Cupertino autópiaci belépője hosszú ideje spekulációk tárgyát képezi. Az Apple Car-saga legújabb fejezetét most a Bloomberg gazdagította egy friss beszámolóval, amely több érdekes részletet tartalmaz.
Mindjárt jön és nagyon önálló lesz
A projektre rálátással bíró informátorok szerint a cég berkein belül lázasan folyik a fejlesztési munka, miközben az egész elképzelést radikálisan újrafókuszálták. Ez utóbbi lényege, hogy az Apple nem bíbelődik mindenféle alacsonyabb szintű önvezetéssel, és rögtön a teljes autonómiát célozza meg járműveivel.
A mindenféle emberi beavatkozás, kontroll nélkül elboldoguló autó egyelőre még kicsit távoli álomnak tűnik a jelenlegi technológiai szintet figyelembe véve. Épp ezért meglepő, hogy a lapnak súgó források a lehetséges piaci bevezetést négy év múlvára, azaz 2025-re teszik.
A Bloomberg beszámolója szerint az Apple-nél eredetileg két úton haladtak. Az egyik részt a limitált képességekkel bíró önvezető rendszer jelentette, míg a másik cél a már emlegetett teljes autonómia volt. A vállalathoz idén csatlakozó Kevin Lynch vezetésével azonban a második verzió kapott abszolút prioritást.
Egy fontos mérföldkövet állítólag már sikerült is maguk mögött hagyni: az autók agyaként, iránytó központjaként funkcionáló csip már megszületett a mérnöki tervezőasztalon. A hírek alapján ez a félvezető lehet a legfejlettebb alkatrész, amely valaha elkészült a cég berkein belül.
Régi történet
Egészen 2014-ig nyúlik vissza az esetleges almás autó története. Az első pletykákat követően viszont hosszabb csend következett, és egészen tavaly év végéig - néhány kósza hírmorzsát leszámítva - nem nagyon lehetett semmi komolyat hallani az ügyben. A Reuters december végi értesülései viszont valóságos lavinát indítottak el.
A hírügynökség cikkét nem sokkal követte az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartott Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) elemzése, amely szerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást.
Idén januárban az volt a téma, hogy Cupertino a Hyundai vezetésével folytat tárgyalást egy olyan együttműködésről, amely utat nyitna az Apple számára az autógyártás piacára. Akkor a Hyundai képviselője sietett leszögezni, hogy ugyan valóban zajlanak megbeszélések, de az amerikai cég több más lehetséges partnerrel is egyeztet. Ettől függetlenül a dél-koreai vállalat papírjai meredek emelkedésbe kezdtek.
Februárban a Hyundai-szál bővült egy újabb elemmel, mivel koreai lapértesülések kész tényként tálalták, hogy a Kia Motors lehet az Apple gyártó partnere. Az információk hihetőségét erősítette, hogy a Kiának van üzeme az Egyesült Államokban, illetve az is, hogy alapjában nem állt ellentmondásban a Hyundai-pletykával, mivel utóbbi a Kia legnagyobb részvényese, a két cég pedig több más szálon is szorosan kapcsolódik egymáshoz. Ennek ellenére pár napra rá kiderült, nem lesz az üzletből semmi.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak