Két lépésben leállítják az Oculus felhasználói fiókok támogatását. 2020 októberétől az új felhasználók már nem is hozhatnak létre új Oculus-fiókot, csak a Facebookon keresztül tudnak hozzáférni a VR-szemüveg szolgáltatásaihoz. A második lépés 2022 végével jön, amikor is leállítják az eszközhöz regisztrált felhasználói fiókok támogatását. Onnantól minden Oculus-eszköz használatához Facebook-fiók kell, még akkor is, ha a felhasználónak van Oculus-fiókja.
Az Oculus közleménye hangsúlyozza: bár a vállalat mindent megtesz majd, hogy a felhasználók 2023 januárjától is használhassák a régebben megvásárolt tartalmakat, egyes játékok és alkalmazások nem fognak működni, mert például Facebook-fiókot igényelnek.
A ténynél érdekesebb az indoklás. Mint a cég közleménye írja, mindennek az alapja az, hogy az Oculus a Facebook tulajdonában van. A Facebook-fiók és az Oculus-eszközök összekapcsolása a cég szerint egyszerűbbé teszi a keresést, csatlakozást és a barátokkal való játékot is a virtuális valóságban. A VR-játékokkal játszók például lehetőséget kapnak arra, hogy élő streaminget tegyenek közzé a játékmenetről az idővonalukon, csatlakozhatnak eseményekhez, és felfedezhetnek a Facebook új szolgáltatásaiban, a Horizonban rejlő lehetőségeket.
Az Oculusszal cseveghetünk barátokkal, illetve a VR-en keresztül az intenzívebb kapcsolat kiépítésére is lehetőség adódik a virtuális térben. A VR-es játékok már említett streamingjén túl meg lehet osztani csoporton belül a virtuális élményt, de nyílt VR-csoportokat is létre lehet hozni például ismerkedési céllal.
Csak olyan adatokat használ, amivel segíthet
Mint a Facebook esetében mindig, most is joggal merül fel: mi történik a felhasználók adataival? A közlemény azt ígéri, hogy csak az olyan információkat használják, melyek segítik a termékfejlesztést, és a szolgáltatások biztonságának és integritásának növelését. Ebbe természetesen beletartozik a személyre szabott tartalom (pl. hirdetéseket, posztok stb.).
Például a felhasználó által kedvelt VR-alkalmazások monitorozásával új, hasonló alkalmazásokat ajánlhatnak, a Facebook-ismerősök listájának vizsgálatával megkönnyíthetik az éppen VR-élményben lévő ismerősök egymásra találását stb. Ismerve a közösségi oldal hozzáállását, valószínűsíthető, hogy mindenre is használja majd begyűjtött adatokat.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak