Kezd elmérgesedni a szolgáltatók és a helyi erők küzdelme, a törvényhozók újra rákanyarodnának a szabályozás szigorítására.

Kaliforniai törvényhozók és szakszervezetek hétfőn olyan szabályok elfogadására szólítottak fel, amelyek nem engedélyezik az önvezető teherautók használatát emberi biztonsági sofőr nélkül. Tavaly szeptemberben szó szerint az utolsó pillanatban, a kormányzó asztalán hasalt el az a törvény, amelyik hosszú időre ellehetetlenítette volna az autonóm nehézgépjárművek tesztelését az amerikai államban. A General Motors (Cruise) és az Alphabet (Waymo) önvezető taxijaival történt balesetek azonban folyamatos aggodalmakat keltenek, az autonóm járműveket (AV) fejlesztő cégek sokak szerint félkész, megbízhatatlan termékek piacosításával próbálják megtartani a befektetőiket.

Miután a Waymo járműve elütött egy kerékpárost egy kereszteződésben, egy Cruise-robotaxi pedig elsodort és 6 méteren át vonszolt magával egy gyalogost, szombat este a tömeg spontán körülvette, összefirkálta, szétverte és felgyújtotta a Waymo egyik sofőr nélküli autóját San Francisco kínai negyedében. A taxiban szerencsére senki sem utazott éppen, és az incidens részleteiről ugyan keveset tudni, a beszámolók szerint közrejátszhatott benne a robotaxik iránti masszív ellenszenv is. Az autonóm járművek évek óta szaporodnak a város utcáin, ahol a videók és riportok alapján hajlamosak az út közepén lefagyni vagy rossz helyre navigálni, ez pedig idegesítővé és veszélyessé teszi őket.

A világ egy tesztpálya

A hírekben a hatalmas forgalmi dugók kialakulásától kezdve a kutyák elgázolásán át olyan esetek szerepelnek, mint amikor a robotaxi feltartotta a tűzesethez kivonuló tűzoltókat. A technológia támogatói ilyenkor azzal érvelnek, hogy hasonlóra az emberi autóvezetők is képesek, sőt az autonóm járművekkel összehasonlítva gyakrabban hibáznak, de a statisztikák értelmezése ebben az esetben soha nem egyértelmű dolog. Az állami törvényhozók mindenesetre a hétvégi vandalizmust követően a helyi közösségekre ruháznák az önvezető autók engedélyezését és a rájuk vonatkozó szabályok betartatását, a 4,5 tonnánál nehezebb járművekhez pedig kötelezővé tennék a humán sofőrök fizikai jelenlétet.

A szakszervezetek a biztonsági fenntartások mellett természetesen a munkahelyeket is védeni próbálják az új technológia terjedésétől, és a legtöbb AV-ellenes fellépés vagy kampány mögött fel lehet fedezni valamilyen ellenérdekelt felet. Ettől függetlenül a szállítókat célzó kritikának nyilvánvaló alapja van. A Super Bowl alatt vetített "Boycott Tesla" hirdetések például valós baleseteken keresztül hívták fel rá a figyelmet, hogy a Tesla ilyenkor a használati utasítás egy eldugott bekezdésére hivatkozva próbálja elhárítani a felelősséget, amely szerint az Autopilot csak autópályákon biztonságos – a gyártó mégis visszautasítja azokat a kéréseket, hogy a megoldás használatát korlátozza az autópályákra.

a kép forrása: FriscoLive415 @x.com

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.