Legalábbis ezt állítja a Bloomberg tűzhöz közeli forrásokra hivatkozva.

Cupertino autópiaci belépője hosszú ideje spekulációk tárgyát képezi. Az Apple Car-saga legújabb fejezetét most a Bloomberg gazdagította egy friss beszámolóval, amely több érdekes részletet tartalmaz.

Mindjárt jön és nagyon önálló lesz

A projektre rálátással bíró informátorok szerint a cég berkein belül lázasan folyik a fejlesztési munka, miközben az egész elképzelést radikálisan újrafókuszálták. Ez utóbbi lényege, hogy az Apple nem bíbelődik mindenféle alacsonyabb szintű önvezetéssel, és rögtön a teljes autonómiát célozza meg járműveivel.

A mindenféle emberi beavatkozás, kontroll nélkül elboldoguló autó egyelőre még kicsit távoli álomnak tűnik a jelenlegi technológiai szintet figyelembe véve. Épp ezért meglepő, hogy a lapnak súgó források a lehetséges piaci bevezetést négy év múlvára, azaz 2025-re teszik.

A Bloomberg beszámolója szerint az Apple-nél eredetileg két úton haladtak. Az egyik részt a limitált képességekkel bíró önvezető rendszer jelentette, míg a másik cél a már emlegetett teljes autonómia volt. A vállalathoz idén csatlakozó Kevin Lynch vezetésével azonban a második verzió kapott abszolút prioritást.

Egy fontos mérföldkövet állítólag már sikerült is maguk mögött hagyni: az autók agyaként, iránytó központjaként funkcionáló csip már megszületett a mérnöki tervezőasztalon. A hírek alapján ez a félvezető lehet a legfejlettebb alkatrész, amely valaha elkészült a cég berkein belül.

Régi történet

Egészen 2014-ig nyúlik vissza az esetleges almás autó története. Az első pletykákat követően viszont hosszabb csend következett, és egészen tavaly év végéig - néhány kósza hírmorzsát leszámítva - nem nagyon lehetett semmi komolyat hallani az ügyben. A Reuters december végi értesülései viszont valóságos lavinát indítottak el.

A hírügynökség cikkét nem sokkal követte az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartott Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) elemzése, amely szerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást.

Idén januárban az volt a téma, hogy Cupertino a Hyundai vezetésével folytat tárgyalást egy olyan együttműködésről, amely utat nyitna az Apple számára az autógyártás piacára. Akkor a Hyundai képviselője sietett leszögezni, hogy ugyan valóban zajlanak megbeszélések, de az amerikai cég több más lehetséges partnerrel is egyeztet. Ettől függetlenül a dél-koreai vállalat papírjai meredek emelkedésbe kezdtek.

Februárban a Hyundai-szál bővült egy újabb elemmel, mivel koreai lapértesülések kész tényként tálalták, hogy a Kia Motors lehet az Apple gyártó partnere. Az információk hihetőségét erősítette, hogy a Kiának van üzeme az Egyesült Államokban, illetve az is, hogy alapjában nem állt ellentmondásban a Hyundai-pletykával, mivel utóbbi a Kia legnagyobb részvényese, a két cég pedig több más szálon is szorosan kapcsolódik egymáshoz. Ennek ellenére pár napra rá kiderült, nem lesz az üzletből semmi.

Konzumer tech

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.