A Google feladta, hogy komoly pénzt csináljon a telefonos virtuális valóságból. A filléres Cardboard koncepciója azonban tovább élhet, mert az eszköz szoftveres környezetét szabadon elérhetővé tette a cég.
Hirdetés
 

A Google Cardboard immár ötéves története során több mint 15 millió példány kelt el. Igaz, ezek egy része vélhetően konferenciákra, karácsonyra szánt céges ajándékcsomagok formájában került a felhasználókhoz, mert trendi és nem utolsósorban olcsó megoldásról beszélünk. Az eltelt évek alatt azonban az is világossá vált, hogy nem az okostelefon lesz az a platform, ahol a virtuális valóság kiteljesedhet. A Google teljesen nem engedi el a kezét a technológiának, de a héten tett bejelentés is mutatja, hogy a jövőben inkább másra fókuszálnának.

Szabad a vásár

A hivatalos bejegyzés szerint az open source modell a legjobb módja annak, hogy a külső fejlesztők továbbra is remek alkalmazásokat készíthessenek a Cardboardra alapozva. Ugyan a blogposzt igyekszik kiemelni, hogy maga a Google is részt kíván venni az új tartalmak, fejlesztések létrehozásában, de a lépés így is inkább egy csendes temetésnek tűnik.

Mostantól kezdve bárki hozzáférhet minden olyan programozási segédlethez, amelyek szükségesek a Cardboard képességeinek beépítéséhez egy-egy alkalmazásban. A nyílt megoldás egyben azt is lehetővé teszi, hogy az érdeklődők egymást támogatva tudjanak újabb funkciókat, frissítéseket adni az arzenálhoz, ami elengedhetetlen feladat az egyre változatosabb felbontású és konfigurációjú mobilkijelzők világában.

A programot hasonlóan képzeli futtatni a Google, mint a hardveres oldalról eddig is biztosított szabad csatlakozási lehetőséget. A Cardboard Manufacturing Kit segítségével mások is elkészíthették egyedi kialakítású, a Cardboard rendszerével kompatibilis terméküket.

Megpróbálták

A pár dollárba, és néhány apróságon kívül tényleg csak hajtogatható kartonlapokból álló termék alapötlete kifejezetten érdekes volt. A Google igyekezett bebizonyítani, hogy nem feltétlen van szükség sok száz dollárba kerülő VR-sisakra annak, aki át akarja élni a virtuális valóság nyújtotta élményt. A Cardboard mindössze egy fizikai keretet adott a mindenki zsebében ott lévő okostelefon számára, annak kijelzőjét az arcunk elé rakva pedig némi szoftveres rásegítéssel megszülethet a VR-élmény.

Hiába kelt el azonban viszonylag sok példányban a Cardboard és különböző mutációi, idővel kiderült, a technológia egyszerűen nem alkalmas arra, hogy a felhasználókat elégedetté tegye. Ezt egyébként maga a Google is kvázi elismerte a szerdai írásában, amikor arról van szó, hogy csökken a Cardboard globális használati intenzitása.

A mostani bejelentés alig néhány héttel az után történt, hogy a cég hivatalosan is elkaszálta a Cardboard fejlettebb megtestesülését, a Daydream VR-programot. Utóbbit a Google 2016 tavaszi fejlesztői konferenciáján debütált. Ennek folyományaként a nem sokkal később kiadott Android N (Nougat) rendszer már alapértelmezett módon támogattta a virtuális valóság alapú tartalmakat és alkalmazásokat, a vállalat pedig igyekezett más gyártókat rávenni arra, hogy építsék meg a megfelelő eszközöket a Daydream névre keresztelt referencia alapján. A Daydream a Facebook Oculus vagy a HTC prémium megoldásaihoz képest könnyebben megfizethető VR-élményt célzott meg, ám amint ez mostanra világossá vált, hiába.

Konzumer tech

Maszkokkal vertek át arcfelismeréssel azonosító fizetési rendszereket

Egy amerikai mesterségesintelligencia-csipeket fejlesztő startup tesztelte az arcfelismerés megbízhatóságát.
 
Hirdetés

HPE Primera: garantáltan zéró adatvesztés

Felhőalapú gépi tanulási algoritmusainak köszönhetően a HPE Infosight képes a tárolók és alkalmazások közötti meghibásodások 86 százalékát előre jelezni és megakadályozni.

Hirdetés

Ez bárkinek megér havi pár száz forintot

Két ember van: aki már leejtette a mobilját, és aki le fogja ejteni. De fel lehet készülni erre – egy jó készülékbiztosítással.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.