Sofőr nélkül legkorábban is csak az évtized végén engednék őket a közutakra, de ehhez arra lesz szükség, hogy minden teszten megfelelően szerepeljenek.
Hirdetés
 

A kaliforniai törvényhozás a hét elején fogadta el azt a törvényjavaslatot hétfőn, amelyik előírja, hogy az önvezető nehéz tehergépjárművek csak egy képzett (emberi) biztonsági sofőr jelenlétében közlekedhetnek az amerikai állam közútjain, amivel gyakorlatilag betiltják a vezető nélküli teherautókat. A javaslat szerzői a TechCrunchnak korábban azt nyilatkozták, hogy nem céljuk a sofőr nélküli kamionok végleges kitiltása, de a törvényhozóknak időre van szükségük, hogy meggyőződjenek a technológia biztoságos működéséről. Erre az illetékes felügyeleti szervtől várnak bizonyítékot 2029. január 1-jéig, de legkésőbb a tesztelés megkezdését követő öt éven belül.

A vizsgálat nem csak az autonóm járműtechnológia megbízhatóságát és teljesítményét, de a közbiztonságra és a foglalkoztatásra gyakorolt hatását is érinti a szállítmányozási szegmensben. Mivel az esetleges jóváhagyás után a hivatalnak még egy évet kell várnia az engedélyek kiadására, Kaliforniában legkorábban 2030-ban jelenhetnek meg az emberi vezető nélkül közlekedő teherautók. A lap beszámolója alapján ez jelentős csapás az autonóm technológiára épülő, születőben lévő ágazatnak, ahol már csak a technológiapárti (és a tervezet ellen állást foglaló) kormányzó vétójában reménykedhetnek.

Számokat mindenki tud mutogatni

A politikus ugyanis a közlekedésfelügyelettel együtt azt az álláspontot képviseli, hogy az autonóm teherszállításra vonatkozó ilyen korlátozások nem lennének érdemi hatással a biztonságra, viszont aláásnák a meglévő szabályozást, korlátoznák az ellátási lánc innovációját és hatékonyságát, összességében pedig rontanák az önvezető járművek fejlesztésében élen járó állam gazdasági versenyképességét. Az új szabályozás támogatói ugyanakkor azzal érvelnek, hogy a biztonsági sofőrökre egyelőre a többi úthasználó épsége és a teherautó-sofőrök munkahelyének megőrzése szempontjából is szükség van.

A TechCrunch egy helyi szakszervezeti szövetség vezetőjét is idézi, aki úgy látja, hogy az autonóm járműveket fejlesztő cégek dollármilliárdokat égettek el az elmúlt években, most pedig félkész, nem megbízható termékeket próbálnak piacra vinni, hogy megnyugtassák a befektetőiket. Ezzel mások azt állítják szembe, hogy a halálos kimenetelű kamionbalesetek száma az elmúlt 10 évben csaknem másfélszeresére emelkedett Kaliforniában, ehhez pedig az önvezető teherautók több tízmillió megtett kilométerük után is nulla esettel járultak hozzá. Igaz, ennek során végig ott ültek a volán mögött a biztonsági sofőrök is, így a vita valószínűleg nem a statisztikák helyes értelmezésén fog eldőlni.

Piaci hírek

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.