1 millió euró lesz az első regionális e-sportbajnokság összdíjazása. És ha már van bajnokság, tartanak egy konferenciát is a témáról – vagy fordítva.

Tavaly ősszel egy kormányrendeletben először kétmillió forintot, majd gyorsan korrigálva kétmilliárdot utalt ki a kormány az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesületnek, hogy nemzetközi e-sportversenyt és konferenciát szervezzenek. Egyelőre a V4 országokból –  Magyarország mellett Csehországból, Lengyelországból és Szlovákiából – érkező e-sportolók vehetnek részt a bajnokságon.

A területi selejtezőkre jelentkezést január 10-én nyitották meg az esemény honlapján. Négy számban lehet nevezni: lesz két csapatverseny, a League of Legends és a Counter-Strike Global Offensive, valamint két egyéni, a Clash Royale és a FIFA18. A döntőt a V4 Future Sports Festival keretében március 23-25-én rendezik meg Budapesten.

A döntők már komoly pénzdíjért mennek. Az összdíjazás 1 millió euró lesz.

A kormány is beszállt

Amellett, hogy a V4 Future Sports Festival – és benne az e-sportbajnokság – megrendezését a kormány anyagilag is megtámogatta, az MTI híre szerint a szervezésbe is beszállt Deutsch Tamás Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztoson keresztül. A miniszteri biztos a nevezés megnyitása alkalmából rendezett sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a V4 Future Sports Festival a magyar e-sportot Európa, sőt a világ térképére felhelyező rendezvény lesz.

Az esemény másik szervezője az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület lesz. A versenyeket a BOK Csarnokban és a Körcsarnokban rendezik, míg a konferenciának a Sofitel Budapest Chain Bridge szálloda ad otthont. Az e-sport népszerűsítésének jegyében mindkét eseményre ingyenes lesz a belépés, de regisztrálni kell. A verseny társadalmi védnöke Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok úszó.

Magyarországon épp csak elkezdődött

Mielőtt valaki lebecsülné az e-sport jelentőségét, jó ha tudja: nemzetközi szinten egyre nagyobb pénzek csoportosulnak a videojátékok köré. Amerikában például már évekkel ezelőtt is voltak profi e-sportolók, akik már akkor több tízezer dollárt kerestek játszva. Persze ez a játék inkább hasonlít kemény munkára, mint felhőtlen szórakozásra. Nemzetközi szervezetek alakultak, szponzorok jelentek meg a csapatok mellett, és a versenyek közvetítése, a hirdetési lehetőségek birtoklása is egyre többet ér.

A terület annyira komollyá vált – bár a hagyományos médiafelületeket egyelőre kevéssé érintette meg –, hogy tavalyelőtt már a PwC is külön kutatást szentelt a területnek.

Magyarországon az első komolyabb felmérést az eNET készítette idén tavasszal. A kutatás szerint mintegy 200 ezres tábora lehet a hazai e-sportnak. Ezek a zömében 25 év alattiakból álló közösség rendkívül intenzív szubkultúrát hozott létre, hétköznapokon átlagosan napi három órát, hétvégeken napi öt órát játszanak. Az eNET szerint minden harmadik e-sport gamer belépett már valamilyen e-sportszervezetbe vagy játékoscsoportba.

Piaci hírek

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.