A jelek szerint véget értek a kísérletezések, a tesztidőszak és az Instagramot végérvényesen elérik a hirdetések. A Facebook által 1 milliárd dollárért felvásárolt képmegosztó szolgáltatás a legdinamikusabban fejlődő ilyen jellegű alkalmazás, éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen formátumban jelennek meg rajta reklámok úgy, hogy a felhasználók azt el is viseljék.
Videóban mutathatják meg
A cég bejelentésében foglaltak szerint a várakozásnak vége és szeptember 30-tól kezdve 30 országban (köztük Olaszország, Spanyolország, Mexikó, India és Dél-Korea) bekerülnek a hirdetések a képfolyamokba. Eddig több elképzelés létezett, illetve teszt futott arra vonatkozóan, hogy ez miként nézzen ki és úgy fest, hogy az állóképek, a lapozható galériák (carousel) helyett maradt a videó.
Az nem egyértelmű, hogy a korábbi modellek eltűnnek-e, az viszont tény, hogy a mai bejelentésben már csak a 30 másodperces mozgókép lehetősége szerepel hirdetési eszközként. Az átlagfelhasználók egyébként ennek a felét, legfeljebb 15 másodpercet szentelhetnek egy-egy videónak. A lehetőségek között van még a nemrég bejelentett fekvő és álló formátumú képek, videók is, illetve szó esett a Marquee elnevezésű prémium opcióról, ami rövid időszak alatt széles körben ad hírt egy-egy eseményről, vagy termékről.
Az Instagram posztjában külön hangsúlyt kap az a körülmény, hogy a Facebook infrastruktúrája, technológiai megoldásai lehetővé teszik, hogy a képmegosztón futó kampányok hatékonyan és jól optimalizálva jelenjenek meg. A jövőbeli hirdetőknek udvarló sorok pedig azt bizonygatják, hogy mennyi, hatékony kampány futott le eddig is a Guilt Group, a The North Face, vagy a Made.com jóvoltából.
Jövőre várják a csúcspontot
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a magyar felhasználók szeptember 30-át követően találkoznak-e majd hirdetésekkel, az azonban biztos, hogy az immáron 300 millió aktív felhasználóval bíró Instagram főleg jövőre tervez komolyabb bevételekkel. Mindezt Kevin Systrom CEO is alaposan megtámogatta a nemrég adott interjújában, amikor azt taglalta, hogy az app gyorsabban és többet fog termelni, mint a vetélytársak.
Ezt a véleményt egyébként az elemzők is támogatják, mivel jövőre 1,2-2 milliárd dolláros bevételt jósolnak az appnak. A szolgáltatás jellegét (egyszerűségét) tekintve, illetve a Facebook tavalyi 12,5 milliárd dolláros éves bevételét ismerve ez kifejezetten jó teljesítmény lenne a mindössze 2010-ben indult vállalkozástól.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak