Az Aistetic nevű cég 2019-ben indult az Oxfordi Egyetem spin-off vállalkozásaként, hogy fejlesztéseivel racionalizálja az online vásárlási élményt, ezzel pedig közvetve több milliárd fontot takarítson meg a brit kiskereskedőknek. A társaság úttörőnek hirdetett mesterségesintelligencia-eszköze a következő generációs 3D testmodellezést tenné elérhetővé bárki számára, aki rendelkezik valamilyen mobil eszközzel, hogy ezen keresztül "feltérképezze" a felhasználók testét, és pontos mérésekkel támogassa a ruházati cikkek netes vásárlását.
A rosszul szabott vagy méretezett ruhák problémájára adott technológiai megoldás az Aistetic szerint csak egy lehetséges felhasználás a sok közül, ami egy alacsony kódú (low code) eszközként, egyetlen rövid JavaScript kódrészlettel integrálható a kiskereskedők WordPress és Shopify alapú weboldalaiba. Az alkalmazás segítségével a felhasználók kiválaszthatnak egy ruhadarabot, majd az MI-szoftver segítségével szkennelhetik a testüket, és legfeljebb 3 percen belül megkapják azokat a találatokat, amelyek az adott kiskereskedőtől származnak.
A rossz ruhaméret szén-dioxidot termel
A cég úgy látja, hogy a program akár 30 százalékkal is csökkentheti az online megrendelt ruházati cikkek visszaküldésének arányát, ami értelemszerűen jelentős megtakarítást jelent a kiskereskedőknek. Ez azért is lényeges dolog, mert a pandémia során felfutó netes vásárlásokkal egyre több visszaküldött terméket kell kezelni, a visszautas logisztika (reverse logistics) szervezése azonban komoly kihívást jelent – sőt ahol túl sokba kerül az ilyen tételek feldolgozása, ott előfordul, hogy az újszerű állapotban visszaérkező áru is a szeméttelepen végzi.
Az AI News riportja alapján az Aistetic 98 százalékos pontosságot tulajdonít az új eszköznek, a következő lépésben pedig már egy kód nélküli (no code) megoldás fejlesztésében gondolkodnak a Shopify ügyfelei számára, amivel még egyszerűbbé tennék a kiskereskedelemben a magas visszaküldési rátával járó profitkorlátok enyhítését. A közös haszon emellett a divatiparból származtatható környezetszennyezés csökkentése lenne, ami az ENSZ becslései szerint már öt évvel ezelőtt is a globális széndioxid-kibocsátás 10 százalékáért lehetett felelős.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak