Az üzletfolytonosság mindenhol fontos, de a kis- és közepes vállalkozások körében sokszor élet-halál kérdése, ennek pedig egyre több esetben feltétele a zavartalan internetkapcsolat. A különböző felmérésekben általában már 70 és 80 százalék közötti arányokat jeleznek azzal kapcsolatban, hogy a kkv-k közül hányan támaszkodnak akármilyen kis mértékben is a felhőszolgáltatásokra az üzleti folyamataik tekintetében. Ezek pedig jellemzően konzisztens teljesítményt és a száz százalékot közelítő rendelkezésre állást igényelnek, legyen szó a bérszámfejtésről, a számlázásról, a csoportmunka-eszközökről vagy a levelezésről.
Mára egy nagy csomó becslés áll rendelkezésre azzal kapcsolatban, hogy az akadozó internetkapcsolat, az adatok vagy a céges online felületek elérhetetlenné válása milyen konkrét károkat okozhat egy-egy cégnek. Ezek a számítások természetesen csak tájékoztató jellegűek, hiszen az ilyen hatásokat nem lehet pontosan értékelni, de a gazdaság egészét tekintve mindenképpen jelentős tényezőről van szó: az Independence Research szerint például csak az Egyesült Államokban évi 40 milliárd dollárnak megfelő termeléskiesés írható az adatkapcsolati szolgáltatás-kimaradásokhoz.
Ebből a kutatásból egyébként az is kiderül, hogy a tengerentúlon a veszteségek nagyobbik, 22 milliárd dolláros részét éppen a kis- és közepes vállalkozások szenvedik el ilyenkor, amelyek átlagosan 4500 dollárt veszítenek emiatt minden évben. Ehhez persze hozzáadódnak a még kevésbé számszerűsíthető károk is, mint például az ügyfelek bizalmának elvesztése vagy a nehezen megfogható elmaradt bevételek. Ehhez képest a legfeljebb 20 főt foglalkoztató cégek közül csak minden ötvenediknek van valamilyen redundáns fizikai megoldása ezekre az esetekre, miközben pont ők a legsérülékenyebbek a szóban forgó kimaradások szempontjából.
A közösségen is múlik, hogy sima marad-e a kapcsolat
A mostani világjárvány egyik következménye, hogy sok vállalat rövid idő alatt próbál átállni a távoli munkavégzésre, amiben nyilván az informatikának és a megbízható online kapcsolatoknak is központi szerepe van, hiszen minden tranzakciót a technológia közvetít, sőt az otthoni munkavégzés funkcionális követelményei között is szerepel a megfelelő sávszélességű internetkapcsolat. Az internethálózat megfelelő teljesítményét viszont nagyban befolyásolja, hogy a fokozódó terhelés mellett sikerül-e átalakítani a megszokott nethasználati szokásokat, különösen csúcsidőben – ezzel kapcsolatban nemrég a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is közleményt adott ki, figyelmeztetve a kommunikációs hálózatok sokkal intenzívebb igénybevételére.
Az NMHH szerint a felhasználók és az ügyfelek felelős magatartására is szükség lesz ahhoz, hogy a máskülönben nemzetközi összehasonlatásban is kiváló hazai mobil- és vezetékes hálózat megfelelően kiszolgálhassa a növekvő igényeket. A hatóság oldalán tippeket is ad hozzá, hogy milyen gyakorlatokkal kerülhető el az infrastruktúra túlterhelése, amelynek állapotát folyamatosan ellenőrzi, és szükség esetén soron kívül is elvégzi a frekvenciák zavarvizsgálatát, vagy intézkedik a felmerülő zavarok megszüntetéséről. Persze ugyanilyen fontos lehet a megfelelő eszközök kiválasztása: az egyre többet használt videokonferencia-rendszerekkel kapcsolatban például itt igyekeztünk bemutatni a legelterjedtebb és gyorsan bevezethető megoldásokat.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak