Az Apple-ügyekben járatos távol-keleti elemző megszólalása némileg hűtheti a kedélyeket a karácsony előtt újra elszabaduló pletykákkal kapcsolatban.

Mint arról mi is beszámoltunk, néhány nappal ezelőtt a Reuters belső forrásokra hivatkozva újra bedobta az Apple-kocsi időről időre felmelegített témáját. A karácsony előtt megjelent anyagban többek között szerepelt egy 2024-es céldátum is. Ez az, amit szinte biztosan nem érdemes komolyan venni.

Nem félnapos projekt

Legalábbis akkor nem, ha bízunk Ming-Csi Kuo (Ming-Chi Kuo) megnyilvánulásaiban. (Mivel a TF International Securities elemzőjét az egyik legjobban értesült Apple-specialistának tartják a világban, ez nem is annyira rizikós vállalás.) Kuo témával kapcsolatos jegyzeteit a Macrumors hozta nyilvánosságra. Eszerint a legoptimistább verzió esetén is valamikor 2025 és 2027 között lehet számolni a piacra lépéssel, ám a legismertebb Cupertino-jós szerint reálisabb a 2028-tól kezdődő periódusra tenni az indulást.

A korábbi start csak akkor tűnik tarthatónak, ha a fejlesztések már javában zajlanak és minden a legnagyobb rendben megy - állítja Kuo, ami egy még mindig dúló koronajárvány idején nehezen elképzelhető szcenárió. Az elemző azt sem látja garantáltnak, hogy az Apple képes lehet versenyképes modellt alkotni úgy, hogy mindeközben az önvezető technológiákon dolgozó vetélytársaknál máris legalább öt évnyi tapasztalat halmozódott fel. Ezt a hátrányt kéne a lehető leggyorsabban eltűntetni Cupertinóban, ami még egy Apple-szintű vállalatnak sem lesz egyszerű feladat.

Érdemes egyébként azt is megemlíteni, hogy korábban Kuo maga is a Reuters által hozott idősávban, egészen pontosan 2023-2025-ben gondolkodott egy esetlegesen érkező Apple autó kapcsán. 

Nem akartak a Teslára építeni

A témához lazán kapcsolódik, hogy a Tesla vezére is megszólalt azt követően, hogy a Reuters anyaga megjelent. Elon Musk szokás szerint Twitteren avatta be a nagyközönséget abba a korábbi tervébe, hogy cégét eladja az Apple-nek. Erre nem most, hanem még évekkel ezelőtt került volna sor, amikor a Tesla komoly gondban volt, mert nem tudták a kellő mennyiségben előállítani a Model 3-as autókat.

A jelenlegi, meglehetősen varázslatos piaci értékéhez képest tizedére értékelt akkori Teslában azonban annyira nem láthatott fantáziát az Apple, hogy Tim Cook vezérigazgató még csak egy puhatolózó megbeszélésre sem pazarolta idejét, így Musk ötlete a szemétkosárban végezte.

Az akkuban lapul az ász?

Visszatérve a Reuters értesüléseire: a lap arról számolt be, hogy a régi-új tervek egy saját márkás tömegpiaci termék kifejlesztését és gyártást célozzák, ami nem csak az eddigi elképzeléseket viszik új irányba, de szembe mennek a versenytársak, például az Alphabet-Waymo stratégiájával is, amelynek fókuszában a sofőr nélkül működő robottaxi-flották állnak. Az Apple állítólag egy olyan forradalmi akkumulátor-dizájnban bízik, ami a gyártás költségeit és a járművek hatótávolságát is új szintre emelné.

Ez utóbbi egy olyan "monocellás" dizájn lenne, ami a hírügynökség szerint rengeteg helyet spórolna az akkucsomagokban, vagyis a forgalomban lévő megoldásoknál sokkal nagyobb energiasűrűséget tenne lehetővé, ráaásul a túlmelegedésre is kevésbé hajlamos a többi Li-ionos akkumulátornál. A Reuters forrásai itt akkora dobásról beszélnek, mint amekkora a mobiltelefonos szegmensben az iPhone megjelenése volt.

Konzumer tech

A zsarolóprogramoktól félnek a legjobban a biztonsági vezetők

A ransomware támadások mára vezető IT-biztonsági kockázattá váltak, az idén várhatóan még tovább növekszik az incidensek száma és a célpontok köre is.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.
Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.