Az Elliott Management szerint a cégnél megszünt az innováció, ami alatt természetesen a rövid távon sok pénzt termelő fejlesztések hiányát értik.

Az Elliott Management befektetési alap komoly részesedést vásárolt a Twitterben, és azonnal nyilvánvalóvá tette, hogy változásokat akar kikényszeríteni a cég működésében, kezdve elsősorban a közösségi szolgáltatás vezetőinek leváltásával. A Bloomberg News múlt pénteki riportja alapján több bennfentes forrás is megerősítette, hogy az Elliott saját embereit próbálja benyomni a Twitter nyolcfős igazgatótanácsába, amelybe a társaság közelgő közgyűlésén három új tagot is megválasztanak majd. A fő cél azonban a vállalat alapító vezérigazgatója, Jack Dorsey elmozdítása, aki az elmúlt években rendszeresen próbára teszi a Twitter befektetőit.

Dorsey 2015-ben tért vissza a cég élére, miután 2008-ban egyszer már távozott onnan, és mások mellett azzal borzolta a kedélyeket, hogy a Twitter mellett az ugyancsak általa alapított Square fizetési szolgáltatót is ő irányítja. Ezzel a világon egyedüliként mondhatja el magáról, hogy két, külön-külön is több mint 5 milliárd dollárra értékelt vállalat vezérigazgatójaként dolgozik, ennek azonban a részvényesek érthető okokból kevésbé örülnek. Az utóbbi időben ráadásul olyan irányba kormányozza a Twittert, ami a pénzüket forgató befektetők szemében nem nyerő.

Ilyen irány a politikai hirdetések en bloc letiltása vagy a közösségi média működésének decentralizálása, legutóbb pedig éppen azt jelentette be, hogy három vagy akár hat hónapra Afrikába akar költözni, mivel a földrésznek nagy jelentőséget tulajdonít a jövő, így mások mellett a blokklánc-technológiák alkalmazásának szempontjából. A Twitter eredményei eközben sorra elmaradnak a piaci várakozásoktól, és a felhasználói adatok kezelésével kapcsolatos lépések sem jósolnak nagy felfutást a cég hirdetési üzletének. Dorsey második ciklusa alatt a Twitter papírjai összességében 6 százalékot gyengültek, miközben a Facebook például több mint 120 százalékot erősödött ugyanebben az időszakban.

Innováció egyenlő még több pénz

A befektetők véleményét jól mutatja, hogy a Bloomberg beszámolója nyomán a Twitter részvényei egyből erősödni kezdtek. Az Elliott Management színre lépésétől azért várhatnak sokan változást, mert a befektetési alap korábban számos alkalommal indított támadásokat aktivista részvényesként a különböző világvállalatok vezetése és működési struktúrája ellen. Az összességében 40 milliárd dollárnyi befektetést kezelő tásaság ebben a hónapban már a japán SoftBanknál is megjelent, ahol egy nagyszabású részvény-visszavásárlási akciót próbál keresztülvinni, és a SoftBank Vision Fund alapjának irányításában is változásokat akar elérni.

Az értesüléseket egyelőre sem a Twitter, sem az Elliott nem kommentálta, az viszont biztos, hogy az alapnak akkor jutott eszébe a Twitter felforgatása, amikor az amerikai elnökválasztás, a tokiói olimpia vagy legújabban a koronavírus-fertőzések miatt a Twitter népszerűsége a felhasználók és a hirdetők szempontjából is megugrott. A hálózat azonban makacsul a saját alaptevékenységére koncentrál, és lényegében kimaradt az olyan közösségi médiás trendekből, mint a Snap vagy az Instagram filterei vagy történet alapú megoldásai. Ezt a kritikusok az innováció hiányaként értékelik, természetesen abban a koordinátarendszerben, amelyben az innováció valamilyen módon mindig a profittermelő képesség javulásával függ össze.

A történetnek ebben az esetben van egy olyan mellékszála is, amiről legalábbis a jegyzőkönyv kedvéért érdemes lehet megemlékezni. Az Elliott Managementet irányító Paul Singer nevét a republikánusokat támogató, milliárdos hedge fund menedzserként is ismerhetjük, aki annak idején a Donald Trumppal szemben álló vonalat erősítette, utóbb azonban az elnök támogatójává vált. Bár elsőre elég merésznek tűnnek azok a találgatások, amelyek szerint az Elliott felbukkanása közvetlen összefüggésben lenne a Trump elnök kedvenc kommunikációs platformján zajló változásokkal, az viszont mindenképpen igaz, hogy a Twitter a politikai hirdetések elkaszálása után már olyan megoldásokat tesztel, amelyek felhívnák a felhasználók figyelmét a politikusok és más közszereplők által terjesztett valótlan információra.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.