Elon Musk elektromos autós üzlete szépen kezd felpörögni. A legutóbbi negyedév számai alaposan meglepték még a szakértőket is.

A Teslánál utoljára 2013 elején fordult elő, hogy egy negyedévben ne mínusz szerepeljen a nettó nyereség soron. Az idei harmadik negyedév beszámolója azonban nem csak ezért érdekes.

Munkaversennyel kevert rezsiharc

A csúcskategóriás elektromos járműveiről ismert gyártónál alaposan belehúztak, hogy csodás álmok és víziók mellett nyers pénzügyi adatokkal is elkápráztassák a befektetőket. A 2003-ban alapított, 2010-től tőzsdei cégként működő Tesla első számú embere állítólag nagyon erőteljesen agitált a dolgozók körében, hogy mindent tegyenek meg azért, hogy a cég a lehető legkisebb költség mellett tudja tartani az ambíciózus gyártási tervszámokat. Elon Musk valószínűleg jó érzékkel megszimatolta, hogy a Wall Street kezdi türelmét veszteni, és most kell bizonyítani, hogy a modell üzletileg nyereséges pályán tartható.

A vállalat a kiadott jelentés szerint az idei harmadik negyedévben 2,3 milliárd dollárnyi forgalmat ért el, ami két és félszerese az egy évvel ezelőttinek. A közel 25 ezer eladott autó egyben azt is jelzi, hogy a Tesla képes lehet hozni a második félévre ígért 50 ezres értékesítési mennyiséget. Világosan látszik a működési költségek lefaragást célzó változtatások eredménye is: a bruttó profitráta 21,6 százalékról 27,7-re javult egy év alatt.

Ez végezetül trendfordulót hozott, hiszen a cég 2013 legeleje óta kizárólag veszteséget termelt, ráadásul az utóbbi idők erőteljes beruházásai miatt egyre nagyobb mértékűt. A forgalomhoz képest elenyésző, 21,9 millió dolláros nettó profit pontosan ezért, az előjele miatt érdekes. No meg azért, mert a szakértők egyáltalán nem számítottak erre. Az előzetes elemzői konszenzus az egyszeri tételektől megtisztított, egy részvényre jutó eredményt 54 centes veszteségre várta. Ehhez képest igencsak jól mutat a végül ténylegesen összehozott részvényenkénti 71 centes nyereség.

Hegyen-völgyön át

Meglehetősen mozgalmas éve van idén a cégnek, amelyben egyaránt voltak ígéretes, izgalmas és tragikus momentumok. Például folyik az előkészítése egy második gigagyárnak, miközben az első már ontja magából az olcsóbb akkumulátorokat. Emlékezetes még a szintén Elon Musk-érdekeltségű Solar Cityre tett felvásárlási ajánlat. Ezek mellett azonban sokkal nagyobb visszhangot kapott az a májusi baleset, amelyben életét vesztette a sofőr, aki a cég Autopilot elnevezésű vezetéssegítő algoritmusára bízta a kormányzást.

Mintegy a tragikus eseményre válaszul, alig néhány napja a vállalat bejelentette, hogy mostantól minden gyárból kigördülő Tesla olyan műszaki felszereltséggel rendelkezik majd, amely a megfelelő szoftveres támogatással valóban képes lehet teljesen önálló közlekedésre. A ténylegesen emberi beavatkozás nélkül elboldoguló autókhoz még szükséges az algoritmus finomítása, de a raklapnyi új szenzor beépítésével elvileg ez már egy egyszerű szoftverfrissítéssel aktiválható lesz a gyártó járművein.

Piaci hírek

A jó oldalon is készülnek az MI-modellek feltörésére

A sebezhetőségek feltárásának egyik módja, amikor különféle trükkökkel próbálják rendellenes működésre bírni a mesterséges intelligenciát, és ezeket az erőfeszítéseket is az automatizálás emelheti új szintre.
 
Hirdetés

A VR szemüveg nem csak a szórakoztatóipart forradalmasítja

A virtuális valóság világa folyamatosan fejlődik. Az új technológiák és a fejlesztések segítségével a felhasználók eddig soha nem tapasztalt módon merülhetnek el a digitális élményekben. Ebben a cikkben bemutatjuk a VR szemüvegek típusait, és azt is végigvesszük, hogy milyen áttöréseket hozott a virtuális valóság az élet különböző területein.

Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.