Partnerségre lépett az Xbox és az Inworld AI - jelentették be a felek a hét elején. A többéves együttműködés célja egy olyan generatív mesterséges intelligenciára épülő eszközkészlet létrehozása, amely a videójátékokat készítő fejlesztőket segítheti abban, hogy a lehető legkönnyebben tudják kamatoztatni az algoritmusokban rejlő potenciált. A Microsoft játékos érdekeltségeit összefogó brand ezzel a nemrégiben lezárt Activision Blizzard gigafelvásárlás mellett egyéb területen is erősítheti pozícióját a világ legtöbb pénzt termelő szórakoztatóipari szegmensében.
A most induló közös munkáról egyelőre annyit tudni, hogy a partnerek olyan MI-tervező segédet akarnak a fejlesztőknek adni, amely szöveges utasítások alapján képes teljes forgatókönyveket, párbeszédeket, játékosok számára kitűzött küldetéseket és egyéb játékelemeket alkotni. Amennyiben ez gördülékeny formát ölt, és az algoritmus koherens végeredményeket szállít, az lerövidítheti a játékfejlesztés jellemzően hosszú években mért időtartamát (a potenciális költségcsökkentésről már nem is beszélve).
Nem véletlen, hogy az Xbox az Inworld AI csapatával állt össze, mivel a startup már most is rendelkezik egy nem játékos karaktereket (NPC) valós időben alkotni képes platformmal, amely minden bizonnyal kiválóan összeilleszthető lesz a fenti párbeszéd- és küldetésíró modellel. A cég Droid Maker eszközét a Lucasfilm is használta már (lásd képünkön), ugyanakkor a startup technológiája egyelőre nem debütált jelentősebb játékokban.
Minden jó lesz
Ahogy egyre több helyen jelenik meg a generatív mesterséges intelligencia, úgy sokasodnak az általa gerjesztett feszültségek is. Ezek egy jó része a szerzői jogok körül összpontosul, a másik gyakori félelem alapját pedig a munkahelyek elvesztése adja, ami miatt az is felmerült korábban, hogy a játékfejlesztők is sztrájkba kezdhetnek, hasonlóan a hollywoodi írók és színészek sztrájkjához.
A partnerség kihírdetése kapcsán a Microsoft persze inkább a technológiában rejlő nagyszerű lehetőségeket, a határtalan kísérletezést, az új dolgok kipróbálását és általában a játékok minőségének javítását igyekezett kihangsúlyozni. Redmond pedig mindebben támogató partnerként szeretne részt venni, legyen szó a Microsoft-családhoz tartozó stúdiókról, vagy éppen külső műhelyekről.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak