Bejött a káposztaföldek tesztjellegű műholdas monitorozása, így várhatóan kiterjesztik a japán űrügynökség és a Dentsu marketingcég partnerségét.

Egészen érdekes szövetség állt össze pár éve Japánban azért, hogy a mezőgazdaságra jellemző bizonytalanságot a lehető legkisebbre szorítsák. A nemzeti űrkutatási ügynökség (JAXA) műholdas flottája által begyűjtött adatokat ugyanis a Dentsu reklámügynökség hasznosította hirdetési kampányok időzítésére és földrajzi elhelyezésére.

A még 2022-ben megkezdett munka alapját a szatellitek képei adják, amelyeket első körben egy kistelepülés mezőgazdasági szövetkezetének káposztaföldjeiről készültek. A felvételek elemzésével előrejelzéseket készítettek a várható termésről. Mint kiderült, a módszer pontosan eltalálta, hogy milyen mennyiségű káposztát tud a falu 2023-ban betakarítani.

Ahogy az a Register cikkéből kiderül, a következő lépésben az időjárási adatokat igyekeznek integrálni a rendszerbe, amiv a remények szerint a mennyiség mellett már a betakarítás időpontját is nagy pontossággal tudják prognosztizálni.

Mindezzel felvértezve a Dentsu olyan hirdetési kampányokat szeretne futtatni, amelyekkel kiegyenlítettebbé válhatnak a mezőgazdasági ellátási láncok, ott és akkor teremtve extra keresletet a termények iránt, amikor azokból éppen bőséges készletek állnak rendelkezésre. Itt jön képbe a Dentsu Rich Flow nevű megoldása, amellyel a televíziós reklámspotok oszthatók ki központosított formában.

Fordítva is működik a tudástranszfer

A JAXA egyébként nagyon aktív partnere a "földfelszíni világnak", és aktívan keresik azokat a technológiákat, amelyekkel tovább finomíthaók az űrben végzett feladatok. Nemrégiben számoltunk be például arról, hogy a híres gyorsvonatokat, a Sinkanszeneket üzemeltető egyik nemzeti vasúttársasággal folyik közös munka. A projekt célja, hogy a műholdas flották állapotfelmérése is olyan flottul menjen, mint a legendásan pontos japán vasutak prediktív analitikán alapuló karbantartása.

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.