Cupertino autópiaci belépője hosszú ideje spekulációk tárgyát képezi. Az Apple Car-saga legújabb fejezetét most a Bloomberg gazdagította egy friss beszámolóval, amely több érdekes részletet tartalmaz.
Mindjárt jön és nagyon önálló lesz
A projektre rálátással bíró informátorok szerint a cég berkein belül lázasan folyik a fejlesztési munka, miközben az egész elképzelést radikálisan újrafókuszálták. Ez utóbbi lényege, hogy az Apple nem bíbelődik mindenféle alacsonyabb szintű önvezetéssel, és rögtön a teljes autonómiát célozza meg járműveivel.
A mindenféle emberi beavatkozás, kontroll nélkül elboldoguló autó egyelőre még kicsit távoli álomnak tűnik a jelenlegi technológiai szintet figyelembe véve. Épp ezért meglepő, hogy a lapnak súgó források a lehetséges piaci bevezetést négy év múlvára, azaz 2025-re teszik.
A Bloomberg beszámolója szerint az Apple-nél eredetileg két úton haladtak. Az egyik részt a limitált képességekkel bíró önvezető rendszer jelentette, míg a másik cél a már emlegetett teljes autonómia volt. A vállalathoz idén csatlakozó Kevin Lynch vezetésével azonban a második verzió kapott abszolút prioritást.
Egy fontos mérföldkövet állítólag már sikerült is maguk mögött hagyni: az autók agyaként, iránytó központjaként funkcionáló csip már megszületett a mérnöki tervezőasztalon. A hírek alapján ez a félvezető lehet a legfejlettebb alkatrész, amely valaha elkészült a cég berkein belül.
Régi történet
Egészen 2014-ig nyúlik vissza az esetleges almás autó története. Az első pletykákat követően viszont hosszabb csend következett, és egészen tavaly év végéig - néhány kósza hírmorzsát leszámítva - nem nagyon lehetett semmi komolyat hallani az ügyben. A Reuters december végi értesülései viszont valóságos lavinát indítottak el.
A hírügynökség cikkét nem sokkal követte az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartott Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) elemzése, amely szerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást.
Idén januárban az volt a téma, hogy Cupertino a Hyundai vezetésével folytat tárgyalást egy olyan együttműködésről, amely utat nyitna az Apple számára az autógyártás piacára. Akkor a Hyundai képviselője sietett leszögezni, hogy ugyan valóban zajlanak megbeszélések, de az amerikai cég több más lehetséges partnerrel is egyeztet. Ettől függetlenül a dél-koreai vállalat papírjai meredek emelkedésbe kezdtek.
Februárban a Hyundai-szál bővült egy újabb elemmel, mivel koreai lapértesülések kész tényként tálalták, hogy a Kia Motors lehet az Apple gyártó partnere. Az információk hihetőségét erősítette, hogy a Kiának van üzeme az Egyesült Államokban, illetve az is, hogy alapjában nem állt ellentmondásban a Hyundai-pletykával, mivel utóbbi a Kia legnagyobb részvényese, a két cég pedig több más szálon is szorosan kapcsolódik egymáshoz. Ennek ellenére pár napra rá kiderült, nem lesz az üzletből semmi.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak