Csúnyának ugyanolyan csúnya, és az sem látszik, hogy lesz-e belőle valami, Elon Musk új életrajzi könyvében mindenesetre szerepel.

A kedden megjelent Elon Musk-életrajzban egy Tesla robotaxit ábrázoló koncepciókép is megjelent, amit láthatóan a társaság Cybertruck pickupja ihletett: a kétajtós, kétüléses kompakt járművet ugyanolyan szögletes élekkel és rozsdamentes acél felülettel ábrázolják. A közösségi oldalakon már hétfőn megfuttatott felvételből nem sok derül ki azzal kapcsolatban, hogy tényleg aktuális-e egy hasonló modell gyártásba küldése, bár a könyvben utalnak egy új generációs, 25 ezer dolláros Teslára és a robotaxira is, ami ezek szerint a vállalat texasi üzemében készülne egy idén márciusban bemutatott eljárással.

Az Axios beszámolója szerint Musk annyira megszállottja volt a robotaxis elképzelésnek, hogy az olcsó Tesla tervét is többször félretette a kedvéért, míg a cég más vezetői rá nem vették, hogy a kettőt egymással párhuzamosan gyártsák. A robotaxit állítólag az alapoktól kezdve pedálok és kormány nélkül tervezték, annak ellenére, hogy a mérnökök tiltakoztak a Tesla "Full Self-Driving" szoftverének hiányosságaira hivatkozva. Az FSD vezetéstámogató rendszer képes ugyan bizonyos vezetési feladatokat automatizálni városi és országúti környezetben, de a teljes autonómitól azért a mai napig elég messze van.

Autó van, autonómia kevésbé

A TechCrunch cikkéből az is kiderül, hogy a jelenlegi szövetségi biztonsági előírások tiltják a kormánykerék vagy pedál nélküli járművek sorozatgyártását az Egyesült Államokban, de a közlekedési felügyelet várhatóan még szeptemberben új szabályozást jelent majd be ezzel kapcsolatban. Ez más márkák és modellek előtt is utat nyitna, mint amilyen a GM Cruise és az Amazon Zoox, amelyeket a kétüléses Tesla robotaxival ellentétben négy-hat üléssel terveztek. Ezért is tűnik érdekesebbnek a 25 ezer dolláros új Tesla, mivel a fogyasztók odaát is az inflációval birkóznak és megfizethető lehetőségeket keresnek.

ÍMusk egyébként már 2022 áprilisábanbelengette egy 2024-re megjelenő robotaxiról szóló terveit, ami az akkori állás szerint is azt jelentette volna, hogy a vállalatnak két éven belül kellett kifejlesztenie, tesztelnie, tömeggyártásba állítania és forgalomba hoznia a gépeket és a kapcsolódó szolgáltatást. A TechCrunch szerint éppen Texasban, a Tesla tulajdonképpeni hazájában sokkal lazábbak az autonóm járművekre vonatkozó szabályok, de a robotaxiról így sincs semmilyen közelebbi információ. Az FSD és a Tesla korábbi Autopilot rendszere mindenesetre nem teljesít valami jól, ahogy ebből az élő videós demóból is kiderül.

a kép forrása: twitter.com/ajtourville

Piaci hírek

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.