Ez nem is annyira meglepő, hiszen a vállalat a világ második legnagyobb motorszállítója a repülőgépes szegmensben.

Rögtön az elején érdemes tisztázni, hogy ez a cég, nem az a cég. A Rolls-Royce Holdings évtizedekkel ezelőtt elvált a luxusautókat gyártó részlegtől, utóbbi jó ideje a BMW irányítása alatt működik. Előbbi viszont láthatóan nem csak a nagy utasszállítókat akarja hajtóművel ellátni, hanem igyekszik megtalálnia a helyét a kisebb repülők piacán is.

Páréves távlatban gondolkodnak

A cég most csepegtetett némi információt arról az egyelőre tervezési fázisban lévő projektről, amelynek a célja egy néhány személyes légi taxi kifejlesztése. A hibrid elektromos repülő jármű a tervek szerint 400 km/h-s sebességgel tudna nagyjából 800 kilométeres hatótávval üzemelni. A 90 fokban megdönthető szárnyaknak és négy, utazómagasságban "elhajtogatandó" légcsavarnak köszönhetően a gép függőleges felszállásra is képes. Repülés közben a megfelelő hajtóerőről két további légcsavar gondoskodik.

A maximum öt utasra tervezett járművel kapcsolatban a Rolls-Royce a Farnborough-ban ezen a héten rendezett nagy seregszemlén igyekszik majd partnereket találni, és valószínűleg a nagyközönség is újabb részleteket tudhat meg. Annyi már most látszik, hogy a vállalat valamikor a következő évtized elejére-közepére szeretné éles üzemben az égen látni a járműveit. De ehhez az együttműködő partnereken kívül még egy üzletileg működőképes modellt is prezentálni kell.

Egyre sűrűbb az égbolt

Bár a történelmi háttere, birtokában lévő know-how miatt elég jó pozícióból indul a brit cég a jövő ígéretes szegmensében, közel sem lesz egyedül a már most igencsak erősnek ígérkező mezőnyben. A teljesség igénye nélkül említhető például egy másik nagypályás repülőgépes szereplő, az Airbus és a német Audi szövetsége. A páros egy meglehetősen érdekes konvepcióval rukkolt elő, ahol a speciálisan kialakított kisebb autókat hatalmas drónok kapnák fel ragadozó madár módjára, majd amint a célállomásra értek, az utas folytathatja a közlekedést a közúton.

Kínában sem lazsálnak. Az Ehang robotrepülője idén februárig masszív tesztsorozaton ment keresztül, és már emberi utassal is sikeres repüléseket hajtott végre. Vagy ott van a NASA és az Uber közös munkája: a kormányzati szervezet és a taxiszolgáltatást nyújtó vállalat az évtized végére ígéri az első, a való életben is használható példányokat. Az nem biztos, hogy ezt a szoros határidőt tartani is fogják a felek, de az igen, hogy előbb-utóbb megszaporodnak majd a fejünk fölött a kisebb méretű, embereket szállító repülő szerkezetek.

Piaci hírek

Bekeményítenek az internetes óriások az új hongkongi törvény miatt

A különleges státuszt élvező kínai régióban múlt héten lépett életbe az új törvény, amely komoly büntetéssel fenyegeti az "államellenes terroristákat" és a kormányzati adatkéréseket megtagadó internetes cégeket.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.