Annyi előrendelés érkezett az irodai szoftvercsomagokra, hogy a partnerek nem tudták kiszolgálni a hónap első napjáig befutott megrendeléseket. Két hét haladékot kaptak.

Mint arról a Bitport is megemlékezett, a Microsoft bejelentette, hogy március elsejétől megemeli a Microsoft 365 és az Office 365 csomagok árát. Aztán kiderült, hogy mégsem. Vagyis lesz áremelkedés, de csak március 15-én lépnek életbe az új árak. A kedvezményt azonban ebben a két hétben nem a végfelhasználók, hanem a partnerek kapják.

Az ún. CSP-k (Cloud Solution Providerek) minden március 15-én greenwichi középidő szerint 12 óráig beküldött megrendelést a februári áron kapnak meg. Utána viszont a CSP-knek is az új ár lép életbe: a Microsoft 365 Business Basic a felhasználónkénti havi 5 dollárról 6-ra, a Microsoft 365 E3 pedig 32-ről 36 dollárra drágul. Az Office 365 E1 ügyfelek a korábbi 8 dollár helyett 10-et, az E3-at használók 20 helyett 23 dollárt, az E5-ügyfelek pedig 35 helyett 38 dollárt lesznek kénytelenek fizetni.

Az áremelést azonban nagyon jól időzítette a vállalat: a Google ugyanis májustól kivezeti az ingyenes G Suite szolgáltatását, így az azt használó, jellemzően mikrovállalkozások számára már reális alternatíva lesz a Microsoft megoldása. Nagyjából ugyanannyiért, amennyiért egy Google Workspace-előfizetéshez jutnak, egy kvázi szabványként funkcionáló irodai csomagot vehetnek.

Kimaxolják az áremelés hatását

Erre Redmondban azonnal rá is repültek. Egy augusztus elejéig tartó extra akcióval csábítják a Microsoft 365-re áttérőket:  az első évben a Business Basic, Business Standard és Business Premium csomag listaárának 40 százalékát kell fizetniük, sőt az amerikai kisvállalatok külön támogatást is kapnak a migrációhoz.

Valószínűleg ez növelte a megrendelések számát, de paradox módon az áremelés szintén. Aki tehette, igyekezett még a februári áron szerződést kötni, hogy a költségnövekedést elhalassza egy évvel.

Az áremelés egyébként nem derült égből villámcsapásként érkezett. Tavaly augusztusban bejelentették, és két okkal magyarázták: (1) a csomagokat telepakolták új alkalmazásokkal (pl. Power Apps, Planner, OneDrive, Yammer), valamint hogy (2) az Office 365 bevezetése óta ez az első érdemi áremelés. A Microsoft 365-ért felelős alelnök, Jared Spataro szerint az új ár tükrözi azt az értéket, amit a vállalat tíz év alatt beletett a csomagba.

Mint a The Register megjegyzi, a Microsoft növekedésének motorjai az utóbbi időben a szervertermékek és a felhőszolgáltatások voltak. Az Office/Microsoft 365-öt is magába foglaló "produktivitás és üzleti folyamatok" elnevezésű szegmens bevétele 22 százalékkal nőtt a december végén zárult negyedévben, és erősen meg kell dolgozni azért, hogy ez a növekedési ütem megmaradjon. Ez most azért is fontos, mert egyes szegmensekben felemás a vállalat teljesítménye, például a Surface-ekből származó bevételek egy 8 százalékos növekedést hozó negyedév után az év utolsó három hónapjában 17 százalékot csökkentek.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.