A Tesla önvezető rendszere az éles forgalmi helyzetekben nagyon messze van a tökéletestől, de az így is meglepő, hogy egyirányú alagutakban sem működik megfelelően. Az Electrek oldalán olvasható beszámoló szerint a vállalat Elon Musk másik cége, a Boring Company Las Vegas alatti járataiban próbálja évek óta összehozni az autonóm forgalmat, hogy elektromos járműveivel nagy sebességgel szállítson utasokat az állomások között, azonban két évvel a szolgáltatás beindítást követően még mindig emberi sofőröket kénytelen alkalmazni annak működtetéséhez.
Musk és a Boring Company eredetileg egy olyan metróhálózatot álmododott meg, amelyik szánokra pakolva, óránként több mint 200 kilométeres sebességgel szállítaná az autókat, amelyek a kiépített megállóknál hagynák el az alagutat, hogy visszasoroljanak a városi dugóba. A vállalat első befejezett kereskedelmi projektje azonban a Teslával való együttműködésben az önvezető járművekkel próbálkozik, miközben a jelenlegi három állomás mellett hamarosan egy negyediket is megnyitna, összességében pedig 93 állomást és 68 mérföldnyi alagutat terveznek a Las Vegas alá.
Lelkesen építik a fából vaskarikát
A lap szerint most az a terv, hogy az év végéig "valamilyen vezetéstámogató eszközt" vezessenek be a pályákon, azonban a teljes autonómia megvalósításának pontos kifutását továbbra sem látják. Az a mód, ahogy jelenleg használják az alagutakat, semmiképpen sem tűnik ideális felhasználásnak. A teljes önvezetés megvalósítása nyilván javítana a helyzeten az autók egyirányú, forgalom-, időjárás- és akadálymentes haladásával, de az eredeti elképzelésekhez képest így sem látszik, hogy a dolog miért lenne hatékonyabb egy hagyományos metrórendszernél.
Az is valószínű, hogy az eddigi eredmények a Tesla teljes önvezető szoftvere (Full Self-Driving, FSD) iránt sem fogják erősíteni a bizalmat. Az FSD funkciók elnevezésük és magas áruk ellenére is folyamatos emberi ellenőrzést igényelnek: csak érvényes jogosítvánnyal rendelkező sofőrök felügyeletével használhatók, vagyis a gyakorlatban egy fejlett vezetéstámogató rendszerről van szó. A Tesla autonóm robotaxi-szolgáltatása sem mutatkozott be az eredetileg tervezett, augusztusi időpontban, a gyártó pedig egyre nehezebben tartja fent a befektetők és a vásárlók lelkesedését.
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak