Telítődő piac, lassuló növekedés, a bevételek csökkenése, új termékkategóriákkal való kísérletezés. Fogalmak, amelyek a világ szinte összes mobilgyártójára érvényesek, kivéve a kínai illetőségű Xiaomit. Az volt Google-ös Hugo Barrával megerősített cég harmadik éve nem lassít, duplázza, triplázza az eredményeit, így 2014 első félévében is megdöntötte az összes eddigi rekordját.
Nincs megállás
A gyártó blogján, illetve Barra Google+ profilján közzétett eredmények szerint a gyártó 26,11 millió okostelefont értékesített az év első felében. Ez 271 százalékos növekedés 2013 első hat hónapjához viszonyítva, ami egyben azt is jelenti, hogy már most több mobilt adtak el, mint a teljes tavalyi év során. Ez egyébként 18,7 millió darab készülék volt, ami bőven duplázta a még egy évvel korábbi, 2012-es 7,19 milliós darabszámot.
A közel háromszoros növekedéssel együtt a bevételek is felkúsztak 33 milliárd jüanra, ami átszámítva 5,3 milliárd amerikai dollárt jelent. Ez a 2013 januárja és júniusa közötti bevételekhez képest 149%-os növekedés, sőt, az a bravúr is összejött a Xiaominak, hogy fél év alatt annyi bevételt értek el, mint a teljes 2013. alatt.
Hugo Barra és a gyártó kabalafigurája
Ezekkel a meredeken emelkedő eredményekkel elérhetőnek látszik a vezetőség által kitűzött 60 milliós cél erre az évre, hiszen az igazán izgalmas őszi, illetve karácsonyi időszak még hátravan. Kínai elemzők kimutatása szerint a Xiaomi modellek már régen kitörtek a „feltörekvő”, „nagy jövő előtt” álló skatulyából és már komolyan fenyegetik az eddig egyértelmű listavezető Samsungot. Ennek jele az is, hogy a 15 leggyakoribb kínai mobil közül a Samsung 8 darabbal, a Xiaomi pedig héttel képviseli magát. De a világpiacon is jól teljesítenek ezek a mobilok: a gyártó MI-3 és Redmi modellei ott vannak a 10 legkelendőbb készülék között.
Villámakciók a neten
A siker titka nem is annyira titok, mivel a Xiaomi nyíltan szembe megy a hagyományos mobilértékesítései gyakorlattal. Nincsenek fizikai árusítóhelyek, shopok, a telefonokhoz kizárólag online lehet hozzájutni. De ez sem a megszokott módon megy, mivel nincs raktárkészlet, hanem amint elkészül egy nagyobb (100-200 ezer darab) adag a mobilokból, azt a webshopon keresztül úgynevezett „flash” értékesítéssel adják el. A módszer annyira bevált, hogy egy-egy ilyen alkalommal a mobilok pár másodperc alatt az utolsó darabig elkelnek.
Az üzlethelyiségek bérleti díjának, az ott dolgozók bérének, a raktározás költségének megspórolása miatt a Xiaomi modellek jóval a piaci ár alatt kerülnek a vásárlókhoz, de a gyártó nemcsak ezért, hanem a jó érzékkel felépített márkák, valamint a hetente érkező szoftverfrissítések miatt is rendkívül népszerű.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak