Értelmet kap az Oculus-felhasználók Facebookra terelése. Őket is becsatornázzák a nagy hirdetési rendszerbe.

A héten jelentette be a Facebook, hogy megkezdte az Oculus VR világának hirdetési rendszerét tesztelni. Talán ez lehetett az értelme annak a tavaly bejelentett döntésének, hogy a vállalat megszünteti az Oculus felhasználói fiókokat, és 2023-tól már a régi felhasználók is csak a Facebookon keresztül érhetnek el bizonyos VR-funkciókat (a német monopóliumellenes hatóság, a Bundeskartellamt emiatt vizsgálatot is indított). Már akkor utaltak arra, hogy ez a hirdetések személyre szabásában is segítségére lesz Zuckerbergéknek, de természetesen az Oculus-használóknak lesz csak igazán jó ettől.

Az Oculus mobil appjában már májustól megjelentek a hirdetések, de magáról a headsetről, lényegében a VR-tér hirdetési felületként történő használatáról akkor még nem volt szó. A reklámok először a Resolution Games lövöldözős játékában, a Blastonban jelennek meg, de a következő hetekben a Facebook legalább két másik játékot is bevon a tesztekbe.

Hirdetésekkel bombázunk, de neked lesz jó

Úgy tűnik, a Facebooknál nem nagyon tudnak másban gondolkodni, csak adatban és hirdetésben. De nincs is benne semmi meglepő: szinte a teljes bevételét a hirdetések biztosítják, ahhoz pedig adat kell. Minél több és minél pontosabb. Jelenleg mind az adatgyűjtés, mind a hirdetések megjelentetésének legfőbb eszköze és felülete a Facebook és az Instagram. Az Oculus meg viszi a pénzt.

A teszt azonban még mindig a jövőnek szól. Egyelőre ugyanis meglehetősen kicsi a piac. Az eMarketer becslései szerint az USA-ban jelenleg 21-23 millióan használhatnak valamilyen márkájú VR headsetet. Azonban a piac, amit egy friss felmérés jelenleg 30 milliárd dollárosra becsül, egyes kutatók szerint akár megtízszereződhet néhány év alatt.

A Facebook (vagyis az Oculus) azonban nem erről beszél a közleményében, hanem arról, hogy ez jó lesz 1. a szoftverfejlesztőknek, mert új bevételi forráshoz jutnak; 2. felhasználóknak, mert a feljesztők többet költhetnek feljesztésekre.

Csak amit úgyis tudnak...

A közlemény hangsúlyozza: a hirdetések követni fogják a Facebook hirdetési elveit, és ugyanazokat az ellenőrzési lehetőségeket is kapják a felhasználóknak, amit a közösségi oldalon. El lehet rejteni konkrét hirdetéseket, és be lehet állítani azt is, hogy mely hirdetők reklámjait ne jelenítse meg a rendszer – de a hirdetések jönnek. A hirdetésekhez lesz egy "Why am I seeing this ad?" opció, amivel a megjelenített hirdetésekről további információkat lehet kérni, hogy a hirdetés beállításai alapján elmerengjünk, miért épp a bálázott inkontinencia-betét és vagy csillámporos körömlakk reklámja jelent meg lövöldözés közben egy virtuális szoba falán. A Facebook hangsúlyozta, nem használ fel olyan információkat, melyeket a headset helyben tárol és dolgoz fel. Szintén nem használja a headset használata közben folytatott írásos vagy hangos cset információit, sőt a hangutasításokat sem.

A VR világban megjelenített hirdetés újítás a reklámiparban, egyben jelentős lépés afelé, hogy bővülhessen az alkalmazások és tartalmak kínálata az Oculuson, összegezte a Facebook. Ez a feltétele annak, hogy olyan önfenntartó ökoszisztéma épüljön ki, ami a mainstream részévé teheti a VR-t. És Zuckerbergék úgy érzik, ezt a lépést érdemes megünnepelni.

Konzumer tech

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.