A mesterséges intelligenciára épülő eszköz a fejlesztők szerint nagyban hozzájárulhat a visszaküldött rendelések arányának csökkentéséhez, ezen keresztül pedig a divatipar ökológiai lábnyomának karcsúsításához is.

Az Aistetic nevű cég 2019-ben indult az Oxfordi Egyetem spin-off vállalkozásaként, hogy fejlesztéseivel racionalizálja az online vásárlási élményt, ezzel pedig közvetve több milliárd fontot takarítson meg a brit kiskereskedőknek. A társaság úttörőnek hirdetett mesterségesintelligencia-eszköze a következő generációs 3D testmodellezést tenné elérhetővé bárki számára, aki rendelkezik valamilyen mobil eszközzel, hogy ezen keresztül "feltérképezze" a felhasználók testét, és pontos mérésekkel támogassa a ruházati cikkek netes vásárlását.

A rosszul szabott vagy méretezett ruhák problémájára adott technológiai megoldás az Aistetic szerint csak egy lehetséges felhasználás a sok közül, ami egy alacsony kódú (low code) eszközként, egyetlen rövid JavaScript kódrészlettel integrálható a kiskereskedők WordPress és Shopify alapú weboldalaiba. Az alkalmazás segítségével a felhasználók kiválaszthatnak egy ruhadarabot, majd az MI-szoftver segítségével szkennelhetik a testüket, és legfeljebb 3 percen belül megkapják azokat a találatokat, amelyek az adott kiskereskedőtől származnak.

A rossz ruhaméret szén-dioxidot termel

A cég úgy látja, hogy a program akár 30 százalékkal is csökkentheti az online megrendelt ruházati cikkek visszaküldésének arányát, ami értelemszerűen jelentős megtakarítást jelent a kiskereskedőknek. Ez azért is lényeges dolog, mert a pandémia során felfutó netes vásárlásokkal egyre több visszaküldött terméket kell kezelni, a visszautas logisztika (reverse logistics) szervezése azonban komoly kihívást jelent – sőt ahol túl sokba kerül az ilyen tételek feldolgozása, ott előfordul, hogy az újszerű állapotban visszaérkező áru is a szeméttelepen végzi.

Az AI News riportja alapján az Aistetic 98 százalékos pontosságot tulajdonít az új eszköznek, a következő lépésben pedig már egy kód nélküli (no code) megoldás fejlesztésében gondolkodnak a Shopify ügyfelei számára, amivel még egyszerűbbé tennék a kiskereskedelemben a magas visszaküldési rátával járó profitkorlátok enyhítését. A közös haszon emellett a divatiparból származtatható környezetszennyezés csökkentése lenne, ami az ENSZ becslései szerint már öt évvel ezelőtt is a globális széndioxid-kibocsátás 10 százalékáért lehetett felelős.

Közösség & HR

A macskanyávogást is lefordítaná a kínai mesterséges intelligencia

A tudósok régóta kutatják, de sokkal közelebb nem kerültek az állatok kommunikációjának emberi nyelvre ültetéséhez. A Baidu legújabb MI-modelljének áprilisi bemutatását követően ebbe az irányba is tenne egy nagy lépést.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.