Mint arról a Bitport is megemlékezett, a Microsoft bejelentette, hogy március elsejétől megemeli a Microsoft 365 és az Office 365 csomagok árát. Aztán kiderült, hogy mégsem. Vagyis lesz áremelkedés, de csak március 15-én lépnek életbe az új árak. A kedvezményt azonban ebben a két hétben nem a végfelhasználók, hanem a partnerek kapják.
Az ún. CSP-k (Cloud Solution Providerek) minden március 15-én greenwichi középidő szerint 12 óráig beküldött megrendelést a februári áron kapnak meg. Utána viszont a CSP-knek is az új ár lép életbe: a Microsoft 365 Business Basic a felhasználónkénti havi 5 dollárról 6-ra, a Microsoft 365 E3 pedig 32-ről 36 dollárra drágul. Az Office 365 E1 ügyfelek a korábbi 8 dollár helyett 10-et, az E3-at használók 20 helyett 23 dollárt, az E5-ügyfelek pedig 35 helyett 38 dollárt lesznek kénytelenek fizetni.
Az áremelést azonban nagyon jól időzítette a vállalat: a Google ugyanis májustól kivezeti az ingyenes G Suite szolgáltatását, így az azt használó, jellemzően mikrovállalkozások számára már reális alternatíva lesz a Microsoft megoldása. Nagyjából ugyanannyiért, amennyiért egy Google Workspace-előfizetéshez jutnak, egy kvázi szabványként funkcionáló irodai csomagot vehetnek.
Kimaxolják az áremelés hatását
Erre Redmondban azonnal rá is repültek. Egy augusztus elejéig tartó extra akcióval csábítják a Microsoft 365-re áttérőket: az első évben a Business Basic, Business Standard és Business Premium csomag listaárának 40 százalékát kell fizetniük, sőt az amerikai kisvállalatok külön támogatást is kapnak a migrációhoz.
Valószínűleg ez növelte a megrendelések számát, de paradox módon az áremelés szintén. Aki tehette, igyekezett még a februári áron szerződést kötni, hogy a költségnövekedést elhalassza egy évvel.
Az áremelés egyébként nem derült égből villámcsapásként érkezett. Tavaly augusztusban bejelentették, és két okkal magyarázták: (1) a csomagokat telepakolták új alkalmazásokkal (pl. Power Apps, Planner, OneDrive, Yammer), valamint hogy (2) az Office 365 bevezetése óta ez az első érdemi áremelés. A Microsoft 365-ért felelős alelnök, Jared Spataro szerint az új ár tükrözi azt az értéket, amit a vállalat tíz év alatt beletett a csomagba.
Mint a The Register megjegyzi, a Microsoft növekedésének motorjai az utóbbi időben a szervertermékek és a felhőszolgáltatások voltak. Az Office/Microsoft 365-öt is magába foglaló "produktivitás és üzleti folyamatok" elnevezésű szegmens bevétele 22 százalékkal nőtt a december végén zárult negyedévben, és erősen meg kell dolgozni azért, hogy ez a növekedési ütem megmaradjon. Ez most azért is fontos, mert egyes szegmensekben felemás a vállalat teljesítménye, például a Surface-ekből származó bevételek egy 8 százalékos növekedést hozó negyedév után az év utolsó három hónapjában 17 százalékot csökkentek.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak