A fizikai és virtuális vásárlási lehetőségek ötvözésére épül egy angol cég alkalmazása, amely már több helyen élesben működik.

Ezerféleképpen próbálják már kihasználni vásárlásösztönzésre, hogy adott a technológia a potenciális vásárlók aktuális helyzetének követésére. A szinte mindannyiunk zsebében hordott okostelefonra és a geolokációra épít az az angol cég is, amelyik több üzletláncban elindította a próbababákat pluszmunkára fogó megoldását. Krónikus vásárlók előnyben!

Eladó a baba

Az Iconeme rendszerének lényege, hogy a próbababákba BLE (Bluetooth Low Energy) technológiával kommunikáló jeladót építenek. Ezek érzékelik azokat a környezetükben elhaladó mobilokat, amelyekre telepítették a VMBeacon alkalmazást. A mobil ilyenkor jelez a tulajdonosának, hogy "beszéde van vele". Ha ugyanis a felhasználó aktiválja az appot, akkor például információkat kaphat a kirakatban bemutatott termékek áráról, boltbeli elhelyezésükről, esetleges akciókról.

A termékek között lapozgatva lehetőség van másokkal e-mailben, közösségi csatornákon keresztül megosztani azokat a cikkeket, amelyek érdekelhetik őket. De el is lehet menteni a terméklapokat például azért, az online boltok kínálatával össze lehessen vetni.

Éjjel-nappal

Mivel a rendszer folyamatosan éles, így természetesen különösen jó lehetőség ad arra, hogy a boltok a nyitvatartási időn kívül is kapcsolatot tudjanak teremteni potenciális vevőikkel. A jeladókkal felszerelt babák tehát tulajdonképpen 24 órás eladói szolgálatot teljesítenek, és még túlóradíjat sem kérnek.

Az Androidon és iOS-en egyaránt elérhető alkalmazás másik nagy előnye – legalábbis a boltosok szempontjából – a vásárlói adatok begyűjtésének lehetősége. Az app ugyanis többek között a felhasználó korát, nemét is összeköti a kapcsolatteremtési helyekkel, a megtekintett termékekkel, akciókkal, esetleges online vásárlásokkal. A rendszer javára legyen írva, az átadható személyes adatok körét a felhasználók teljesen szabadon állíthatják be az alkalmazásban.

Az Iconeme megoldása a piacon lévő egyéb ötletekhez képest ugyan nem számít túl agresszív geolokációs marketingfogásnak, de még lehet, hogy sokaknak túlságosan zavaró lesz. Ha szélesebb körben elterjed a rendszer, akkor bizony nem sok olyan megszállott vásárlót tudunk elképzelni, akinél ne csapná ki a biztosítékot, hogy csak folyamatosan bejelző készülékkel tud végigmenni egy sétálóutcán. Persze a vásárlási szenvedélybetegeknél ez nem lehet probléma.

Konzumer tech

Nem vicc: a Tesla már értékesebb, mint a Volkswagen

A Tesla jelenleg a világ második legértékesebb autógyártója: a napokban a német VW-t is megelőzte, és már csak a Toyota van előtte. Mindez azonban elsősorban a befektetői reményeket, nem pedig a valós eredményeket tükrözi.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.