A mobilgyártók naponta csepegtették a negyedéves üzleti jelentéseiket, amelyekből az derült ki, hogy alapvetően pozitív a kép és egyik cégnél sincs komolyabb baj a növekedéssel. Az IDC 2014. Q2-re vonatkozó Mobile Phone Tracker felmérése hasonló következtetésre jut, viszont egyértelműen kiderül belőle, hogy a kínai gyártók előretörésének vesztese egyértelműen a még mindig piacvezető Samsung.
Hamarosan nagy lesz a tolongás a top 5-ben
A vállalatok ebben az időszakban 23,1 százalékkal több, 295,3 millió okostelefont szállítottak le a tavalyi második negyedévhez képest, amivel új rekord született. Már az előző három hónap is nagyon erős volt az IDC mérései szerint és még ahhoz az időszakra is rá tudott tenni a piac 2,6 százalékos növekedést. Az elemző cég arra számít, hogy a mobil eszközök, főleg a belépő kategóriás mobilok iránti kereslet nem hogy lanyhul, de erősödni fog, így a következő negyedévben elsőként fogják átlépni a cégek a bűvös 300 milliós darabszámot.
Ryan Reith, az IDC Mobile Phone Tracker kutatásért felelős vezetője úgy látja, hogy több mint egy tucat olyan mobilgyártó van olyan helyzetben, amely potenciálisan oda tudna érni a toplista első öt helyének valamelyikére. Ezek nagy része ugyanazon az országon belül működik, és legtöbbjük azt tervezi, hogy az otthoni sikerek után megpróbálkoznak a saját piacukon kívüli területekkel. Reith ezzel egyértelműen a kínai iparra és annak szereplőire utal, amelyek már most jelentős konkurenciát jelentenek a globális gyártókra.
Ráléptek a Samsung sarkára
Az öt vállalat által produkált számokból könnyen kiolvasható, hogy a kínai cégek erősödését elsősorban a Samsung sínylette meg, mivel a koreaiak nem csak piaci részesedést veszítettek, hanem ténylegesen kevesebb terméket szállítottak le. Az IDC elemzői azt emelték ki az eredményekkel kapcsolatban, hogy a kínai gyártók sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudtak reagálni a hagyományos mobilok visszaszorulására, illetve az őket helyettesítő low end okostelefonok iránti hatalmas igényre.
A Samsung annak ellenére veszített 7 százalékot részesedéséből, hogy ő nyújtja a legszélesebb termékportfóliót, és a legújabb csúcskészülék, a Galaxy S5 iránt is élénk érdeklődés mutatkozott. Az elemzők szerint a gyártónak sokkal jobban figyelnie kellene a helyi feltörekvő márkákra, akik sokkal olcsóbban kínálnak legalább olyan jó minőségű mobilokat, mint a Samsung.
Az Apple jól tartotta magát ebben a hagyományosan gyenge negyedévben, ami a BRIC (brazil, orosz, indiai, kínai) piacokon nyújtott kiemelkedő teljesítménynek köszönhető. A várakozás szerint innentől még nagyobb ugrás várható, főleg annak fényében, hogy ősszel végre érkezhetnek a megnövelt kijelzős iPhone-ok.
Durván jönnek fel a kínaiak
A negyedév legnagyobb nyertese egyértelműen a Huawei, akinek az eredményeit éppen ma közöltük egy korábbi cikkünkben. A duplázás azért jött össze, mert a vállalat kihasználta a 4G/LTE képes mobilok iránti megnövekedett igényt (Ascend Mate 2 4G, Ascend P7) a kínai piacon, a többi országban pedig elsősorban az olcsó, Y sorozat készülékeivel értek el sikereket. A Lenovo szintén sikeresen küzdött meg a helyi gyártókkal, ami mellett háromszorosára növelte a Kínán kívüli, azon belül is a fejlődő országokba leszállított készülékeinek számát.
A lista ötödik helyezettjeként az LG pár nappal ezelőtt fényes eredményekről számolt be, amit az IDC adatai is alátámasztanak. A kisebbik koreai gyártónak a volument sikerült ugyan növelnie, de a részesedése lényegében változatlanul 5 százalék körül maradt. A G3 nagyon jó eredményeket ért el Koreában, a világ többi részében, köztük az USA-ban azonban az olcsóbb L sorozat, annak is az L70-es tagja segített a vállalatnak befutni az ötödik helyre.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak