A Xiaomi rendületlenül tör előre a kínai piacon, már a harmadik helyet is megszerezte a feltörekvő gyártó.

A kínai mobilpiacra nem egy gyártó feni a fogát, hiszen aki itt pár százalékos részesedést el tud érni, az már önmagában sok milliós eladást jelent. Nem véletlen, hogy az Apple kiemelt figyelemmel fordul e hatalmas felvevő piac felé, amit Tim Cook látogatásai, illetve a China Mobile-el megkötött szerződés is bizonyít. Rendkívül nehéz terep ez az amerikai, vagy európai gyökerő vállaltoknak, mivel a helyi politikai, gazdasági viszonyok közötti eligazodás inkább az ottani cégeknek megy könnyebben.

Óriási tülekedés a középmezőnyben

Ennek ellenére az Apple sikeresen megvetette a lábát itt, az addigi szürke forgalmazással leszámolva végre elindult az iPhone hivatalos keretek közötti árusítása, viszont a most nyilvánosságra hozott adatok szerint az áttörés még mindig várat magára. A Counterpoint Technology Market Research mérései szerint 2014 első negyedévében az Apple elvesztette a harmadik helyét, ami azt jelenti, hogy egyelőre nem sikerült az áttörés.

Xiaomi Mi3S: színes, olcsó, androidos

A visszaesés oka egyértelműen a házi kedvenc Xiaomi, aki viszont 11 százalékos részesedéssel felléphetett a dobogó harmadik fokára. Azért nem beszélhetünk hatalmas különbségekről, mert az Apple 10 százalékkal ott van mögötte, és ez a kiegyensúlyozottság az egész kínai piacra jellemző. Míg világszinten a Samsung és az Apple 31, illetve 15 százalékát viszik el az egész területnek, addig a Kínában szintén éllovas koreaiak „csak” 18 százalékot tudhatnak magukénak. A második a Lenovo 12 százalékkal, a Xiaomi után pedig a már említett Apple, a Huawei (8%), a ZTE (6%) és az Oppo (3%) következik.

Gyorsan érnek el óriási sikereket

A Xiaomi eredménye nemcsak önmagában az Apple megelőzése miatt fontos és érdekes, hanem azért is, mert a gyártó stratégiája tökéletes ellentéte annak, amit az amerikaiak követnek. Az iPhone-okhoz képest töredékáron kínált, jó minőségű, igényesen szoftverezett készülékek (Red Rice / Redmi / Hongmi sorozatok) minden egyes piacra bocsátáskor taroltak, hiszen a mobilok képességein kívül a gyártó azzal is tisztában van, hogy milyen módon kell megszólítani a helyi közönséget.

A másik figyelemre méltó mozzanat, hogy az egyébként a Google-től elcsábított androidos szakértővel megerősített Xiaomi alig pár év alatt jutott el erre a szintre: az első készüléket 2011 augusztusában jelentették be. Szinte telje egészében hasonló sztori a OnePlus, amelyik az Oppo-ból kiválva, és annak iparági partnerhálózatát használva készített egy olyan versenyképes áron (értsd: rendkívül olcsón) kínált androidos, CyanogenMod-ot használó készüléket, amiért már most óriási az érdeklődés Kínán kívül is.

Mobilitás

Robotok támadása: már az autókereskedők sincsenek biztonságban

A hamarosan itthon is kapható kínai Chery modelljeit egyes szalonokban már hosszúhajú szőke nőt imitáló robotok próbálják rásózni az érdeklődőkre.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.