Nem csak az Egyesült Államokban, hanem Európában is rászálltak a versenyhatóságok a Facebookra. Múlt héten elindult Amerikában az a gigaper, aminek a végén akár fel is darabolhatják Mark Zuckerberg vállalatát. Németországban ennél kisebb súlyú, de fontos vizsgálat indult a vállalat ellen. A német versenyhivatal, a Bundeskartellamt a vállalat virtuálisvalóság-headsetjeivel kapcsolatos új szabályokat tartja problémásnak.
Mint a Bitport is megírta, idén októbertől megszüntették az önálló Oculus-fiókok létrehozásának lehetőségét. A korábban létrehozott fiókok támogatását pedig 2022 végével állítják le. A Facebook persze annyit megígért: mindent megtesznek majd, hogy a felhasználók 2023 januárjától is használhassák a régebben megvásárolt VR-tartalmakat, de sajnos egyes játékok és alkalmazások nem fognak működni, mert azok már Facebook-fiókot fognak igényelni.
A németek nem dőltek be...
Bár a vállalat szerint ez a lépés segítség az Oculus-használóknak, mert segíti a kapcsolattartást az ismerősökkel VR-környezetben, a német versenyhivatal másként látja. A hivatal szerint ugyanis a lépéssel a Facebook visszaél a piaci helyzetével. A Bundeskartellamt vádjait az teszi helyi szinten megalapozottabbá, hogy a Facebook a közösségimédia- és a VR-piacon is az egyik legerősebb szereplő. Így viszont a két platform ennyire szoros integrációja korlátozhatja a piaci versenyt.
Mint a VR Final írja, a vizsgálat miatt késhet az Oculus Quest 2 németországi premierje – ez lesz az első eszköz, aminek a teljes funkcionalitását már csak Facebook-fiókkal lehet kihasználni.
Egyelőre úgy tűnik, a német VR-ezők legkorábban 2021 áprilisának végétől juthatnak hozzá az eszközhöz hazai forgalmazóktól. A Facebook állítólag azért függesztette fel önként a németországi forgalmazást, mert elmaradt a cég jogi képviselőinek eredetileg november 25-ére tervezett bírósági meghallgatása. Az új időpontot március végére tűzték ki, és csak ha a bíróság előtt sikerül megegyeznie a Facebooknak a versenyhatósággal, kezdődik meg az eszközök forgalmazása.
Mint arra egy német VR-magazin felhívja a figyelmet, a Facebook döntése valóban problémás lehet. A virtuális valóságon alapuló alkalmazások teljesen új típusú adatokat gyűjtenek a felhasználókról a közösségi oldal mobil- és desktopos appjaihoz képest, ami újabb eszközöket adhat a Facebook hirdetési rendszeréhez. Egyelőre még azt sem lehet tudni, hogy pontosan milyen adatok ezek, és mi történik velük – a Facebook ezzel kapcsolatban csak általánosságokat mondott eddig.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak