Piaci szakértők nagy potenciált látnak a Facebook által "fillérekért" megvett alkalmazásban. Jövőre 1-2 milliárd dollárnyi bevétel is összejöhet a hirdetésekből.

Az Instagram appot még 2012 tavaszán vette meg a Facebook. Az akkor adott 1 milliárd dollárt sokan meglehetősen drágának találták az egyre népszerűbb, de bevételt felmutatni szinte egyáltalán nem képes alkalmazásért. Nos, az eltelt évek alatt a népszerűség nem veszett el, a pénzteremrő képességet pedig lassan, de biztosan építették ki. Jövőre akár már milliárdos nagyságrendű is lehet a forgalom.

Lendületben maradtak

A képeket effektekkel ellátó, majd azt a közösségek számára megosztó alkalmazást sokan elhagyással fenyegették a felvásárlás nyilvánosságra kerülésekor. Azonban ha voltak is ilyenek, helyettük sokszor annyian érkezetek. Tavaly például a harmadik leggyorsabban növekvő közösségi hálózat volt, miközben az aktív létszám mára elérte a 300 millió főt. Ráadásul elemzők szerint az app még hosszú évekig képes lehet fenntartani ezt a komoly növekedési ütemet.

Hiába azonban a nagy létszám és aktivitás, előbb-utóbb pénzt kell felmutatni, hiszen a Facebookon keresztül immár a tőzsdei befektetők is joggal követelhetik ezt. Az Instagramnál az óvatos lépések politikáját alkalmazva folyamatosan kezdték bevezetni a hirdetési megoldásokat. Idén azonban már egyre merészebb megoldásokkal álltak elő, köztük olyan hirdetési formákkal, amelyek nyíltan szembe mennek az alkalmazás eddigi filozófiájával.

Termőre fordul

Úgy tűnik, a lehetséges bevételi források feltérképezésére szánt idő kifizetődni látszik. Az Instagram társalapítója a Financial Timesnak nagyon optimistán nyilatkozott a témáról. Kevin Systrom szerint az app gyorsabban és többet fog majd termelni, mint bármely másik közösségi hálózat. Ezzel valószínűleg a sokkal értékesebbnek tartott Snapchatre és Pinterestre utalhatott leginkább.

2016-ban várhatóan magasabb sebességre kapcsolnak a hirdetésszervezésben, melyhez nagy segítséget jelent, hogy a tulajdonosuk a világ legnagyobb közösségi oldala. Az információk szerint a Facebook biztosítja a hirdetések kiszolgálását végző technológiai hátteret, ami valóban nagy előny, hiszen független szereplőként ezt mindenkinek magának kell megoldani. A "nagy testvér" a hirdetések célzásában is segít, illetve keresztpromóció keretében a Facebook mintegy 2 millió hirdetőjének ajánlják az Instagram-reklámokat. 

A fentiek alapján az első elemzői becslések is befutottak az Instagram jövő évi bevételével kapcsolatban. Egyes optimista várakozások szerint 2016-ban a forgalom 1,2 és 2 milliárd dollár között lehet. Hogy ez milyen hatalmas szám, ahhoz elég az abszolút nyerőben lévő tulajdonos számait mellé rakni. A Facebook teljes bevétele, melynek nagy része hirdetésekből származott, 12,5 milliárd dollár volt. Azaz még utóbbi növekedését beszámítva is elképzelhető, hogy jövőre akár a Facebook bevételeinek tizedét képes lesz felmutatni a tinik fellegvárának tartott képküldözgető app.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.