A Siri és az Alexa legújabb riválisa erősen kezd: a százmilliók által használt Facebook Messengerben mutatkozott be.

Elérhetővé vált a Facebook saját mesterséges intelligenciája, a könnyen kereshető ’M’ kódnév alatt futó személyi asszisztens. A közösségi hálózatot üzemeltető vállalat az üzeneteket kezelő Messengerben mutatta be, mire képes saját fejlesztésű MI-je.

Nincs új a nap alatt

A Facebook állítja, hogy általa a Messenger használata könnyebb, egyszerűbb és „elbűvölő” lesz. Az egyelőre csak az Egyesült Államokban élők számára elérhető szolgáltatás azonban sokkal inkább egy olyan bot, ami az üzemeltetője reklámbevételeit hivatott növelni. Például, ha egy csevegésben rákérdezünk a partnerünknél, hogy mikor adja meg a tartozását, akkor a mesterséges intelligencia fel fogja ajánlani a Facebook Payments használatát.

Képességeit tekintve válogatni tud a smiley-k (emojik) között, (korlátozottan) kezelni tudja a pénzügyeket, de használható helyszínmegosztásra, összejövetelek szervezésére és szavazás kezdeményezésére is csoportbeszélgetések alatt. Ubert vagy Lyft fuvart is lehet rendelni általa, tehát nagyjából hasonló dolgokat lehet tenni vele, mint riválisaival.
 


A közösségi hálózat blogja szerint az M a mesterséges intelligencia gépi tanulási technikáira alapul. Segítséget nyújt a beszélgetések gördülékenyebb lefolytatására vagy a felhasználói igények kielégítésére. Annyira bízik benne fejlesztője, hogy a Messenger iOS és Android platformokon futó appjai esetében alapértelmezettként bekapcsolta a lehetőséget, de természetesen elnémítható, ha nem vált ki osztatlan lelkesedést.

De facto adatbányászat

További tervei is vannak a Mark Zuckerberg alapította cégnek az M-mel, bár az egyelőre nem teljesen tiszta, hogy milyen irányban akarja továbbfejleszteni a mesterséges intelligenciát. Közlésük szerint ez csak a kezdet, a felhasználók egyre több és több MI-alapú élményben részesülhetnek majd, ahogy a Facebook Messenger fejlődik. Ennek részeként áttervezik az üzenetíró felületet az appban, hogy könnyebben elérhetővé váljanak azok az eszközök, amelyek alkalmazásában az M képes segítséget nyújtani.

Óvatosságra intő jel ugyanakkor, hogy eddig nem sok szó esett a felhasználói magánszféra kezeléséről. A Facebook amúgy is hajlamos minden információmorzsát felhasználni, amit csak megadunk a közösségi hálózaton (sőt, külső adatbázisok felhasználásával még azon túl is kutakodik saját ügyfelei után). A mesterséges intelligencia ilyen jellegű használata pedig de facto adatbányászatot igényel ahhoz, hogy hatékonyan segíthesse felhasználóját, tehát ezen a téren aztán tényleg érdemes nagyon komolyan venni a magánszféra védelmét.

Az M sikere egyelőre kérdéses. Noha a platform elfogadottsága és a felhasználói tábor, amire ráereszti fejlesztője a szolgáltatást, igen széles, de a Facebook mintha kicsit fáziskésésben lenne riválisaihoz képest. A piac úttörőjeként utat taposó Amazon Alexája után a Google Allo, a Samsung Bixby, az Apple Siri és a Microsoft Cortana mellé kellene, hogy felzárkózzon, az pedig ebből az egyszerű felsorolásból is látszik, már most elég zsúfoltnak tűnik a helyzet.

Az emberek többsége persze még mindig nem használ mesterséges intelligenciára alapuló digitális személyi asszisztenst, a bővülésnek tehát van még tere. Az angolszász felhasználók zöme azonban mára, ha akarta, már kipróbálhatta, mit is nyújtanak ezek a lehetőségek, az igazán nagyon az kaszálhatja majd, aki a nemzetközi piacon is elsőséget tud szerezni.

Cloud & big data

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.