Az elektromos autók úttörője jövőre húzhatja elő a kalapból új szolgáltatását, amivel a tulajdonosok is jól járhatnak. Feltéve, hogy hajlandók bedobni a közösbe a Teslájukat.

Forr a levegő a Tesla körül a héten. A cég egy rendkívüli sajtótájkoztatón jelentette be, hogy mostantól új időszámítás kezdődik a gyártósoron. A teljesen autonóm járművek felé tett méretes lépés mellett egy érdekes bekezdés is feltűnt az új Model S-hez járó dokumentációban.

A hardver már kész

A nagy bejelentés arról szólt, hogy mostantól minden gyárból kigördülő Tesla olyan műszaki felszereltséggel rendelkezik, amely a megfelelő szoftveres támogatással valóban képes lehet teljesen önálló közlekedésre. Ez utóbbit majd valamikor a remélhetőleg nem túl távoli jövőben tudják aktiválni a tulajdonosok. Igaz, ezért a hírek szerint plusz 8000 dollárt kell majd fizetni.

A cég első generációs vezetéssegítő rendszere, az Autopilot idén komoly presztízsveszteséget szenvedett, amikor használata közben halálos baleset áldozata lett a jármű utassá avanzsált vezetője. A Teslát néhány napja még a német hatóságok is betámadták, mivel szerintük a rendszer elnevezése megtéveszti a fogyasztókat.

Bár a vállalatról lepergett a kritika, a mostani lépés egyben burkolt elismerése is annak, hogy a kezdeti megoldás távol állt a tökéletestől. Az újonnan felfegyverzett kocsik viszont impozáns szenzorarzenált és a korábbinál 40-szer gyorsabb számítógépes hátteret kapnak. A járművekbe még egy olyan elölső radar is kerül, amellyel nem csak az időjárási nehézségeken (köd, sűrű eső stb.), de még az autó előtt lévő másik járművön is képes "átlátni" a rendszer.

 

 

Ahogy a fenti videóban is látszik, elméletben már képes magát elvezetni egy Tesla, de az éles üzemig még nagyon sok finomítani való maradt. Ezt a folyamatot azonban felgyorsíthatja a mostani fejlesztés, hiszen az új járművekben az önvezető algoritmus már "figyel", azaz ugyan nem veszi át az irányítást a kocsi felett, de minden szituációt kiértékel, és meghatározza, hogy miként viselkedett volna. Ezeket az adatok felhasználva a mérnökök hamarabb juthatnak el egy olyan állapotba, amely már a valódi bevetésre is alkalmassá teszi a Tesla szoftverét.

Jövőr jöhet a bérbeadás

A cég alapító-vezetője, Elon Musk már a nyáron elhintette, hogy a Teslákat egyfajta autómegosztó hálózatként is szeretnék munkára fogni. Ennek lényege, hogy a tulajdonos akár néhány órára, vagy éppen egy nyaralás miatt akár hetekre bérbe adhatná kocsiját. Ehhez természetesen szükség lesz majd a ténylegesen autonóm módon üzemelő autókra, de ez a rész a fentiek alapján már egész jól halad. Emellett a szabályozói környezet megfelelő kialakítása is fontos elem, mert egyelőre nem kifejezetten szeretik a hatóságok, ha robotpilótákat eresztenek az emberi sofőrök közé.

Mindenesetre a Teslánál úgy számolnak, hogy az első ilyen próbálkozás akár már jövőre elindulhat. Ez a Reuters beszámolójából derült ki. A lap a Model S dokumentációját idézi, amelyben arra figyelmeztetik a tulajdonost, hogy önvezető gépkocsijukat nyugodtan kölcsönadhatják családtagoknak, barátoknak, de ha ezért pénz kérnek, azt csakis az úgynevezett Tesla Network keretein belül tehetik meg, amelyről jövőre kaphatnak részletes tájékoztatást. Kíváncsian várjuk!

Cloud & big data

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.