Értelmet kap az Oculus-felhasználók Facebookra terelése. Őket is becsatornázzák a nagy hirdetési rendszerbe.

A héten jelentette be a Facebook, hogy megkezdte az Oculus VR világának hirdetési rendszerét tesztelni. Talán ez lehetett az értelme annak a tavaly bejelentett döntésének, hogy a vállalat megszünteti az Oculus felhasználói fiókokat, és 2023-tól már a régi felhasználók is csak a Facebookon keresztül érhetnek el bizonyos VR-funkciókat (a német monopóliumellenes hatóság, a Bundeskartellamt emiatt vizsgálatot is indított). Már akkor utaltak arra, hogy ez a hirdetések személyre szabásában is segítségére lesz Zuckerbergéknek, de természetesen az Oculus-használóknak lesz csak igazán jó ettől.

Az Oculus mobil appjában már májustól megjelentek a hirdetések, de magáról a headsetről, lényegében a VR-tér hirdetési felületként történő használatáról akkor még nem volt szó. A reklámok először a Resolution Games lövöldözős játékában, a Blastonban jelennek meg, de a következő hetekben a Facebook legalább két másik játékot is bevon a tesztekbe.

Hirdetésekkel bombázunk, de neked lesz jó

Úgy tűnik, a Facebooknál nem nagyon tudnak másban gondolkodni, csak adatban és hirdetésben. De nincs is benne semmi meglepő: szinte a teljes bevételét a hirdetések biztosítják, ahhoz pedig adat kell. Minél több és minél pontosabb. Jelenleg mind az adatgyűjtés, mind a hirdetések megjelentetésének legfőbb eszköze és felülete a Facebook és az Instagram. Az Oculus meg viszi a pénzt.

A teszt azonban még mindig a jövőnek szól. Egyelőre ugyanis meglehetősen kicsi a piac. Az eMarketer becslései szerint az USA-ban jelenleg 21-23 millióan használhatnak valamilyen márkájú VR headsetet. Azonban a piac, amit egy friss felmérés jelenleg 30 milliárd dollárosra becsül, egyes kutatók szerint akár megtízszereződhet néhány év alatt.

A Facebook (vagyis az Oculus) azonban nem erről beszél a közleményében, hanem arról, hogy ez jó lesz 1. a szoftverfejlesztőknek, mert új bevételi forráshoz jutnak; 2. felhasználóknak, mert a feljesztők többet költhetnek feljesztésekre.

Csak amit úgyis tudnak...

A közlemény hangsúlyozza: a hirdetések követni fogják a Facebook hirdetési elveit, és ugyanazokat az ellenőrzési lehetőségeket is kapják a felhasználóknak, amit a közösségi oldalon. El lehet rejteni konkrét hirdetéseket, és be lehet állítani azt is, hogy mely hirdetők reklámjait ne jelenítse meg a rendszer – de a hirdetések jönnek. A hirdetésekhez lesz egy "Why am I seeing this ad?" opció, amivel a megjelenített hirdetésekről további információkat lehet kérni, hogy a hirdetés beállításai alapján elmerengjünk, miért épp a bálázott inkontinencia-betét és vagy csillámporos körömlakk reklámja jelent meg lövöldözés közben egy virtuális szoba falán. A Facebook hangsúlyozta, nem használ fel olyan információkat, melyeket a headset helyben tárol és dolgoz fel. Szintén nem használja a headset használata közben folytatott írásos vagy hangos cset információit, sőt a hangutasításokat sem.

A VR világban megjelenített hirdetés újítás a reklámiparban, egyben jelentős lépés afelé, hogy bővülhessen az alkalmazások és tartalmak kínálata az Oculuson, összegezte a Facebook. Ez a feltétele annak, hogy olyan önfenntartó ökoszisztéma épüljön ki, ami a mainstream részévé teheti a VR-t. És Zuckerbergék úgy érzik, ezt a lépést érdemes megünnepelni.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.