Fejlesztett a Dropbox, de könnyen lehet, hogy fejvesztés lesz belőle. A cloudos tárolás és fájlmegosztás egyik meghatározó független szereplője láthatóan egyre kevésbé tud megfelelően reagálni a nagyok nyomására.
Egy kis extra...
A most bejelentett új felhasználói csomag a Professional nevet kapta, ami azért is érdekes, mert korábban sokáig futott a Dropbox Pro csomag, amelyet egészen véletlenül idén átneveztek Plusra. A professzionalizmust hangsúlyozó ajánlat a cég szerint kifejezetten egyéni vállalkozóknak, azon belül is leginkább kreatív, marketing és kereskedelmi területen érdekelt embereknek szól.
Számukra lehet érdekes az az új funkció, amelyet csak ezzel a csomaggal kapnak meg. A Showcase tulajdonképpen egy online prezentációs felület, ahol a felhasználó saját igényei szerint összepakolhat képet, szöveget, videót, hangot és egyéb információkat. Ez lehet egy művész portfóliója, vagy egy saleses kiajánló anyaga, a lényeg, hogy a potenciális ügyfélnek nem szükséges nagy csatolmányokkal terhelt leveleket, kövér prezentációkat, PDF-eket küldözgetni, hanem elég a megadott linkre kattintani. A Showcase további fontos eleme a lekövethetőség. A tulajdonos ugyanis látja, hogy ki mikor nézte meg az anyagot, amelyet megosztottak vele. Ezzel a Dropbox szerint vége a folyamatos levelezős, telefonálós utánkövetési nyűgnek.
A Professional csomag másik komoly extrája az úgynevezett Smart Sync. Ez lehetőséget biztosít arra a felhasználónak, hogy gyakorlatilag semmit ne tároljon az eszközein, miközben az összesen 1 terabájtos felhős tárhelyből gond nélkül el tudja érni azokat.
...dupla áron
Az új szolgáltatásban ugyan még benne foglaltatik pár extra, például a 30 nap helyett 120 napos visszaállítási lehetőség, ám úgy tűnik, az árazással kicsit elszámolták magukat. Miközben Európában havi 10 euróért kínálják a Plust, a Professional ennek duplájába kerül. A havi áron ugyan faraghatunk valamit éves elő(re)fizetéssel, de ez sem hatja meg a láthatóan igen felháborodott felhasználókat.
A cég blogján például első körben kizárólag negatív hozzászólások érkezetek. A kommentelők többsége a Smart Sync funkciót követeli a kisebb fizetős csomagba is (ez egyébként a legolcsóbb üzleti előfizetésnél is működik), illetőleg konkurenseket emlegetnek, akik hasonló lehetőségeket nyújtanak olcsóbban. Többen azt is írják, hogy évek óta hűséges előfizetők, ezzel viszont betelt a pohár, és köszönik, de inkább szétnéznek a piacon.
Márpedig konkurenciából van bőven, és a Dropbox független szereplőként egyre esélytelenebbnek tűnik a nagy, szinte kimeríthetetlen forrásokkal rendelkező játékosok mellett. A Microsofttól az Amazonon át a Google-ig mindenki igyekszik a lehető legnagyobb hadállásokat kiépíteni ezen a kulcsfontosságú piacon, így nem csoda, ha funkcionalitásban és árban egyszerre képesek tetszetősebb ajánlatot kínálni. Ezen az egyenlőtlen harcon pedig semmiképpen sem javít, ha a Dropbox időről időre lábon is lövi magát.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak