Bár az önvezető jármű csak másodikként ütközött a gyalogossal, a San Franciscóban történt eset felvet néhány kérdést.

Súlyos következményekkel járó balesetben volt közvetlen része a Cruise egyik San Franciscóban üzemelő sofőr nélküli autójának. Helyi sajtóbeszámolók szerint egy nő kritikus állapotban került kórházba azt követően, hogy egy kereszteződésben két kocsi is elütötte.

A hét elején történt baleset során a gyalogos későn kelt át egy zebrán, és a lámpa zöldre váltott az autósoknak. A nővel elsőként egy emberi sofőr vezette kocsi ütközött, aminek következtében az áldozat átesett a másik sávba, ahol viszont egy robotaxi haladt. A Cruise autója szintén elütötte a nőt, majd úgy állt meg felette, hogy annak egyik lábát fogva tartotta az autó egyik kereke.

A rendőrség nagy erőkkel keresi az emberi elkövetőt, mivel az segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről. Ami az önvezető autót illeti, a Cruise szóvivője a The Registernek nyilatkozva igyekezett azzal hárítani a felelősséget, hogy az autó "agresszíven fékezett" a baleset elkerülése érdekében. Továbbá hangsúlyozta, hogy járművüket a rendőrség kérésére hagyták huzamosabb ideig mozdulatlanul a helyszínen. (A sérültről végül a tűzoltók emelték le az autót.)

Kabátlopási ügybe keveredett?

Tény, hogy a szerencsétlen események sorát nem az önvezető rendszer hibája indította el, ám az autonóm járművekkel kapcsolatban minden ilyen jellegű esetben felmerül egy sor kérdés. Ha a gépek szenzoraiknak köszönhetően elméletileg jobb reakcióidővel képesek cselekedni, akkor nem lenne-e elvárható, hogy elkerüljék ezeket az ütközéseket? Vagy jelen esetben éppen ellenkezőleg jártunk volna jobban, és egy óvatosabb emberi sofőr nem szögezte volna az úttesthez a nőt? Egyáltalán miért ment olyan sebességgel a robotaxi, ha egy gyalogos még a zebrán volt?

A Cruise flottája kapcsán ráadásul nemrégiben több más problémás ügyet is feljegyeztek. Augusztus folyamán több incidens is történt: egyszer egy mentőautóval koccant önvezető autó, egy másik jármű pedig a friss betonba hajtva helyezte magát üzemen kívül. A problémák miatt a helyi hatóságok felére vágták vissza a városban használható flotta létszámát, így a Cruise nappal már csak 50, éjszaka pedig 150 autót üzemeltet.

A törvényhozók egy része azt próbálja elérni, hogy szigorítsák az autonóm autók ellenőrzését, ám Kalifornia kormányzója épp nemrégiben vétózott meg egy törvénytervezetet, amely erősen korlátozta volna az elkövetkező években az önvezető teherjárművek alkalmazását.

Piaci hírek

Már a rajtnál megmakkant Donald Trump kriptoüzlete

Korábban 300 millió dollárra számítottak a World Liberty Financial (WLFI) tokenek eladásából, első körben 12 millió jött össze belőle.
 
Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.