Intenzívebben részt venne a vállalati beszélgetéseken a Google.
Hirdetés
 

A nagy reményekkel elindított, de végül apránként elhalt Google+ keretei között jelent meg anno a Hangouts, melyet az amerikai vállalat ügyesen átmentett az üzleti felhasználók számára kínált G Suite-ba. Nem titkolt terve a szolgáltatással, hogy a Slack Technolgies és a Microsoft azonnali üzenőszolgáltatásának állítson még erősebb konkurenciát. Ennek jegyében újult meg a Hangouts.

Van hova fejlődni

A Hangouts tehát ingyenes szolgáltatásként indult évekkel ezelőtt. A Google azonban felfedezte, hogy üzleti igény mutatkozik ügyfelei irányából egy bővebb funkcionalitást kínáló megoldásra. Ezért úgy döntött, hogy a vállalati érdekeket figyelembe véve fejleszti tovább.

A Hangouts Chat lehetőséget biztosít az alkalmazottak számára a készülékek közötti üzenésre és csevegésre, természetesen beleértve a csoportos megbeszélések támogatását. Emellett widgetekkel bővíthető tudása, így hozzáférést kínálhat más, üzleti célú alkalmazásokból származó adatokhoz. Ebben a formában pedig most (pontosabban tegnap óta) válik mindenki számára általánosan elérhetővé a szolgáltatás.

A Google G Suite-jéből hozzáférhető Hangouts Chat így a levelezés, szövegszerkesztés, táblázatkezelés és egyéb irodai feladatok elvégzésének körét bővíti. Napjainkra már több mint 4 millió vállalkozás él a G Suite nyújtotta lehetőségekkel és fizet felhasználónként 25 dolláros havidíjat.

Nincs persze egyedül ezen a piacon. A hasonló elveken alapuló Slack már több mint 50 ezer fizetős vállalkozást tudhat magáénak, akik a hosszú távú kommunikációra az emailnél robosztusabb megoldást kerestek. A Microsoft Teams pedig szintén közvetlen vetélytársa a Hangouts Chatnek; Redmond az Office 365 keretei között nyújtja szolgáltatását (ráadásul a G Suite használói számánál jóval nagyobb ügyfélkörnek).

Az IDC szerint a Microsoft számít dominánsnak ezen a téren. A piac 37 százalékát tudhatta magának 2016 végén. Az akkor már közel 2 milliárd dollár értékűre becsült szegmensen belül a Slack nagyjából 5 százalékos részesedéssel bírt.

Mesterséges intelligencia segíti a találkozószervezést

Nem csak előfizetői változatban férhető hozzá a Hangouts. A Google megtartja a csevegőszolgáltatás ingyenes változatát is, ahogy a Gmail és a Docs esetében is biztosít havidíj-mentes hozzáférést megoldásaihoz. A fizetős verzió azonban értelemszerűen jóval több lehetőséget tartalmaz. Például akár 8 ezer(!) résztvevővel egyszerre folytatott beszélgetéseket is képes kiszolgálni, a lefolytatott üzenetváltásokat pedig alapértelmezettkén a végtelenségig megőrzi. Utóbbi beállítás természetesen a vállalati igényeknek megfelelően megváltoztatható.

Emellett a Hangouts Chat összeköthető a vállalat különböző adatbázisaival. Például a Google csapatai integrálták hibakereső, alkalmazott-nyilvántartási és IT támogatási rendszereik adatbázisait. De lehetőség nyílik a Salesforce.com, a Dialpad vagy a Kayak szolgáltatásaival való "összebútorozásra" is.

A Hangouts Chat felhasználói élhetnek a Google mesterségesintelligencia-szolgáltatásaival. Például a találkozóidőzítő eszközzel, ami a résztvevők munkavégzési szokásainak figyelembe vételével ajánl csoportos megbeszélésekre időpontokat. Szintén az MI-re támaszkodóan történhet a naptárban való helyfoglalás; a rendszer a vállalat tárgyalóinak száma és azok mérete alapján javasol helyszínt.

Végül említést érdemel az a tény, hogy a Hangouts Chat összepárosítható a Hangouts Meettel. A telekonferencia szolgáltatást a Google tavaly tette elérhetővé, használatával akár videokonferenciák is folytathatók.

Közösség & HR

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.