Az Apple brand erejét mi sem mutatja jobban, mint hogy egy egyelőre teljesen bizonytalan kimenetelű üzleti tárgyalás hírére is képes volt a másik fél, jelen esetben a Hyundai árfolyama 20 százalékot emelkedni. A szöuli tőzsde befektetői valósággal megőrültek attól a lehetőségtől, hogy a távol-keleti gyártó lehet a partnere Cupertinónak utóbbi régóta emlegetett, ám még mindig csak homályosan körvonalazódó autóipari belépőjénél.
Beszélgetnek
Elsőként a koreai médiában jelent meg egy anyag arról, hogy a két cég tárgyalásokat folytat egy jövőben piacra kerülő elektromos autó elkészítésével kapcsolatban. A Hankyung értesülései szerint a Hyundai vezetősége már át is tekintette az Apple ajánlatát és az együttműködés elindításához már csak a koreai autógyártó elnökének aláírása kell.
A cikkre ma reagált a Hyundai szóvivője, aki a tárgyalások tényét megerősítette, ám a részletekkel kapcsolatban némileg árnyalta a képet. A cég képviselője hangsúlyozta, hogy az Apple több más gyártót is megkeresett az ügyben, és a Hyundai Motors csak az egyike a lehetséges partnereknek. A szóvivő azt is sietett tisztázni, hogy egyelőre semmi sincs kőbe vésve, a tárgyalások még csak a korai szakaszban tartanak.
A Hankyung anyagában egyébként már a tervezett megjelenési dátum is szerepelt. A lap úgy tudja, hogy 2027-re várható az Apple autójának piaci debütálása.
Régi téma, sok kérdőjellel
Cupertino autóipari esetleges autóipari belépőjéről nem ma kezdődtek a találgatások, ám az utóbbi időben érezhetően sűrűsödnek a témával kapcsolatos pletykák, értesülések. December végén mi is hírt adtunk a Reuters beszámolójáról, amely részletekkel szolgált a saját márkás tömegpiaci jármű kifejlesztését és gyártást célzó Apple-tervekről. Ezek szembe mennek a versenytársak, például az Alphabet-Waymo stratégiájával, amelynek fókuszában a sofőr nélkül működő robottaxi-flották állnak. Az Apple állítólag egy olyan forradalmi akkumulátor-dizájnban bízik, ami a gyártás költségeit és a járművek hatótávolságát is új szintre emelné.
A Reuters cikkét követően az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartott Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) elemzése látott napvilágot, amely szerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást. Mindez egyébként egészen jól egybevág a koreai lapértesülésekkel.
A sok pletyka és találgatás tisztázását nem segíti az Apple témával kapcsolatos notórius hallgatás. Így az sem volt meglepő, hogy a Hyundai-partnerséggel kapcsolatos értesüléseket amerikai oldalról senki nem kommentálta eddig.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak