Ez nem is annyira meglepő, hiszen a vállalat a világ második legnagyobb motorszállítója a repülőgépes szegmensben.

Rögtön az elején érdemes tisztázni, hogy ez a cég, nem az a cég. A Rolls-Royce Holdings évtizedekkel ezelőtt elvált a luxusautókat gyártó részlegtől, utóbbi jó ideje a BMW irányítása alatt működik. Előbbi viszont láthatóan nem csak a nagy utasszállítókat akarja hajtóművel ellátni, hanem igyekszik megtalálnia a helyét a kisebb repülők piacán is.

Páréves távlatban gondolkodnak

A cég most csepegtetett némi információt arról az egyelőre tervezési fázisban lévő projektről, amelynek a célja egy néhány személyes légi taxi kifejlesztése. A hibrid elektromos repülő jármű a tervek szerint 400 km/h-s sebességgel tudna nagyjából 800 kilométeres hatótávval üzemelni. A 90 fokban megdönthető szárnyaknak és négy, utazómagasságban "elhajtogatandó" légcsavarnak köszönhetően a gép függőleges felszállásra is képes. Repülés közben a megfelelő hajtóerőről két további légcsavar gondoskodik.

A maximum öt utasra tervezett járművel kapcsolatban a Rolls-Royce a Farnborough-ban ezen a héten rendezett nagy seregszemlén igyekszik majd partnereket találni, és valószínűleg a nagyközönség is újabb részleteket tudhat meg. Annyi már most látszik, hogy a vállalat valamikor a következő évtized elejére-közepére szeretné éles üzemben az égen látni a járműveit. De ehhez az együttműködő partnereken kívül még egy üzletileg működőképes modellt is prezentálni kell.

Egyre sűrűbb az égbolt

Bár a történelmi háttere, birtokában lévő know-how miatt elég jó pozícióból indul a brit cég a jövő ígéretes szegmensében, közel sem lesz egyedül a már most igencsak erősnek ígérkező mezőnyben. A teljesség igénye nélkül említhető például egy másik nagypályás repülőgépes szereplő, az Airbus és a német Audi szövetsége. A páros egy meglehetősen érdekes konvepcióval rukkolt elő, ahol a speciálisan kialakított kisebb autókat hatalmas drónok kapnák fel ragadozó madár módjára, majd amint a célállomásra értek, az utas folytathatja a közlekedést a közúton.

Kínában sem lazsálnak. Az Ehang robotrepülője idén februárig masszív tesztsorozaton ment keresztül, és már emberi utassal is sikeres repüléseket hajtott végre. Vagy ott van a NASA és az Uber közös munkája: a kormányzati szervezet és a taxiszolgáltatást nyújtó vállalat az évtized végére ígéri az első, a való életben is használható példányokat. Az nem biztos, hogy ezt a szoros határidőt tartani is fogják a felek, de az igen, hogy előbb-utóbb megszaporodnak majd a fejünk fölött a kisebb méretű, embereket szállító repülő szerkezetek.

Piaci hírek

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.