A kínai mobilpiacra nem egy gyártó feni a fogát, hiszen aki itt pár százalékos részesedést el tud érni, az már önmagában sok milliós eladást jelent. Nem véletlen, hogy az Apple kiemelt figyelemmel fordul e hatalmas felvevő piac felé, amit Tim Cook látogatásai, illetve a China Mobile-el megkötött szerződés is bizonyít. Rendkívül nehéz terep ez az amerikai, vagy európai gyökerő vállaltoknak, mivel a helyi politikai, gazdasági viszonyok közötti eligazodás inkább az ottani cégeknek megy könnyebben.
Óriási tülekedés a középmezőnyben
Ennek ellenére az Apple sikeresen megvetette a lábát itt, az addigi szürke forgalmazással leszámolva végre elindult az iPhone hivatalos keretek közötti árusítása, viszont a most nyilvánosságra hozott adatok szerint az áttörés még mindig várat magára. A Counterpoint Technology Market Research mérései szerint 2014 első negyedévében az Apple elvesztette a harmadik helyét, ami azt jelenti, hogy egyelőre nem sikerült az áttörés.
Xiaomi Mi3S: színes, olcsó, androidos
A visszaesés oka egyértelműen a házi kedvenc Xiaomi, aki viszont 11 százalékos részesedéssel felléphetett a dobogó harmadik fokára. Azért nem beszélhetünk hatalmas különbségekről, mert az Apple 10 százalékkal ott van mögötte, és ez a kiegyensúlyozottság az egész kínai piacra jellemző. Míg világszinten a Samsung és az Apple 31, illetve 15 százalékát viszik el az egész területnek, addig a Kínában szintén éllovas koreaiak „csak” 18 százalékot tudhatnak magukénak. A második a Lenovo 12 százalékkal, a Xiaomi után pedig a már említett Apple, a Huawei (8%), a ZTE (6%) és az Oppo (3%) következik.
Gyorsan érnek el óriási sikereket
A Xiaomi eredménye nemcsak önmagában az Apple megelőzése miatt fontos és érdekes, hanem azért is, mert a gyártó stratégiája tökéletes ellentéte annak, amit az amerikaiak követnek. Az iPhone-okhoz képest töredékáron kínált, jó minőségű, igényesen szoftverezett készülékek (Red Rice / Redmi / Hongmi sorozatok) minden egyes piacra bocsátáskor taroltak, hiszen a mobilok képességein kívül a gyártó azzal is tisztában van, hogy milyen módon kell megszólítani a helyi közönséget.
A másik figyelemre méltó mozzanat, hogy az egyébként a Google-től elcsábított androidos szakértővel megerősített Xiaomi alig pár év alatt jutott el erre a szintre: az első készüléket 2011 augusztusában jelentették be. Szinte telje egészében hasonló sztori a OnePlus, amelyik az Oppo-ból kiválva, és annak iparági partnerhálózatát használva készített egy olyan versenyképes áron (értsd: rendkívül olcsón) kínált androidos, CyanogenMod-ot használó készüléket, amiért már most óriási az érdeklődés Kínán kívül is.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak