A felhasználási feltételek megváltoztatása miatt kitört botrány óta az Instagram kínosan ügyel arra, hogy a felhasználókat ne riassza el az alkalmazás használatától. Az elvándorlás óriási probléma lenne, főleg azért, mert hamarosan elindul a reklámok beágyazása a posztok közé, amitől azonban már most rettegnek a felhasználók.
Nem rontanak ajtóstul a házba
A szolgáltató így centiről centire, lépésről lépésre, óvatos kommunikációval kísérve próbálja elfogadtatni a közönséggel, hogy reklámok mindenképpen lesznek, viszont az nem hogy rossz, hanem egyenesen jó élmény lesz számukra. Nyilván ez utóbbi a keményebb dió. Első mozzanatként pár héttel ezelőtt egy blogbejegyzésben írtak arról, hogy nem titkolt céljuk szerint hosszú távra terveznek ezzel a vállalkozással, ami megköveteli, hogy bevételt szerezzenek az Instagram segítségével.
Ennek érdekében a következő hónapokban próbaképpen hirdetéseket fognak elhelyezni a képfolyamban, szólt a közlemény, amit azonban csak az USA-ban élő felhasználók láthatnak, érzékelhetnek. Külön kiemelték, hogy a hirdetések igényes, szép fotók formájában kerülnek be az képek közé, és eleinte kizárólag olyan cégek hirdetései jelenhetnek meg, amelyek maguk is aktív tagjai az Instagram közösségének.
Így néz ki egy instagramos hirdetés: eleinte csak az USA-ban lesz látható
A törekvés az, hogy a reklámok szerves részét képezzék az alkalmazásnak, ami valószínűleg nem lesz egyszerű megoldás, hiszen minden egyes felhasználó máshogy képzeli el az egységes képfolyamot. Tegnap a hivatalos blogban egy új bejegyzés jelent meg, amiben meg is mutatják, hogyan nézne ki egy ilyen poszt. A fotó vagy videó hirdetés jellege a jobb felső sarokban elhelyezett „Sponsored” feliratból lesz beazonosítható, ami lájkolható és kommentelhető, mint bármelyik másik bejegyzés. Ha valamilyen oknál fogva nem tetszik a hirdetés, akkor a jobb alsó sarokban három ponttal jelölt menüben elrejthetjük azt, illetve üzenhetünk is, hogy miért nem tetszett.
Túlnőheti a Facebookot is
A képek továbbra is a felhasználók tulajdonában maradnak, ezt az Instagram nem győzi elégszer hangsúlyozni, az óvatosság pedig egyáltalán nem véletlen. A szolgáltatás eddig lényeges bevételt nem hozott a Facebook számára, amely 2012-ben vásárolta meg a céget 1 milliárd dollár körüli áron. A képeket effektekkel ellátó, majd azt a közösségek számára megosztó alkalmazás azóta is szárnyal, olyannyira, hogy lassan átveszi a vezető szerepet a Faceboktól.
Ha nem is minden korosztályban, de a tiniknél ez már meg is történt: a Piper Jaffray elemzőcég adatai szerint a tinédzserek egyre kevésbé szeretik az Facebookot, az Instagram népszerűsége pedig ezzel párhuzamosan töretlenül nő. A másik nagy lökést az adhatja az alkalmazásnak, hogy a hírek szerint heteken belül elindul az Instagram hivatalos Windows Phone verziója, ami után a 150 milliós tábor további milliókkal gyarapodhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak