Intenzívebben részt venne a vállalati beszélgetéseken a Google.

A nagy reményekkel elindított, de végül apránként elhalt Google+ keretei között jelent meg anno a Hangouts, melyet az amerikai vállalat ügyesen átmentett az üzleti felhasználók számára kínált G Suite-ba. Nem titkolt terve a szolgáltatással, hogy a Slack Technolgies és a Microsoft azonnali üzenőszolgáltatásának állítson még erősebb konkurenciát. Ennek jegyében újult meg a Hangouts.

Van hova fejlődni

A Hangouts tehát ingyenes szolgáltatásként indult évekkel ezelőtt. A Google azonban felfedezte, hogy üzleti igény mutatkozik ügyfelei irányából egy bővebb funkcionalitást kínáló megoldásra. Ezért úgy döntött, hogy a vállalati érdekeket figyelembe véve fejleszti tovább.

A Hangouts Chat lehetőséget biztosít az alkalmazottak számára a készülékek közötti üzenésre és csevegésre, természetesen beleértve a csoportos megbeszélések támogatását. Emellett widgetekkel bővíthető tudása, így hozzáférést kínálhat más, üzleti célú alkalmazásokból származó adatokhoz. Ebben a formában pedig most (pontosabban tegnap óta) válik mindenki számára általánosan elérhetővé a szolgáltatás.

A Google G Suite-jéből hozzáférhető Hangouts Chat így a levelezés, szövegszerkesztés, táblázatkezelés és egyéb irodai feladatok elvégzésének körét bővíti. Napjainkra már több mint 4 millió vállalkozás él a G Suite nyújtotta lehetőségekkel és fizet felhasználónként 25 dolláros havidíjat.

Nincs persze egyedül ezen a piacon. A hasonló elveken alapuló Slack már több mint 50 ezer fizetős vállalkozást tudhat magáénak, akik a hosszú távú kommunikációra az emailnél robosztusabb megoldást kerestek. A Microsoft Teams pedig szintén közvetlen vetélytársa a Hangouts Chatnek; Redmond az Office 365 keretei között nyújtja szolgáltatását (ráadásul a G Suite használói számánál jóval nagyobb ügyfélkörnek).

Az IDC szerint a Microsoft számít dominánsnak ezen a téren. A piac 37 százalékát tudhatta magának 2016 végén. Az akkor már közel 2 milliárd dollár értékűre becsült szegmensen belül a Slack nagyjából 5 százalékos részesedéssel bírt.

Mesterséges intelligencia segíti a találkozószervezést

Nem csak előfizetői változatban férhető hozzá a Hangouts. A Google megtartja a csevegőszolgáltatás ingyenes változatát is, ahogy a Gmail és a Docs esetében is biztosít havidíj-mentes hozzáférést megoldásaihoz. A fizetős verzió azonban értelemszerűen jóval több lehetőséget tartalmaz. Például akár 8 ezer(!) résztvevővel egyszerre folytatott beszélgetéseket is képes kiszolgálni, a lefolytatott üzenetváltásokat pedig alapértelmezettkén a végtelenségig megőrzi. Utóbbi beállítás természetesen a vállalati igényeknek megfelelően megváltoztatható.

Emellett a Hangouts Chat összeköthető a vállalat különböző adatbázisaival. Például a Google csapatai integrálták hibakereső, alkalmazott-nyilvántartási és IT támogatási rendszereik adatbázisait. De lehetőség nyílik a Salesforce.com, a Dialpad vagy a Kayak szolgáltatásaival való "összebútorozásra" is.

A Hangouts Chat felhasználói élhetnek a Google mesterségesintelligencia-szolgáltatásaival. Például a találkozóidőzítő eszközzel, ami a résztvevők munkavégzési szokásainak figyelembe vételével ajánl csoportos megbeszélésekre időpontokat. Szintén az MI-re támaszkodóan történhet a naptárban való helyfoglalás; a rendszer a vállalat tárgyalóinak száma és azok mérete alapján javasol helyszínt.

Végül említést érdemel az a tény, hogy a Hangouts Chat összepárosítható a Hangouts Meettel. A telekonferencia szolgáltatást a Google tavaly tette elérhetővé, használatával akár videokonferenciák is folytathatók.

Közösség & HR

Hadat üzennek a Wikipedia szerkesztői az MI-szennyezésnek

Programot indítottak a Wikipédia védelmében a félrevezető, mesterséges intelligenciával generált információval szemben, ami általában is egyre nagyobb mértékben károsítja az online információs teret.
 
Hirdetés

A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött

A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.

A probléma szorosan összefügg a felhő miatt egyre népszerűbb mikroszerviz architektúrák és webalkalmazások, pontosabban a használatukhoz szükséges API-k terjedésével.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.