A pandémia csendesedése sem vetette vissza a szektort, amely idén várhatóan átlépi a 200 milliárd dolláros szintet.

Csak úgy sorakoznak a szimbolukus jelentőségű összegek, arányok a Newzoo nemrégiben kiadott, digitális játékokra fókuszáló előrejelzésében. A játékiparra fókuszáló piackutató szerint a korábban jósoltnál egy évvel hamarabb, már idén átlépheti a szegmens a 200 milliárd dolláros szintet. Egészen pontosan 203,1 milliárd dollár lehet a szektor összbevétele, ami 5,4 százalékkal haladná meg a tavaly realizált forgalmat. Mindeközben egy másik álomhatárt is sikerülhet áttörni azzal, hogy év végére 3 milliárd 90 millió embert lehet a téma iránt kisebb vagy nagyobb rendszerességgel érdeklődő felhasználónak tekinteni.

Amerika visszavág

Geográfiai bontásban érdekes fejlemény, hogy az első számú piac pozícióját korábban elvesztő USA újult erőre kapva visszaveszi vezető szerepét, és ha csak egy hajszállal is, de idén várhatóan ismét az Egyesült Államokban keletkezik a legnagyobb bevétel. Kína visszaeséséhez minden bizonnyal nagyban hozzájárult az a kormányzati intézkedés, amely a gyerekek védelmére hivatkozva jelentősen szűkíti a játékok kiadóinak mozgasterét.

 

Játékipari bevételek alakulása régiók szerint (forrás: Newzoo)

 

Ahogy a fenti grafikonon is látszik, ettől függetlenül messze Ázsiában költik az emberek a legtöbbet erre a szórakozási formára. Az idénre prognosztizált 96,3 milliárd dolláros forgalom majdnem a piaci torta felét teszi ki. Ugyanakkor a régióban várható a leggyengébb növekedési ütem. Ennek pont az ellenkezője történik a két, forgalom szempontjából legkisebb térségben: mind Latin-Amerikában, mind az együtt kezelt közel-keleti és afrikai régióban kétszámjegyű bövülés várható. Az USA és Európa minden szempontból köztes utat jár be. Előbbinél  a konzolos bevételek, utóbbinál a PC-khez köthető eladások segítik a globális átlagot valamivel meghaladó növekedést.

Mobil királyság

Platformok szempontjából folytatódni látszik az utóbbi évek trendje: a mobilhoz kötődő játékok (és bevételek) elsöprő fölényt élveznek. Itt is említhető mérföldkő, hiszen a mobiljátékokból származó éves forgalom 2022-ben lépi át először a 100 milliárd dolláros határt. Az éves szinten bő 5 százalékos növekedést jelentő 103,5 milliárd dolláros összbevétel azonban azt jelenti, hogy ha csak egy kicsit is, de csökken (52-ről 51 százalékra) a kategória dominanciája.

Bár korábban sokan a konzolos világ halálát jósolták, a játékokra kihegyezett eszközök egyelőre köszönik, de nagyon is jól vannak. Idén 58,6 milliárd dollárra saccolt forgalmával ez a részterület mutathatja fel a legimpozánsabb növekedési rátát, 8,4 százalékot.

Ami a személyi számítógépek szegmensét illeti, itt már nem sok maradt a pandémia hozta váratlan lendületből. A PC-s játékokból származó forgalom 41 milliárd dollár lehet 2022-ben, ami azért még mindig közel 2 százalékos erősödést jelent az egy évvel korábbi teljesítményhez képest.

Kedvező kilátások

A Newzoo szakértőinek véleménye alapján a játékipar lendülete az elkövetkező években is kitarthat. A friss előrejelzés szerint 2024-ben már 222,6 milliárd dollárt szórunk el különböző játékokra, ami a 2020-tól 2024-ig terjedő időszakra átlagosan 5,6 százalékos éves növekedésnek felel meg.

Piaci hírek

Jól halad az Atlassian a felhős átállással

A termékek Server változatának kivezetésével kevesebb ügyfelet veszítettek, mint amennyivel a menedzsment eredetileg számolt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.