A Tesla első termékbemutatójára került sor azóta, hogy 2019-ben leleplezték a Cybertruck dizájnját. Elon Musk szerint a Cybercab robotaxi újabb magasságokba repíti majd a vállalatot.

A Tesla augusztusról októberre halasztott "We, Robot" rendezvényén végre sor került a Cybercab önvezető robotaxi bemutatkozására, és a társaság a hosszú évek óta zajló ígérgetést követően előállt az alacsony, ezüstszínű, kétüléses, kormány és pedálok nélküli prototípussal. A meghívásos eseményen senkit sem terheltek olyan részletekkel, mint például hogy hol készülnek majd az új robotaxik, de a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk elmondta: reményei szerint 2026-ban, de még mindenképpen 2027 előtt beindul a gyártásuk, és 30 ezer dollár alatti áron lehetne megvásárolni a Cybercab modelleket.

Ehhez a felfelé nyíló ajtókkal és két embert befogadó utastérrel rendelkező autóknak természetesen még meg kell szerezniük a szabályozó hatóságok jóváhagyását. A bemutatón az is kiderült, hogy a Tesla egy ugyancsak autonóm, elektromos furgont tervez Robovan néven, ami akár 20 ember vagy áru szállításra is használható lenne. A terméket egyelőre meg sem próbálták beárazni, de Musk szerint ez lesz a megoldás a "nagyobb sűrűségre", mondjuk egy sportcsapat fuvarozására. Mindkét járműben indukciós töltést alkalmaznak, vagyis kábelek és csatlakozók helyett egy töltőpadra állítva lehet majd feltölteni az akkumulátorokat.

A jövö sosem volt még ilyen fényes

Musk legújabb ígérete alapján a Teslák emberi felügyeletet nem igénylő, teljes önvezető (FSD) rendszerét már jövőre üzembe helyezhetik Texasban és Kaliforniában a cég Model 3 és Model Y elektromos járműveiben. A gyártó "prémium vezetéstámogató rendszere" jelenleg "felügyelt változatban" érhető el, amit az év eleje óta jelölnek félrevezető elnevezésben is. A befektetők szemében a legmagasabb fokozatú autonómia küszöbön álló megvalósítása a cég fő vonzereje, amiről a Tesla rendszeresen vázolt fantasztikus jövőképeket, de ugyanilyen rendszeresen el is mulasztotta a saját maga által kitűzött határidőket.

2015-ben Musk arról tájékoztatta a részvényeseket, hogy a Teslák három éven belül elérik a teljes autonómiát, 2016-ban pedig arról beszélt, hogy a járművek még 2017 vége előtt képesek lesznek emberi beavatkozás nélkül közlekedni. 2019-ben intézményi befektetőknek vázolta azokat a terveket, amelyek alapján 2020-ra milliónyi Tesla robotaxi jelenik meg az utakon, amelyek heti 100 órányi munkával kereshetnek pénzt a tulajdonosaiknak. Idén áprilisban pedig már le is teremtette a kételkedőket: aki nem hisz benne, hogy a Tesla meg fogja oldani a teljes vezetésautomatizálást, annak nem javasolja, hogy befektető legyen a cégében.

a kép forrása: tesla.com

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.