A cég hivatalosan is bemutatta legfejlettebb virtuális- és kevert valóság headsetjét. A Quest Pro első körben leginkább üzleti, kreatív felhasználásra lehet alkalmas.

Tegnap Mark Zuckerberg személyesen rántotta le a leplet cége legújabb hardveres eszközéről, a Quest Próról. Az alapító számára a hardver különös fontossággal bír, hiszen a Facebook egy évvel ezelőtti névváltásának egyik fő oka az volt, hogy a metaverzum fontosságát kihangsúlyozzák. Utóbbi tulajdonképpen az internet és a valós világ teljes összemosása akar lenni, ahol a felhasználók úgy váltogathatnak a különböző tevékenységek (munka, vásárlás, szórakozás stb.) között és úgy végezhetik azokat a virtuális térben, mint a valóságban.

A Quest Pro önmagában nem váltja meg a világot, de mindenképpen egy fontos és szükséges lépés ahhoz, hogy a Meta tovább tudjon haladni terveivel. A virtuális és kevert valóság megjelenítésére alkalmas headset természetesen minden szempontból lepipálja a cég jelenlegi hasonló modelljének, a Quest 2-nek a képességeit.

Könnyebb, okosabb, rugalmasabb

A Próba teljesen új tervezésű lencsék kerültek, amelyekkel a nem csupán sokkal nagyobb felbontást, kontrasztot tudtak elérni, de maga a szemüveg is vékonyabb, könnyebb lett a Quest 2-höz képest. További fontos képessége a lencséknek a részletek, és különösen a szövegek tisztább megjelenítése. Ez utóbbi pedig elengedhetetlen egy olyan eszköznél, amelyet kifejezetten a professzionális munkára és az együttműködésre hegyeztek ki.
 

 

A Quest Pro külső környezetet "letapogató" kamerái is új szintet képviselnek. Ezeknek köszönhetően a korábbinál sokkal valósághűbb módon lehet virtuális elemeket megjeleníteni a térben, illetve azokkal interakcióba lépni a felhasználónak. Szintén eddig nem látott megoldás, hogy a headset nem csupán a viselő szemét, de annak arckifejezését is monitorozza. Ezzel pedig azt szeretné elérni a Meta, hogy a felhasználó virtuális megfelelője (avatár) a lehető leginkább hasonlítson az eredeti személyre, illetve lekövesse annak aktuális érzelmi állapotát, mimikáját.

A most debütáló headset érdekessége, hogy a meglévő megoldások zömével ellentétben egyáltalán nem törekszik a külső fény kizárására. Oldalt ugyanis alapesetben az átlátszó kialakítás miatt megmarad a normális perifériás látás lehetősége. Amennyiben szükséges, ezt mágneses elsötítítő elemekkel lehet lefedni, hogy tényleg csak a szeme előtt lévő dologra tudjon fókuszálni a felhasználó.

A szemüveghez járó és a virtuális világ megmozgatására alkalmas kontrollerek szintén újdonságok. A cég beszámolója szerint ezek kiegyensúlyozottabbak és ergonomikusabbak a korábbi változatoknál. A kontrollerek alján helyet kapott egy moduláris stylus is, amellyel mások számára is látható jelöléseket, rajzokat alkothatunk a virtuális térben.

Szoftveres támogatás

Az ilyen eszközök egyik legfontosabb eleme a köréjük épített szoftveres ökoszisztéma. Ezek alapján egyértelmű, hogy a Quest Prót kifejezetten üzleti, professzionális célra szánja (legalábbis első körben) a Meta. A bemutatón például Satya Nadella, a Microsoft vezetője Zuckerberggel közösen jelentette be, hogy többek között a Word, az Outlook és a Teams is használható a headsettel.

A redmondi portfólió mellett természetesen a Meta egyelőre igencsak gyerekcipőben járó metaverzumcsírája, a Horizon Worlds is együttműködik az eszközzel, de a piacra dobással egy időben bejelentett külső partnerek szerepel például az Adobe Acrobat és a Dropbox is.

A Quest Pro már most előrendelhető a cég honlapján 1499 dolláros áron (a szállítást október 25-én kezdik meg). Ez lényegesen drágább, mint a 400 dolláros, leginkább végfelhasználóknak szánt Quest 2, ám sokkal kedvezőbb árfekvésű, mint a Microsoft elsősorban gyártásban, oktatásban immár évek óta használt, alapkiszerelésben 3500 dollárba kerülő Hololens 2-je. Ugyanakkor a piac egyéb szereplői sem tétlenkednek. A gamerekre fókuszáló Pico negyedik generációs modellje például sok technológiai paraméterben felveszi a versenyt a Meta új üdvöskéjével, ám mindössze harmadannyit kell fizetni érte.

Mobilitás

Kínában sem megy simán a robotaxik bevezetése

Az önvezető konkurencia megjelenését meglehetősen rossz néven veszik az érintett területeken dolgozó taxisok.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.