Alig néhány napja derült ki, hogy hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerülnek a kínai Chery Automobile modelljei, de a márka kapcsán érdemes megemlékezni egyéb jövőbemutató fejleményekről is. A gyártó ugyanis pár hete jelentette be, hogy a malajziai Kuala Lumpurban lévő márkakereskedésében megkezdte a munkát AIMOGA, amely egy napszemüveges, hosszú, szőke hajú nőt imitáló humanoid robot.
Az "intelligens értékesítési tanácsadót” a vállalat robotikai fejlesztésekre fókuszáló részlegének munkáját dícséri. A nevét az angol Artificial Intelligence with Multi-Objective Genetic Algorithm (mesterséges intelligencia többcélú genetikai algoritmussal) kifejezésből származtató gép a jelek szerint rövid idő alatt is sokat fejlődött, hiszen a szinte napra pontosan egy évvel ezelőtti demóvideóhoz képest az alábbi, frissen készült rövid bemutatóban már lényegesen kifinomultabb mozgást produkál.
Az emberszerű mozdulatokat a beépített motorok teszik lehetővé, amelyek karonként egyenként 12 szabadságfokot biztosítanak a gépnek. A humanoid robot egészében pedig összesen 41 szabadságfokkal rendelkezik (a könyökizületünk például egy szabadságfokot biztosít).
Kereskedőként persze a potenciális kuncsaftokkal történő verbális interakció legalább olyan fontos, mint az, hogy a robot "emberhez hasonló mozgáskönyvtárral” rendelkezik. AIMOGA összesen 10 nyelven kommunikál, a kontextusnak megfelelő, értelmes(nek tűnő) válaszokról pedig a megjelenésével az amerikai versenytársakat sokkoló kínai DeepSeek MI-modellje gondoskodik.
A másodpercenként akár egy méter megtételére képes robot feladatai közé tartozik a szalonokba látogató ügyfelek köszöntése, az autókkal kapcsolatos információk átadása, sőt akár egy teljes körű bemutató megtartása is. Amennyiben AIMOGA hozza a menedzsment elvárásait, úgy a tervek szerint a robotok más helyszíneken, országokban is feltűnhetnek majd. Magyarországon egyelőre persze ez odébb lesz, hiszen nálunk még csak az első autók importálásán dolgoznak.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak