A lapozható képsorozat mellett linket is elhelyezhetnek a hirdető cégek.

Csak nagyon lassan és óvatosan engedi be az Instagram vezetősége a hirdetőket a szolgáltatásba. Még 2013 októberében érkeztek az első hírek a szponzorált posztokról, amelyek azóta is csak bizonyos területeken kerülnek be a felhasználók képfolyamába. A jelek szerint ennek ellenére folyamatos az egyeztetés az üzleti partnerekkel arról, hogy milyen formában lehetne a promóciókat megjeleníteni és úgy tűnik, megvan a megoldás.

Fizetős körkép

A carousel ads nevű megjelenési formát az összes konkurens közösségi app bevezette már, az Instagramon azonban csak a hirdetők használhatják majd. Az új formula végtelenül egyszerű: az eddigi egy helyett most már négy, vízszintesen lapozható felvétel kerülhet be egy bejegyzésbe, ami praktikus, viszont teljesen szembe megy a képmegosztó alkalmazás eddigi filozófiájával.

Az Instagram lényege és veleje az, hogy egyetlen történetet egyetlen fotóval meséljünk el, osszunk meg a többiekkel, ami legalább annyira szigorú szabály, mint az 1:1-es képarány használata a fotóknál. A szabályok szabadon értelmezése nem csak ezen a szinten zajlik, mivel a hirdetők számára lehetőség lesz egy „learn more” (tudj meg többet) link elhelyezésére is (eddig ez sem volt megengedett), amit lekattintva az érdeklődők plusz információkhoz juthatnak a külső weboldalak megnyitásával.

Az Instagram vezetősége úgy véli, hogy a cégek számára ez a lehetőség elsősorban a márkák ismertségének növelésére szolgál, azaz közvetlen értékesítésre nem igazán alkalmas. A fotók fogadtatása azonban kiválóan mérhető, mivel a lájkoláson, az adott kommenteken kívül a cégek azt is figyelemmel követhetik, hogy a fotókból mennyit néztek meg az instagramozók.

Mit szólnak majd hozzá?

Elképzelhető, hogy a cégek rendelkezésére álló fotósorozat a későbbiekben videókkal is gazdagítható, de ez a jövő zenéje, mivel első körben azt tesztelik, hogy ezt a megoldást hogyan fogadják majd a felhasználók.

Ez pedig egyelőre kérdéses: egy régóta kívánt, igényelt funkció került be az alkalmazásba, amit kizárólag a fizető ügyfelek vehetnek igénybe. Az Instagram 300 millió felhasználója által megosztott fotók jelentős hányada valamilyen külső app által montázsolt felvétel, hiszen sokan így tudják, szeretik az egy témához fűződő képeket megmutatni a többieknek.

 

Mobilitás

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.