Cupertino a PC-s játékplatform üzemeltetőjét igyekezett bevonni az Epic Games elleni jogi procedúrába, ám az köszönte szépen, de nem osztja meg az Apple-lel belső adatait.

Az ellenségem ellensége a barátom - gondolhatta az Apple, amikor az Epic Games ellen tavaly nyár óta folyó küzdelmébe megpróbálta behozni a Valve-ot. Utóbbi tulajdonában van a Steam, a PC-s játékok legnagyobb digitális terjesztési platformja, a vállalat maga pedig valóban nem kebelbarátja az Epic Gamesnek, mivel az a fejlesztőknek, kiadóknak kedvezőbb feltételeket biztosító saját digitális áruházával igyekszik megtörni a Steam egyeduralmát.

Cupertino még tavaly novemberben kezdeményezte a Valve beidézését az Epic Gamesszel folytatott perében, azt követelbe, hogy a Steam tulajdonosa hatalmas mennyiségű üzletileg érzékeny adatot szolgáltasson a platform értékesítési számairól és általában a működéséről. Mindezt több évre visszamenőleg, gyakorlatilag a teljes játékállományra vonatkozóan.

Az Apple első körben többek között azt kérte, hogy a Valve dokumentumokkal igazolja, hogy mennyi volt az egyes programok éves forgalma, beleértve és külön kitérve a játékokon belüli fizetési lehetőségekre. Szintén a kért információk között volt az éves hirdetési bevétel, a külső termékek éves értékesítésének alakulása, illetve az is, hogy összességében a Steam milyen forgalmat produkált évente, és hogy ebből végül mekkora profitot realizált a Valve. Az Apple ezen kívül a Steamen megjelent programokról egy teljes listát kért, ahol nem csak a játékok neve kell hogy szerepeljen, hanem azok dátum szerinti elérhetősége, ára, alkalmazáson belüli vásárlási lehetőségei.

A fenti, meglehetősen alapos adatigénylés eredetileg több mint 30 ezer játékra vonatkozott, ám a hírek szerint Cupertino némi önmérsékletet mutatva ezt később mintegy 600 címre szűkítette. Más kérdés, hogy a Valve egy ekkora csomagot sem akar pántlikával átkötve átadni az Apple-nek. A Steam üzemeltetője ugyan bizonyos észszerű mértékig hajlandó volt együttműködni az almás vállalattal, ám arról a Valve-nál hallani sem akarnak, hogy ennyire részletesen kiteregessék a kártyáikat egy per kedvéért, amihez álláspontjuk szerint semmi közük. Ez utóbbit a cég meglehetősen frappánsan fogalmazta meg: "a Valve nem az Epic, a Fortnite pedig nem elérhető a Steamen".

Királyok csatája

Mint arról mi is beszámoltunk, az Epic Games tavaly augusztusban igen bátor lépésre szánta el magát azzal, hogy a népszerű Fortnite játékának mobilos változatában közvetlen, ráadásul jelentős diszkontot tartalmazó fizetési lehetőséget helyezett el. Mivel az ilyen tranzakciók után mind az Apple, mind a Google komoly, 30 százalékos jutalékot szed, így kérdés sem fért hozzá, hogy ezt nem fogják eltűrni a kincseskamrájukat féltve őrző digitális cégóriások.

A válaszcsapás szinte azonnal érkezett is: a kiadókra vonatkozó felhasználási feltétlek megsértése miatt a Fortnite először az App Store, majd nem sokra rá a Play Áruház kínálatából is eltűnt. Hogy ez mennyire nem érte váratlanul a játék kiadóját, arról árulkodik az a videó, amelyet még a kitiltás napján élesítettek a Fortnite csatornáján.

A fentiek miatt természetesen mindenki mindenkit elkezdett beperelni. Az Apple ellen vívott jogi csatározásba aztán olyan komoly nevek is beszáltak mint például a Microsoft. Sőt nem sokkal később egy valóságos koalíciót is sikerült összetoborozni: Coalition for App Fairness alapítói gyökeres változásokat szeretnének kierőszakolni az Apple alkalmazásboltjának működésében.

Piaci hírek

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.