Fellélegezhetnek az előremutató technológiában érdekelt cégek: Kalifornia kormányzója megvétózta azt a helyi törvénymódosítást, amely jelentősen korlátozta volna az autonóm teherautók használatát.

Az utolsó pillanatban, a kormányzó asztalán hasalt el az a törvény, amely életbe lépése esetén hosszú időre ellehetetlenítette volna az autonóm közlekedő nehézgépjárművek tesztelését az USA technológiai fellegváraként funkcionáló államban. Kalifornia demokrata kormányzója, azonban élt jogával, és múlt hét végén megvétózta a törvényhozás két házában korábban átment indítványt. 

Gavin Newsom azzal érvelt, hogy a meglévő szabályozási keretet jelenleg kellőképpen szabályozza ezt a technológiát, ezért nincs szükség a törvényjavaslat élesítésére. Elméletileg a kormányzói vétó ellenére is meg lehet szavazni egy törvényt Kaliforniában, ám ehhez mindkét házban kétharmados többséggel kéne újra megszavazni a javaslatot. Ilyesmire a Reuters beszámolója szerint 1979-ben volt példa legutóbb.

Aggódnak az emberekért (és az állásukért)

Az önvezető teherszállító járművek esetében egy képzett (emberi) biztonsági sofőr jelenlétét megkövetelő törvényjavaslat legfőbb szorgalmazóinak a helyi szakszervezetek tekinthetők. A jogszabály megszavazását követően képviselőjük arról beszélt, hogy nem céljuk a sofőr nélküli kamionok végleges kitiltása, de a törvényhozóknak időre van szükségük, hogy meggyőződjenek a technológia biztoságos működéséről. Erre az illetékes felügyeleti szervtől várnak bizonyítékot 2029. január 1-jéig, de legkésőbb a tesztelés megkezdését követő öt éven belül.

A vizsgálat nem csak az autonóm járműtechnológia megbízhatóságát és teljesítményét, de a közbiztonságra és a foglalkoztatásra gyakorolt hatását is érinti a szállítmányozási szegmensben. Mivel az esetleges jóváhagyás után a hivatalnak még egy évet kellett volna várnia az engedélyek kiadására, Kaliforniában legkorábban 2030-ban jelenhettek volna meg az emberi vezető nélkül közlekedő teherautók.

Mindezt zárójelbe tette a kormányzói vétó, amiben a helyi technológiai szektor támogatása is jelentős szerepet játszhatott, mivel Newsom már több korábbi intézkedésével is igazolta a szegmens iránti elkötelezettségét. Azt azonban érdemes hozzátenni, hogy a jelenlegi szabályozás szerint 10 ezer fontnál súlyosabb járműveknél nem lehet autonóm rendszereket használni az állam területén, ám a hírek szerint az illetékes minisztériumban egy olyan szabályozási keret készül, ami feloldaná ezt a korlátozást. Sajtóértesülések alapján ez késztette a törvénymódosítás beadására az indítványozókat.

Piaci hírek

Ocsmányságokat kiabáltak gazdáikra a meghekkelt robotporszívók

A támadók egy primitív hibát kihasználva vehették át az uralmat a kamerával is felszerelt gépek fölött, a javítást viszont nem sieti el senki.
 
Hirdetés

ITSM a gyakorlatban

Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.