Félrevezető, hogy a Tesla robotpilótának nevezi a Model S vezetőt segítő rendszerét. Ebből szerintük baj lehet. A Tesla még humorizált is az aggodalmakon.

Megtévesztő lehet a vásárlóknak, hogy a Tesla robotpilótának nevezi a Model S vezetéssegítő rendszerét, ezért hagyjon fel ezzel a gyakorlatával – szólította fel a német közlekedési hatóság, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) levélben az amerikai autógyártót.

A németek azért kifogásolták a Tesla szóhasználatát, mert szerintük azt sugallja, hogy a Tesla vásárlói olyan önvezető autót vásárolnak, amelynél nincs szükség a vezető beavatkozására, azaz nem kell figyelnie a forgalomra. Hogy a figyelmeztetésnek nagyobb nyomatéka legyen, az ügybe beszállt a német közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt is, aki megerősítette a KBA kifogásait.

Közismert fogalmat használnak

Válaszlevelükben azt írják, hogy a robotpilóta kifejezést a repülőgépeknél már nagyon régóta használják, mégsem jutott senki eszébe, hogy a robotpilótával ellátott repülőgépeken megspórolják a valódi pilótákat. Ugyanakkor tény, hogy a robotpilóta rendszerek csökkentik a pilóták terhelését. Ezzel, valamint azzal, hogy a manuális vezetéshez egy plusz biztonsági réteget adnak, igenis csökkentik a balesetveszélyt.

A Tesla egyébként is mindig felhívja vásárlói figyelmét arra, hogy a modelljeiben lévő vezetést segítő rendszer csupán segédeszköz, és nem mentesíti az autó vezetőjét az alól, hogy figyelje a forgalmat. És még hozzáteszik: a KBA levele meglehetősen ironikus, tekintettel a híres német autópályákra. Azt gondolja a KBA, hogy a németek talán félreértik a használati utasítást?

Amióta volt halálos baleset, mindenki jobban fél

A Tesla robotpilóta funkciójának mindeddig egy halálos áldozata volt. Májusban egy elkötelezett Tesla-tulajdonos, Joshua Brown szenvedett halálos balesetet: autója egy szabálytalanul közlekedő kamionba rohant.

A baleset felszínre hozta a félelmeket az önvezető autóval kapcsolatban. Pedig az első halálos balesetig 130 millió mérföldet futottak a gyártó autói. Mindeközben az USA-ban 2014-ben közel 33 ezer, tavaly pedig több mint 38 ezer halálos baleset történt az utakon, és ezek 94 százaléka – az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság szerint – emberi figyelmetlenség, hiba miatt következett be.

A német – és más hatóságok – hisztije sokkal inkább szólhat az új technológia körüli bizonytalanságoknak, szabályozási hiányoknak, mint magának a technológiának. Ezért is szigorkodnak a hatóságok. Mark Rosekind, az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal vezetője egy nyári nyilatkozatában például úgy fogalmazott, hogy az önvezető autóknak legalább kétszer olyan biztonságosnak kell lenniük, mint a hagyományos járműveknek.

Ez a felfogás az első átfogó szabályozási tervezetre is rányomta a bélyegét. A tervezetet szűk hónapja tették közzé Amerikában.

Az ilyen csörtéknél valószínűleg az sem hagyható figyelmen kívül, hogy a hagyományos autógyárak szintén évek óta dolgoznak a saját önvezető rendszereiken, és számukra egyáltalán nem mindegy, hogy végül milyen módon szabályozzák az ilyen autók gyártását és használatát, valamint a velük kapcsolatos felelősségi köröket.

Konzumer tech

Az Apple az MI-fejlesztéseiben próbálja kiaknázni az open source előnyeit

A cég a Hugging Face Hubon tett közzé több nyílt forráskódú LLM-et, melyek helyben, a végponti eszközökön futnak.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.