A pandémia csendesedése sem vetette vissza a szektort, amely idén várhatóan átlépi a 200 milliárd dolláros szintet.
Hirdetés
 

Csak úgy sorakoznak a szimbolukus jelentőségű összegek, arányok a Newzoo nemrégiben kiadott, digitális játékokra fókuszáló előrejelzésében. A játékiparra fókuszáló piackutató szerint a korábban jósoltnál egy évvel hamarabb, már idén átlépheti a szegmens a 200 milliárd dolláros szintet. Egészen pontosan 203,1 milliárd dollár lehet a szektor összbevétele, ami 5,4 százalékkal haladná meg a tavaly realizált forgalmat. Mindeközben egy másik álomhatárt is sikerülhet áttörni azzal, hogy év végére 3 milliárd 90 millió embert lehet a téma iránt kisebb vagy nagyobb rendszerességgel érdeklődő felhasználónak tekinteni.

Amerika visszavág

Geográfiai bontásban érdekes fejlemény, hogy az első számú piac pozícióját korábban elvesztő USA újult erőre kapva visszaveszi vezető szerepét, és ha csak egy hajszállal is, de idén várhatóan ismét az Egyesült Államokban keletkezik a legnagyobb bevétel. Kína visszaeséséhez minden bizonnyal nagyban hozzájárult az a kormányzati intézkedés, amely a gyerekek védelmére hivatkozva jelentősen szűkíti a játékok kiadóinak mozgasterét.

 

Játékipari bevételek alakulása régiók szerint (forrás: Newzoo)

 

Ahogy a fenti grafikonon is látszik, ettől függetlenül messze Ázsiában költik az emberek a legtöbbet erre a szórakozási formára. Az idénre prognosztizált 96,3 milliárd dolláros forgalom majdnem a piaci torta felét teszi ki. Ugyanakkor a régióban várható a leggyengébb növekedési ütem. Ennek pont az ellenkezője történik a két, forgalom szempontjából legkisebb térségben: mind Latin-Amerikában, mind az együtt kezelt közel-keleti és afrikai régióban kétszámjegyű bövülés várható. Az USA és Európa minden szempontból köztes utat jár be. Előbbinél  a konzolos bevételek, utóbbinál a PC-khez köthető eladások segítik a globális átlagot valamivel meghaladó növekedést.

Mobil királyság

Platformok szempontjából folytatódni látszik az utóbbi évek trendje: a mobilhoz kötődő játékok (és bevételek) elsöprő fölényt élveznek. Itt is említhető mérföldkő, hiszen a mobiljátékokból származó éves forgalom 2022-ben lépi át először a 100 milliárd dolláros határt. Az éves szinten bő 5 százalékos növekedést jelentő 103,5 milliárd dolláros összbevétel azonban azt jelenti, hogy ha csak egy kicsit is, de csökken (52-ről 51 százalékra) a kategória dominanciája.

Bár korábban sokan a konzolos világ halálát jósolták, a játékokra kihegyezett eszközök egyelőre köszönik, de nagyon is jól vannak. Idén 58,6 milliárd dollárra saccolt forgalmával ez a részterület mutathatja fel a legimpozánsabb növekedési rátát, 8,4 százalékot.

Ami a személyi számítógépek szegmensét illeti, itt már nem sok maradt a pandémia hozta váratlan lendületből. A PC-s játékokból származó forgalom 41 milliárd dollár lehet 2022-ben, ami azért még mindig közel 2 százalékos erősödést jelent az egy évvel korábbi teljesítményhez képest.

Kedvező kilátások

A Newzoo szakértőinek véleménye alapján a játékipar lendülete az elkövetkező években is kitarthat. A friss előrejelzés szerint 2024-ben már 222,6 milliárd dollárt szórunk el különböző játékokra, ami a 2020-tól 2024-ig terjedő időszakra átlagosan 5,6 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Piaci hírek

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.