Ismét árat emel a Microsoft. Szeptember elsejétől a nonprofit szervezetek számára is jóval drágábban kínálja a vállalat az Office 365- és Microsoft 365-előfizetéseket. Miután a Google úgy döntött, kivezeti a mikro- és kisvállalkozások körében is népszerű ingyenes G Suitet a kínálatából, semmi sem kényszerítette a Microsoftot, hogy alacsonyan tartsa az árait: március elsejétől megemelte az üzleti ügyfelek előfizetési díjait, most pedig a nem profitorientált szervezetek is sorra kerültek.
Az áremelés részleteit a Microsoft Partner Center oldalon tették közzé.
A Microsoft mindkét ügyfélkörnél ugyanolyan mértékben emelt, egy csomagot kivéve. Az Office 365 E3 nonporfit előfizetése majdnem duplájával drágul, mint az üzleti: utóbbi 15 százalékkal emelkedett, míg a nonprofit szervezeteknek 27,8 százalékkal kell többet fizetniük havonta és felhasználónként. Az Office 365 E3-hoz így 60 százalékkal olcsóbban jutnak hozzá, míg a többi csomagnál az árkedvezmény 75 százalék.
Az áremelés magyarázata ugyanaz, mint az üzleti ügyfeleknél: az elmúlt évtizedben az Office 365 összességében 24 új alkalmazással és több mint 1400 funkcióval bővült. Része lett többek között a Teams, amely a pandémia alatt igencsak hasznosnak bizonyult, véli a Microsoft.
Az időzítéssel kapcsolatban pedig azt írják az áremelést magyarázó FAQ-ban (a PDF innen tölthető le), hogy bár még sok a globális bizonytalanság, a Microsoft a gazdasági fellendülés egyértelmű jeleit látja világszerte. Ráadásul az elmúlt néhány évben a versenytársak is emelték az árakat. A Microsoft termékei azoknál sokkal jobbak, miért ne emelnék hát azok árát?
Az on-prem átmenetileg sem lesz menekülőút
A FAQ-ban a Microsoft arra is felhívja a figyelmet, hogy a nonprofit szervezetek számára nem lesz megoldás az on-premise csomagok továbbvitele. Azoknak támogatását ugyanis április 4-vel leállították a tavaly októberben meghirdetett "cloud-first grant" program keretében. A Microsoft szerint a bő fél év a nonprofit ügyfeleknek is elegendő volt arra, hogy beköltözzenek a felhőbe. Az áremelést is azért tolták el az üzleti ügyfelekhez képest, hogy segítség a szervezetek felkészülését.
Az általános áremelkedés hatásait egyelőre nehéz megjósolni. A Gartner nem tartja kizártnak, hogy a sok egyéb, szintén az áremelkedés irányába mutató hatás (pl. csiphiány, fennakadás szállítási láncokban, a logisztikában...) együttesen le fogja lassítani a piacot, a vállalatok elhalasztják a beszerzéseiket, fejlesztéseiket, és megpróbálják kitolni addig, amíg az árak nem stabilizálódnak vagy csökkennek. Emellett a vállalatoknál erősebb lesz a késztetés arra is, hogy felülvizsgálják és optimalizálják az IT-eszközkészletet. (Míg előbbi a szállítóknak rossz hír, a tanácsadóknak annál jobb.)
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak