A Xiaomi ezzel az akcióval nem csak arról gondoskodott, hogy ismét elcsodálkozzunk: még mindig milyen őrületes felvevőképességgel rendelkezik a kínai piac. Egyben megismerhetjük a Singles Day jelentőségét is, ami az általunk jobban ismert Valentin nap egyfajta kínai változata.
Villámgyors értékesítés
A Szinglik Napja Kínában főleg a fiatalok körében rendkívül népszerű és ahogy a nevéből is kikövetkeztethető, az egyedülálló fiatalok, agglegények ünnepe. A jeles napot nem csak bulizással, karaoke bárok látogatással töltik az egyedülállók, hanem a kínai gazdaság nagy örömére vásárolnak is. A Xiaomi ezt lovagolta meg akciójával, amiből kiderült, hogy a vásárlási kedv az androidos mobilok esetében töretlen.
A kiárusítás az egyik legismertebb és legnagyobb forgalmú kínai webáruház, a Tmall.com oldalain zajlott, amit egyébként az online kereskedelemben szintén rendkívül sikeres Alibaba Group üzemeltet. A Xiaomi összesen 380 ezer készüléket helyezett el a megfelelő oldalon, amiből 110 ezret az aktuális csúcskészülék (Mi3) tett ki, a másik 110-110 ezret pedig a Hongmi, illetve 2s modellekből került ki. A 380 ezer pedig úgy jön ki, hogy mindezek mellé betársult még 50 ezer set-top-box is.
Xiaomi Mi3: percek alatt elkelt
A délután fél 1-kor indított kiárusítást követő három percen belül az összes 3s, illetve Hongmi mobil elkelt, ami azt jelen ti, hogy ennyi idő alatt 220 ezer mobilt adtak el, amivel a gyártó 17,5 millió dollárnak megfelelő kanai jüant termelt bevételként. Ezzel az eredménnyel a Xiaomi lett az első olyan kereskedő, amelynek sikerült átlépni a bűvös 100 millió jüanos (16,4 millió USD) határt a Tmall.com oldalán, ezt a teljesítményt eddig egyetlen kínai cégnek sem sikerült elérnie.
Google-ben erősek
Az értékesítés lendülete a három perc elteltével sem torpant meg különösebben. Fél órával később a Xiaomi már nagyjából túladott mindene, ami pénzben kifejezve 49,2 millió dolláros forgalmat jelent. A gyártó már korábban is komoly sikereket ért el ezekkel a viharszerű akcióival. Tavaly októberben 100 ezer darab frissen bevezetett Mi3-as készüléket adtak el 86 másodperc leforgása alatt, amivel párhozamosan a másik slágerterméket, a set-top-boxokat is kisöpörték 58 másodperc alatt.
A Xiaomi az egyik legismertebb kínai alapítású és egyelőre kizárólag a kínai piacot ellátó mobilgyártó. A zajos sikereket elérő vállalat 2013 első félévében 2,16 milliárd dollárnyi bevételt hozott össze, ami önmagában annyi, mint a 2012–es eredmények. A fiatalokat célzó olcsó, de jó minőségű androidos készülékeket gyártó cég tervei között szerepel a terjeszkedés, többek között ezért igazolták le augusztus végén Hugo Barrát, aki azt megelőzően hónapokig a Google mobilos divíziójának vezetőjeként dolgozott.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak