Az Oracle tegnap jelentette be, hogy minden tevékenységét felfüggeszti az oroszoknál, míg a versenytárs SAP-nál nem sokkal később közölték, hogy ők is teljesen felfüggesztik értékesítéseiket az országban. Az Oracle döntését órákkal azután tették közzé a Twitteren, hogy az ukrán kormány egyik képviselője ugynacsak a Twitteren kérte a két szoftveróriás támogatását. Az SAP korábban már 1 millió eurós humanitárius támogatást küldött Ukrajnának, és mostani blogbejegyzése szerint megfelelő irodai területeit Európa-szerte felajánlja raktározási célokra és a menekültek elszállásolására.
A PayPal ugyancsak szerdán tette közzé, hogy leállította az új felhasználók fogadását Oroszországban. A fizetési szolgáltató a meglévő oroszországi ügyfeleknek csak a határokon átnyúló tranzakciókat engedélyezi, miközben a nemzetközi szankciókhoz igazodva letiltott néhány felhasználót és az ország néhány meghatározó bankját. A PayPal lépését is megelőzte a digitális átalakulásért felelős ukrán miniszterhelyettes kérése (vagy inkább felszólítása), amelyben átfogóbb lépéseket sürgetett a társaság részéről, és az orosz piac teljes lezárását sürgette.
A szankcionált orosz pénzintézeteket egyébként már a Visa, a Mastercard és az American Express is blokkolta, hasonlóan az olyan mobilfizetési szolgáltatókhoz, mint az Apple (Apple Pay) vagy a Google (Google Pay). A Reuters csütörtöki összeállítása alapján az ukránok nagyjából ötven nemzetközi technológia vállalatnál kezdeményezték az Oroszország elleni fellépést, amire a legkülönfélébb súlyú és fajtájú reakciók érkeznek: az Apple felfüggesztette termékeinek szállítását az orosz piacra, a SpaceX beindította Ukrajnában a Starlink műholdas internetszolgáltatást, míg az EA Games az orosz és fehérorosz csapatokat távolítja el FIFA és NHL platformjairól.
Mások, mint az Akamai Technologies, csak annyit közöltek, hogy beszüntetik a szankciók alá vont ügyfeleik kiszolgálását, de a többiekkel (az Akamai esetében például az Aeroflot orosz nemzeti légitársasággal) továbbra is együttműködnek.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak