A fellendülés elsősorban az Ascend P7 és Mate 2 okostelefonoknak köszönhető.

A kínai Huawei fogyasztói üzletága közzétette 2014. első félévére vonatkozó üzleti jelentését, amiből az derül ki, hogy az elektronikai gyártónak sikerült jelentősen növelnie az eredményeket az előző évhez képest. A siker a felsőkategóriás mobiloknak köszönhetők, köztük annak a Mate 2-nek is, ami hazánkban nem került kereskedelmi forgalomba.

A két csúcsmodell húzta a szekeret

A szóban forgó időszakban a Huawei összesen 64,21 millió készüléket szállított le, amelyből az okostelefonok száma elérte a 34,21 milliót. Ez az előző üzleti évhez képest 62 százalékos növekedést jelent, ami tehát elsősorban a felső kategóriás mobiloknak köszönhető, azon belül is az Ascend P7-nek, amiből a globális piacra dobása után kevesebb, mint két hónap alatt közel 2 millió darabot adtak el 70 piacon Európában, az Ázsiai és Csendes-óceáni térségben, Közel-Keleten, Afrikában és Latin-Amerikában.

Eközben a szintén 2014 első félévében bemutatott Ascend Mate 2 4G - amely Magyarországon nem került forgalomba, viszont első kiadását teszteltük annak idején - a kínai, európai, dél-kelet ázsiai és az észak-amerikai piacokon ért el sikereket.

Ascend P7: ez a modell volt a siker egyik kulcsa

A Huawei jelentésében külön kitér arra, hogy a vállalat hatalmas erőfeszítéseket tesz az ismertségének növelése érdekében. Hazai pályán erre különösebben nincsen szükség, de az európai területeken a név még mindig támogatásra szorul. Mindezt főleg szponzorálással igyekszik a Huawei megoldani, aminek keretében elsősorban a labdarúgás területét célozták be olyan európai top csapatok támogatásával, mint az AC Milan, a Borussia Dortmund, vagy az Arsenal.

Harmadik helyen a Huawei

A kínai cégcsoport közismerten nincs jóban az Egyesült Államokkal, ezért nem meglepő, hogy a tengeren túli eredmények területén a cég elsősorban Közel-Keletet, Afrikát, Latin-Amerikát, az Ázsiai és Csendes-óceáni térséget emeli ki, ahol többszörösére növelte a leszállított termékek mennyiségét az előző évhez viszonyítva.

Európában is biztató eredményekről számolt be a Huawei, bár ennek alátámasztásához nem saját, hanem a Kantar Worldpanel ComTech számait idézi. Ezek szerint a gyártó okostelefon eladásai az elmúlt 12 hónapban 123 százalékkal nőttek az öt kiemelt európai piacon (az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban). A Huawei jelenleg 3 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Németországban és Spanyolországban, amelyet a jövőben 5 százalékra kíván növelni.

Az IDC legfrissebb, 2014 második negyedéves adatai szerint a Huawei 6,9 százalékos világpiaci részesedéssel a harmadik legnagyobb okostelefon szállító. Az első helyet továbbra is magabiztosan őrzi a Samsung 25,2 százalékkal, a második pedig az Apple 12%-kal. A nagy kínai rivális, a Lenovo  5,4 százalékkal üldözi a Huaweit, amelynek azért sikerült megőriznie pozícióját, mert 2013-hoz képest megduplázta a termék volument, amivel 4,3 százalékról ugrott fel közel 7-re.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.