A Strategy Analytics kiadta a 2014 első negyedévre vonatkozó, a leszállított okostelefonokra vonatkozó adatait, amelyek hosszú idő óta először szolgálnak meglepő adatokkal. A világpiac 33 százalékos növekedést hozott össze az előző év hasonló időszakához képest: az év első három hónapjában a gyártók összesen 285 millió smartphone-t szállítottak le, ami markáns növekedés az előző év első negyedévének 214 milliójához képest.
Samsung és Apple: viszik a piac felét
A Samsung 89 millió készülékkel járult hozzá ehhez a mennyiséghez, és ezzel 31 százalékos piaci részesedéssel bír és vezeti a ranglistát. Ez egyetlen százalékkal kevesebb annál, amivel a koreai gyártó egy évvel ezelőtt rendelkezett, azaz 2009 negyedik negyedéve óta első ízben történt meg az, hogy a vállalat veszített a piaci részesedéséből. A cég egyre nagyobb szorításban van az Apple és a feltörekvő kínai gyártók között, ahol is az amerikai cég a felső kategóriás, az ázsiai gyártók pedig az olcsó modellek területén jelentek konkurenciát.
A cég tegnap tette közzé az aktuális pénzügyi jelentését, amiből kiderül, hogy az árbevétel az előző évhez viszonyítva mindössze egyetlen százalékkal nőtt, és ebben az időszakban nem a mobil (hanem a memóriagyártás) hozta a legjobb eredményeket. Az okostelefonos szervezeti egység működési nyeresége ugyanis éves összehasonlításban 1,2%-kal csökkent, az előző negyedévhez képest azonban 18 százalékot nőtt. Ebbe az időszakba még nem számítanak bele a nemrégiben piacra került Galaxy S5 csúcskészülék eladásai, így annak hatása csak a következő negyedévben lesz érezhető.
Az Apple az átlaghoz képest alulteljesített a maga 43,7 millió leszállított iPhone-jával, amivel a piac 15 százalékát uralja. A 2013 első negyedévei adatok még 17 százalékot mutattak, a csökkenésnek pedig a Strategy Analytics elemzői szerint az az oka, hogy a cég csak a prémium szegmensben van jelen, és így képtelen ott lenni az olyan szélsebesen fejlődő piacokon, mint például a latin-amerikai. A jelek szerint az sem segített a helyzeten, hogy az Apple végre hivatalosan is megvette a lábát Kínában, és hogy az olcsónak szánt, de valójában nem is annyira olcsó 5c modellből kiadtak egy 8 gigabájtos verziót is.
A másik pólus: Huawei és Lenovo
Az alig érezhető, de azért kimutatható gyengélkedés ellenére a Samsung és az Apple továbbra is tarolja a piacot, annyi változott a korábbiakhoz képest, hogy a 2013 első negyedévében kimutatott 50 százalékos együttes részesedés most „csak” 47 százalék. A két nagy között óriási elmaradásban, de folyamatos növekedésben harcol egymással és a többiekkel a kínai Huawei, illetve a Lenovo. Mindketten közel 13,5 millió darabbal vették ki a részüket a vizsgált időszakban leszállított okos mobilok mezőnyéből, amivel a két gyártó részesedése egyaránt 4,7 százalékra állt be.
A két gyártó közül a Lenovo tudott nagyobbat ugrani tavaly óta (8,4-ről 13,3 millió készülékre) és az elemzők arra számítanak, hogy a Motorola mobilos részlegének megvásárlásával a Lenovo a közeljövőben tovább fog erősödni, még nagyobb problémát okozva ezzel a közvetlen konkurens Huaweinek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak