A korábbi Telenor tavaly március óta Magyarországon is Yettel néven működik, a márkanév felépítésére fordított energiát pedig a társaság vezérigazgatója már akkor is a magyar piaci jelenlét iránti hosszú távú elkötelezettségként értékelte a többségi tulajdonos, a cseh PPF részéről. Csütörtökön Peter Gazik sajtóbeszélgetésen értékelte a Yettel Magyarország azóta eltelt időszakát. Ennek kapcsán kiderült, hogy időarányosan teljesítették, sőt bizonyos értelemben túlteljesítették a kitűzött célokat. A márkaépítés a fontos teljesítménymutatók tekintetében jó irányba halad, és a hazai távközlési piac közelmúltbeli változtozásai sem befolyásolták érdemben a vállalat stratégiáját és teljesítményét.
A Yettel a 2022-es pénzügyi évben első ízben lépte át a 200 milliárd forintos árbevételi küszöböt, 8 százalékkal növelve előző évi forgalmát. A társaság kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti, 42,2 milliárdos eredménye ugyan 11 százalékos visszaesést jelent, de a 7 milliárd forintos iparági különadó nélkül ez is 4 százalékos növekedést mutathatott volna. A hagyományos vezetékes internettel árban és sebességben is versenyképes Fixed Wireless Access szolgáltatásokat már több ezer ügyfél használja; 2022 áprilisához képest 40 százalékos növekményt értek el a havi adatforgalomban, egy teljes évre vetítve pedig több mint 370 millió gigabájtnyi forgalmat szolgáltak ki.
Nem a kábeleket hosszabbítgatják
A vállalat még 2021-ben kezdett több tízmilliárd forintos hálózatmodernizációs projektbe, amit mostanra fele részben meg is valósított. Ennek eredményeképpen a Yettel Magyarország ötszáznál is több 5G (C-band) bázisállomással rendelkezik, és a technológia fokozatos terjesztésén túl a 99 százalékos lakossági lefedettségű 4G hálózatának kapacitását is a korábbi 2-3-szorosára növeli. Az NMHH 2022-es adatai alapján egyébként a Yettel piaci részesedése 34 százalékos volt az adatforgalmat tekintve (a SIM kártyák mennyisége szerint 27 százalékkal követik a 45 százalékos részesedéssel rendelkező Telekomot), a hanghívásokat bonyolító SIM-ek számában pedig 24 százaléka a Yettelé.
A cég a magyar piacon februárban jelent meg új tévészolgáltatásával, a Yettel TV-vel, amelynek bemutatkozását úgy is sikeresnek értékelték, hogy részleteket nem közöltek róla. A beszélgetésen mások mellett érintették azt a nemrég bejelentett csereügyletet is, melynek során az Antenna Hungáriától (4iG) ismét a magyar államhoz került a PPF Telecom Group magyarországi leányvállalatainak (Yettel Magyarország, Yettel Real Estate Hungary, illetve a mobilszolgáltató hálózatfejlesztéseit is végző CETIN Hungary) 25 százalékos tulajdonát megtestesítő részvénycsomag. Erről szólva Peter Gazik egyértelművé tette, hogy a tranzakció nincs hatással a cég működésére.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak