A Professional előfizetés ugyan többet tud az eddig meglévő fizetős verziónál, de ezért duplaannyit kérnek. Az eddig hűséges ügyfeleknek nagyon nem tetszik a húzás.

Fejlesztett a Dropbox, de könnyen lehet, hogy fejvesztés lesz belőle. A cloudos tárolás és fájlmegosztás egyik meghatározó független szereplője láthatóan egyre kevésbé tud megfelelően reagálni a nagyok nyomására.

Egy kis extra...

A most bejelentett új felhasználói csomag a Professional nevet kapta, ami azért is érdekes, mert korábban sokáig futott a Dropbox Pro csomag, amelyet egészen véletlenül idén átneveztek Plusra. A professzionalizmust hangsúlyozó ajánlat a cég szerint kifejezetten egyéni vállalkozóknak, azon belül is leginkább kreatív, marketing és kereskedelmi területen érdekelt embereknek szól.

Számukra lehet érdekes az az új funkció, amelyet csak ezzel a csomaggal kapnak meg. A Showcase tulajdonképpen egy online prezentációs felület, ahol a felhasználó saját igényei szerint összepakolhat képet, szöveget, videót, hangot és egyéb információkat. Ez lehet egy művész portfóliója, vagy egy saleses kiajánló anyaga, a lényeg, hogy a potenciális ügyfélnek nem szükséges nagy csatolmányokkal terhelt leveleket, kövér prezentációkat, PDF-eket küldözgetni, hanem elég a megadott linkre kattintani. A Showcase további fontos eleme a lekövethetőség. A tulajdonos ugyanis látja, hogy ki mikor nézte meg az anyagot, amelyet megosztottak vele. Ezzel a Dropbox szerint vége a folyamatos levelezős, telefonálós utánkövetési nyűgnek.

A Professional csomag másik komoly extrája az úgynevezett Smart Sync. Ez lehetőséget biztosít arra a felhasználónak, hogy gyakorlatilag semmit ne tároljon az eszközein, miközben az összesen 1 terabájtos felhős tárhelyből gond nélkül el tudja érni azokat.

...dupla áron

Az új szolgáltatásban ugyan még benne foglaltatik pár extra, például a 30 nap helyett 120 napos visszaállítási lehetőség, ám úgy tűnik, az árazással kicsit elszámolták magukat. Miközben Európában havi 10 euróért kínálják a Plust, a Professional ennek duplájába kerül. A havi áron ugyan faraghatunk valamit éves elő(re)fizetéssel, de ez sem hatja meg a láthatóan igen felháborodott felhasználókat.

A cég blogján például első körben kizárólag negatív hozzászólások érkezetek. A kommentelők többsége a Smart Sync funkciót követeli a kisebb fizetős csomagba is (ez egyébként a legolcsóbb üzleti előfizetésnél is működik), illetőleg konkurenseket emlegetnek, akik hasonló lehetőségeket nyújtanak olcsóbban. Többen azt is írják, hogy évek óta hűséges előfizetők, ezzel viszont betelt a pohár, és köszönik, de inkább szétnéznek a piacon.

Márpedig konkurenciából van bőven, és a Dropbox független szereplőként egyre esélytelenebbnek tűnik a nagy, szinte kimeríthetetlen forrásokkal rendelkező játékosok mellett. A Microsofttól az Amazonon át a Google-ig mindenki igyekszik a lehető legnagyobb hadállásokat kiépíteni ezen a kulcsfontosságú piacon, így nem csoda, ha funkcionalitásban és árban egyszerre képesek tetszetősebb ajánlatot kínálni. Ezen az egyenlőtlen harcon pedig semmiképpen sem javít, ha a Dropbox időről időre lábon is lövi magát.

Cloud & big data

Agyimplantátumával robotkart is irányítana Musk egészségügyi cége

A Neuralink a héten jelentette be, hogy megkapta a pácienseken végzett kísérletekhez szükséges hatósági engedélyeket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.