Tegnap meglett a százezredik közösségi finanszírozással tető alá hozott projekt. Az oldal száz érdekes statisztikával ünnepel.

A Kickstarter 2009 tavaszán, azaz kevesebb mint hét éve indította első projektjét. És bár nem ez az oldal volt az első, amelyik közösségi finanszírozásra épülő ötleteket kínált, az amerikai cég mára egyértelműen a szegmens uralkodójává nőtte ki magát. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy tegnap a százezredik sikeresen támogatott projekt is lezárult.

Százezer ok az örömre...

A mérföldkövet egy különleges bejegyzéssel ünnepelték a cégnél. Ebben száz érdekes, illetve kevésbé érdekes adat sorjázik az elmúlt évek statisztikáiból kimazsolázva. Megtudhatjuk például, hogy az első száz, teljesen megfinanszírozott ötlethez 121 napra volt szükség az indulás utáni hónapokban. Ma viszont már ugyanennyi sikeres projekt mindössze három nap alatt megvan. A megvalósított ötletek csúcstartója közel száz, egészen pontosan 94 pozitívan végződő projektet vitt végig.

A százezer megvalósult terv mögé 9 088 422 személy áll, akik pénzüket hitbizományba adva segítettek elérni a kitűzött célokat. A legnagyobb nemzetközi támogatással bíró projekthez 169 országból, azaz kis túlzással valóban a Föld minden pontjáról érkezett felajánlás.

A szegmens erejét jól szemlélteti, hogy a több mint 20 ezer zenei produkcióból négyet Grammy-díjra is érdemesnek találtak. De nem áll rosszul a filmes szakma sem. Az oldalnak köszönehetően leforgatott alkotások összesen 11 Oscar-jelölést szereztek, egy pedig, az Innocente magát a szobrocskát is elvitte.

...és néhány a bánatra

Természetesen a Kickstarter blogbejegyzése a nagy öröm mellett nem kívánt kitérni a közösségi finanszírozásban rejlő problémákra. Ugyanis hiába a rengeteg célját elérő projekt, ez még önmagában nem garantálja azt, hogy a teljesítés is ugyanilyen sikeresen zajik. A hatalmas bukták folyamatosan kísérik és kísértik az alapvetően szimpatikus felállást, miszerint vadidegenek előre hajlandók egy számukra értékes alkotást, terméket, szolgáltatást finanszírozni.

A Kickstarter a maga részéről igyekszik a megfelelő mederben tartani a két érintett fél kapcsolatát. Ennek szellemében másfél éve új felhasználói szabályzatot léptetett életbe, amelyik egyszerre próbálja a kockázatokról tájékoztatni a támogatókat, illetve szigorú(bb) működési keretek között tartani a terveiket a nagyközönség elé vivő projektgazdákat.

Hogy a probléma továbbra is fennáll, azt az is bizonyítja, hogy tavaly decemberben egy a témának szentelt kutatást hozott nyilvánosságra a cég. Ebből kiderült: a kezdeményezések körülbelül 9 százalékánál az előre befizetők nem kapták meg az ígért ellenszolgáltatást. Ebben benne vannak az egyértelműen bedőlt projektek és azok is, amelyek gazdái ugyan még teljesítést ígérnek, de a támogató úgy véli, sosem lesz belőle semmi.

Közösség & HR

Közelít az 1000 milliárdhoz a kínai Amazon

Az Alibaba sok szempontból hasonlít amerikai vetélytársára, ám lényeges különbségek is akadnak az üzleti modelljükben.
 
Hirdetés

Van olyan tanácsadó, aki pénzt hoz?!

Pedig külső szemlélőként csak annyit mutat meg, hogy miből van hiány és miből van fölösleg. Ám ha szoftverlicencekről van szó, ez százmilliókat is érhet – megtakarításban.

Elvben mindenki egyetért azzal, hogy egy vállalat informatikája optimális méretű és működésű kell legyen. A helyes arányok megtalálása azonban nehéz, különösen a szoftvereknél.

a melléklet támogatója az IPR-Insights

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.