Elindult Magyarországon a Xiaomi Pay, írta a Mobilaréna. A magyar bankok közül egyelőre csak a K&H Bank támogatja a sokadik itthon is elérhető NFC-s fizetési rendszert. A Xiaomi Pay-t azok a K&H-ügyfelek használhatják, akiknek a banknál Mastercard betéti- vagy hitelkártyájuk van.
A fizetési rendszert egyelőre csak három eszköz támogatja: a Xiaomi Mi Smart Band 6 NFC, a Xiaomi Watch S1 és a Xiaomi Watch S1 Active. A kártyát az Mi Fitness vagy a Zepp Life appban lehet összekapcsolni az NFC-s órákkal és a karkötővel (az androidos és iOS-es változatban is). Mint a K&H oldalán olvasható, a használatához kell egy internetes vásárláshoz rögzített telefonszám is, továbbá a Curve és a Revolut Mastercard kártyáját is hozzá lehet rendelni a karkötőhöz és az órákhoz. Érdekes ugyanakkor, hogy a Xiaomi mobilokban a kínai gyártó továbbra is ragaszkodik a Google Pay rendszerhez, saját fizetési rendszere pedig csak a három fenti viselhető eszközzel érhető el.
A fizetéshez fel kell oldani az óra/karkötő kijelzőjét, majd görgetéssel kiválasztható a használt kívánt kártya, majd rá kell koppintani a képernyő alján lévő nyílra. Utána a terminálhoz érintve a kijelzőt megtörténik a fizetés.
Sok Xiaomi óra van a régióban
Mivel a Xiaomi ott van a régió okosórapiacának öt legnagyobb szereplője között (a többiek: Apple, Huawei, Garmin, Samsung), van ráció abban, hogy ezekkel az eszközökkel indítja el a fizetési szolgáltatását. A hordható kiegészítők piacán a világjárvány sem okozott megtorpanást, az NFC-alapú, érintésmentes fizetés népszerűsége pedig egyenesen megugrott.
Az MNB adatai szerint 2021 negyedik negyedévében már 1,3 millió mobiltárcába regisztrált kártyát használtak hazánkban (a kb. 9,9 millió magyarországi kibocsátású fizetési kártyából). Darabszámban és értékben egyaránt kb. 27 százalékkal nőttek a kártyákkal végrehajtott tranzakciók. Az alternatív fizetési rendszerek terjedésével kapcsolatban a HVG idézi Németh Balázst, a K&H innovációs vezetőjét: februárban az Apple Pay 7,4 milliárd forint forgalmat generált 1,1 millió tranzakcióval, a Google Pay pedig 3,8 milliárd forintot (648 ezer tranzakció). A tavaly ősztől elérhetővé vált Garmin Pay egyelőre szerény 63 millió forint forgalmat bonyolított kilencezer tranzakcióval.
A piac gyorsan fog bővülni. Mint a Mastercard egy tavalyi kutatásából kiderült, a Z generáció számára a bankolásban is annyira lényeges a felhasználói élmény, hogy 28 százalékánál már fontos szemponttá vált a bankválasztásnál, hogy kapnak-e megfelelő mobil banki alkalmazást.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak