A dél-koreai autógyártó részvényárfolyamát az egekbe lökte a hír, miszerint előzetes tárgyalásokat folytat Cupertinóval egy közös elektromos jármű fejlesztéséről.

Az Apple brand erejét mi sem mutatja jobban, mint hogy egy egyelőre teljesen bizonytalan kimenetelű üzleti tárgyalás hírére is képes volt a másik fél, jelen esetben a Hyundai árfolyama 20 százalékot emelkedni. A szöuli tőzsde befektetői valósággal megőrültek attól a lehetőségtől, hogy a távol-keleti gyártó lehet a partnere Cupertinónak utóbbi régóta emlegetett, ám még mindig csak homályosan körvonalazódó autóipari belépőjénél.

Beszélgetnek

Elsőként a koreai médiában jelent meg egy anyag arról, hogy a két cég tárgyalásokat folytat egy jövőben piacra kerülő elektromos autó elkészítésével kapcsolatban. A Hankyung értesülései szerint a Hyundai vezetősége már át is tekintette az Apple ajánlatát és az együttműködés elindításához már csak a koreai autógyártó elnökének aláírása kell.

A cikkre ma reagált a Hyundai szóvivője, aki a tárgyalások tényét megerősítette, ám a részletekkel kapcsolatban némileg árnyalta a képet. A cég képviselője hangsúlyozta, hogy az Apple több más gyártót is megkeresett az ügyben, és a Hyundai Motors csak az egyike a lehetséges partnereknek. A szóvivő azt is sietett tisztázni, hogy egyelőre semmi sincs kőbe vésve, a tárgyalások még csak a korai szakaszban tartanak.

A Hankyung anyagában egyébként már a tervezett megjelenési dátum is szerepelt. A lap úgy tudja, hogy 2027-re várható az Apple autójának piaci debütálása.

Régi téma, sok kérdőjellel

Cupertino autóipari esetleges autóipari belépőjéről nem ma kezdődtek a találgatások, ám az utóbbi időben érezhetően sűrűsödnek a témával kapcsolatos pletykák, értesülések. December végén mi is hírt adtunk a Reuters beszámolójáról, amely részletekkel szolgált a saját márkás tömegpiaci jármű kifejlesztését és gyártást célzó Apple-tervekről. Ezek szembe mennek a versenytársak, például az Alphabet-Waymo stratégiájával, amelynek fókuszában a sofőr nélkül működő robottaxi-flották állnak. Az Apple állítólag egy olyan forradalmi akkumulátor-dizájnban bízik, ami a gyártás költségeit és a járművek hatótávolságát is új szintre emelné.

A Reuters cikkét követően az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartott Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) elemzése látott napvilágot, amely szerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást. Mindez egyébként egészen jól egybevág a koreai lapértesülésekkel.

A sok pletyka és találgatás tisztázását nem segíti az Apple témával kapcsolatos notórius hallgatás. Így az sem volt meglepő, hogy a Hyundai-partnerséggel kapcsolatos értesüléseket amerikai oldalról senki nem kommentálta eddig.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.