A helyi közlekedési hatóság pár napja döntött úgy, hogy visszavonja a Cruise flottaüzemeltési engedélyét. A cég ígéri, kitalálja, miként lehet mindenki megelégedésére használni a technológiát.

Helyi idő szerint tegnap este közölte a Cruise, hogy azonnali hatállyal kivonja a forgalomból személyszállítást végző önvezető járműveit. Más lehetősége nem is nagyon maradt a General Motorshoz köthető vállalatnak, mivel a legfontosabb "tesztpályaként" funkcionáló Kaliforniában az ottani szabályozó testület, a California Department of Motor Vehicles (DMV) kedden felfüggesztette a Cruise autonóm flottájára korábban kiadott üzemeltetési engedélyt.

A DMV azt követően hozta meg döntését, hogy a cég egyik autója október elején egy súlyos személyi sérüléssel járó balesetben volt társtettes. Ahogy az esetről mi is beszámoltunk, a Cruise járműve azt követően ütött el egy zebrán már tilosban átkelő gyalogost, hogy a nőt a szomszéd sávban elindult, ember vezett kocsi lökte a robotaxi útjába. Az ügyet nehezítette, hogy a vészfékező kocsi végül úgy döntött, legjobb, ha sehova nem mozdul, maga alá szorítva a kritikus állapotban lévő személyt.

A közlekedési hatóság október 23-án meghozott döntésében szerepet játszhattak az előzmények is. Ugyanis még augusztusban történt egy másik, személyi sérüléssel nem járó incidens, ahol a Cruise autója egy mentővel ütközött. A nyári eset után a cég flottája már csak feleannyi járművel üzemelhetett.

A felfüggesztést végül azért sem kerülhette el a vállalat, mert a DMV álláspontja szerint a Cruise felvételeket tartott vissza az október eleji baleset kapcsán. A hatóság közleményében az szerepel, hogy a cég ugyan rendelkezésre bocsátott egy belső kamerás felvételt, amely a vészfékező majd megálló robotaxiból készült. A DMV tudomására jutott azonban, hogy voltak további felvételek is, amelyekből kiderül, a robotaxi ezt követően megpróbált lehúzódni az útról. A gond csak az volt, hogy a végül nagyjából 5-6 méteres manőver közben a gyalogos a jármű alatt volt.

A Cruise ugyanakkor továbbra is határozottan állítja, hogy minden felvételt átadott az üggyel kapcsolatban a DMV-nek, de azt azért elismerte, hogy pontosabban is tájékoztathatta volna a történtek menetéről a vizsgálódó testületet.

Egyelőre mindenhol leállnak

A tegnapi bejelentés, miszerint a vállalat mindenhol felhagy az önvezető taxik nyilvános üzemeltetésével némileg ellentmond annak a belső kommunikációnak, amely a TechCrunch értesülései szerint egy szerdán megtartott állománygyűlésen hangzott el a vezetőség szájából. Kyle Vogt társalapító, vezérigazgató akkor még arról beszélt kollégáinak, hogy a vállalat Kalifornián kívül nem szünetelteti működését, sőt még utalni sem utalt arra, hogy ez egyáltalán tervben lenne.

 

 

Ehhez képest másnap este már a fenti, több részből álló bejegyzést tette közzé a Cruise hivatalos X-fiókja, amiben a cég nagyon fogadkozik, hogy mélyen magába néz, és "megvizsgálja folyamatait, rendszereit és eszközeit", hogy kiderüljön, miként lehet a társadalom számára is elfogadhatóan, bizalmat ébresztően működni.

Azt egyelőre nem tudni, mikor térhetnek vissza az autonóm taxik Kalifornia (és más térségek) közútjaira, de az biztos, hogy egy jó ideig csak úgy működhetnek majd, hogy az önvezető rendszert egy a járműben tartózkodó emberi felügyelő ellenőrzi testközelből.

Piaci hírek

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.