Súlyos következményekkel járó balesetben volt közvetlen része a Cruise egyik San Franciscóban üzemelő sofőr nélküli autójának. Helyi sajtóbeszámolók szerint egy nő kritikus állapotban került kórházba azt követően, hogy egy kereszteződésben két kocsi is elütötte.
A hét elején történt baleset során a gyalogos későn kelt át egy zebrán, és a lámpa zöldre váltott az autósoknak. A nővel elsőként egy emberi sofőr vezette kocsi ütközött, aminek következtében az áldozat átesett a másik sávba, ahol viszont egy robotaxi haladt. A Cruise autója szintén elütötte a nőt, majd úgy állt meg felette, hogy annak egyik lábát fogva tartotta az autó egyik kereke.
A rendőrség nagy erőkkel keresi az emberi elkövetőt, mivel az segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről. Ami az önvezető autót illeti, a Cruise szóvivője a The Registernek nyilatkozva igyekezett azzal hárítani a felelősséget, hogy az autó "agresszíven fékezett" a baleset elkerülése érdekében. Továbbá hangsúlyozta, hogy járművüket a rendőrség kérésére hagyták huzamosabb ideig mozdulatlanul a helyszínen. (A sérültről végül a tűzoltók emelték le az autót.)
Kabátlopási ügybe keveredett?
Tény, hogy a szerencsétlen események sorát nem az önvezető rendszer hibája indította el, ám az autonóm járművekkel kapcsolatban minden ilyen jellegű esetben felmerül egy sor kérdés. Ha a gépek szenzoraiknak köszönhetően elméletileg jobb reakcióidővel képesek cselekedni, akkor nem lenne-e elvárható, hogy elkerüljék ezeket az ütközéseket? Vagy jelen esetben éppen ellenkezőleg jártunk volna jobban, és egy óvatosabb emberi sofőr nem szögezte volna az úttesthez a nőt? Egyáltalán miért ment olyan sebességgel a robotaxi, ha egy gyalogos még a zebrán volt?
A Cruise flottája kapcsán ráadásul nemrégiben több más problémás ügyet is feljegyeztek. Augusztus folyamán több incidens is történt: egyszer egy mentőautóval koccant önvezető autó, egy másik jármű pedig a friss betonba hajtva helyezte magát üzemen kívül. A problémák miatt a helyi hatóságok felére vágták vissza a városban használható flotta létszámát, így a Cruise nappal már csak 50, éjszaka pedig 150 autót üzemeltet.
A törvényhozók egy része azt próbálja elérni, hogy szigorítsák az autonóm autók ellenőrzését, ám Kalifornia kormányzója épp nemrégiben vétózott meg egy törvénytervezetet, amely erősen korlátozta volna az elkövetkező években az önvezető teherjárművek alkalmazását.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak