Az új értékesítési modellre júliusban kellett volna a Microsoft szolgáltatásait az ügyfeleknek továbbértékesítő CSP-knek átállniuk.

Határozatlan időre elhalasztja a Microsoft a New Commerce Experience (NCE) bevezetését. A váltás eredeti határideje július 11. volt, utána már csak az NCE konstrukcióban lehetett volna értékesíteni licenceket. Az NCE-vel a Microsoft két legyet szeretett volna ütni egy csapásra: végleg megszabadulni az örökös licencektől, illetve finom kényszerrel átterelni a végfelhasználókat a hosszabb távú előfizetésekre. A finom kényszer jelen esetben durva árkülönbség.

Ha egy vállalat havi díjfizetési terminust választ, akkor ugyan megnyeri annak lehetőségét, hogy akár havonta (egészen pontosan fizetési fordulókor) lemondhat licenceket, de így 20 százalékkal drágább lesz számára az előfizetés (upgrade-re, bővítésre a terminus közepén is van lehetőség). Az éves előfizetés esetén viszont egy évig rögzített áron kell fizetni a szerződéskötéskor megrendelt mennyiséget. Bővíteni a terminus közben is lehet, lemondani nem. (Ez sincs ingyen: egyes becslések szerint az előfizetett szolgáltatások nagyjából 30 százalékáról menet közben kiderül, hogy fölösleges.)

Minden kockázatot a CSP-k viselnek?

A redmondi portfóliót értékesítő CSP-k azonban mástól aggódtak. Az NCE ugyanis minden kockázatot rájuk testál. Ha például az egy évre szerződött ügyfél 7 hónap után csődbe megy (és nem előre fizetett, hanem a havi számlázást választotta), akkor a CSP bukott öt hónap előfizetést, amit viszont számára a Microsoft gond nélkül kiszámláz. A Microsoft válasza erre az volt, hogy a CSP vannak a legközelebb az ügyfélhez, ők tudják a legjobban felmérni az ügyfelek hitelkockázatát.

Az új modellre átállás megemésztése azért is volt nehéz, mert a CSP-knek lényegében egy olyan időszakban kellett volna letolniuk az új előfizetést, amikor az ügyfelek amúgy sem voltak boldogok a szolgáltatásokat érintő általános áremeléstől.

Az NCE bevezetésének elhalasztását nem magyarázta túl a Microsoft. Mint a közlemény fogalmaz, továbbra is az a cél, hogy a partnerek átálljanak az új előfizetési modellre (ami már: élmény!), de a vállalat hozott egy üzleti döntést, hogy a régebbi automatikus megújítási funkciót július 11. után is támogatja.

Ezzel persze még közel sincs vége a történetnek. A CSP-ket továbbra is presszionálja, hogy térjenek át az NCE-re. Ilyen "ösztönző" például az, hogy 2023-ban nem kapnak majd visszatérítés formájában prémiumot a régi előfizetések után. Tehát ha a pénzüknél akarnak maradni, akkor rá kell venniük az ügyfeleiket, hogy már az NCE feltételei szerint szerződjenek újra.

Az üzleti döntés...

A The Register szerint a váratlan döntés mögött nagyon is konkrét ok lehet. A brit lap felidézi a Microsoft egyébként remekül zárt harmadik negyedévének eredményeit kitárgyaló konferenciahívást. Amy Hood pénzügyi igazgató ott azt mondta az elemzőknek, hogy az Office és a Szerver üzletágban a licencbevételeket a vártnál negatívabban érintette az átállás a nyílt licencelési programról a felhőmegoldás-szolgáltatói programra (lényegében az NCE-re). A partnereknek és az ügyfeleknek kicsit tovább tart az új modellt befogadni, mint a Microsoft gondolta. (Hiába, a békanyelés soha nem egyszerű.) Hood azt is mondta, hogy az átállás negatív következménye a június végével záruló negyedévben erősebbek lehetnek.

A CPS-k azonban nem szabadultak: lépniük kell, vagy jövőre már kisebb profittal számolhatnak a Microsoft-licencek értékesítéséből. A váltás árát azonban végső soron az ügyfelek fogják fizetni.

Cloud & big data

Nincs megállás, a Marsot is elkezdtük teleszemetelni

Eddig 7 tonnányi hulladékot sikerült elhinteni a vörös bolygón, ami egyelőre nem sok, de már most is érdemes odafigyelni rá.
 
Hirdetés

A munkaerő képzése a vállalat sikerének egyik záloga

A piaci versenyben az a cég tud élen maradni, amely lépést tart a fejlődő technológiával. Ez azonban csak megfelelően képzett alkalmazottakkal lehetséges.

Ahogy megindult az IT-szakemberekért a harc a munkaerőpiacon, úgy váltak egyre szofisztikáltabbá a képzést végző intézmények szolgáltatásai.

a melléklet támogatója a Green Fox Academy

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.