A kedden megjelent Elon Musk-életrajzban egy Tesla robotaxit ábrázoló koncepciókép is megjelent, amit láthatóan a társaság Cybertruck pickupja ihletett: a kétajtós, kétüléses kompakt járművet ugyanolyan szögletes élekkel és rozsdamentes acél felülettel ábrázolják. A közösségi oldalakon már hétfőn megfuttatott felvételből nem sok derül ki azzal kapcsolatban, hogy tényleg aktuális-e egy hasonló modell gyártásba küldése, bár a könyvben utalnak egy új generációs, 25 ezer dolláros Teslára és a robotaxira is, ami ezek szerint a vállalat texasi üzemében készülne egy idén márciusban bemutatott eljárással.
Az Axios beszámolója szerint Musk annyira megszállottja volt a robotaxis elképzelésnek, hogy az olcsó Tesla tervét is többször félretette a kedvéért, míg a cég más vezetői rá nem vették, hogy a kettőt egymással párhuzamosan gyártsák. A robotaxit állítólag az alapoktól kezdve pedálok és kormány nélkül tervezték, annak ellenére, hogy a mérnökök tiltakoztak a Tesla "Full Self-Driving" szoftverének hiányosságaira hivatkozva. Az FSD vezetéstámogató rendszer képes ugyan bizonyos vezetési feladatokat automatizálni városi és országúti környezetben, de a teljes autonómitól azért a mai napig elég messze van.
Autó van, autonómia kevésbé
A TechCrunch cikkéből az is kiderül, hogy a jelenlegi szövetségi biztonsági előírások tiltják a kormánykerék vagy pedál nélküli járművek sorozatgyártását az Egyesült Államokban, de a közlekedési felügyelet várhatóan még szeptemberben új szabályozást jelent majd be ezzel kapcsolatban. Ez más márkák és modellek előtt is utat nyitna, mint amilyen a GM Cruise és az Amazon Zoox, amelyeket a kétüléses Tesla robotaxival ellentétben négy-hat üléssel terveztek. Ezért is tűnik érdekesebbnek a 25 ezer dolláros új Tesla, mivel a fogyasztók odaát is az inflációval birkóznak és megfizethető lehetőségeket keresnek.
ÍMusk egyébként már 2022 áprilisábanbelengette egy 2024-re megjelenő robotaxiról szóló terveit, ami az akkori állás szerint is azt jelentette volna, hogy a vállalatnak két éven belül kellett kifejlesztenie, tesztelnie, tömeggyártásba állítania és forgalomba hoznia a gépeket és a kapcsolódó szolgáltatást. A TechCrunch szerint éppen Texasban, a Tesla tulajdonképpeni hazájában sokkal lazábbak az autonóm járművekre vonatkozó szabályok, de a robotaxiról így sincs semmilyen közelebbi információ. Az FSD és a Tesla korábbi Autopilot rendszere mindenesetre nem teljesít valami jól, ahogy ebből az élő videós demóból is kiderül.
a kép forrása: twitter.com/ajtourville
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak